Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nye Honda HR-V (2021)

NYTT TEMA
Someone

Someone
18.01.21 10:13

Honda, som jo knapt selger biler i vår del av verden lenger, fornyer HR-V. Selve bilen blir presentert senere i vinter, men spionbilder er nå ute

Skal visstnok komme kun som hybrid i Europa, antar ladbar, men det står det ikke noe om

https://bilnorge.no/artikkel.php?aid=54516

For Honda i Norge er det vel too little, too late?

rosmebraad

rosmebraad
18.01.21 12:31

Når Hr. SUV meldte seg av HR-V etter alle sine fantastiske omtaler av bilen, var det et alvorlig tegn på at Honda er på vei ned i Norge.

rosmebraad

rosmebraad
07.03.21 19:49

Lite blest om denne dessverre.......   tør vi håpe på en utredning fra SUV selv?

Jeg prøvde jo såvidt denne Mexico-HR-V for 6 år widen, men endte dengang opp med Golf..... kanakje på tide å forsøke igjen?

SUV

SUV
07.03.21 20:49
rosmebraad: Når Hr. SUV meldte seg av HR-V etter alle sine fantastiske omtaler av bilen, var det et alvorlig tegn på at Honda er på vei ned i Norge.

De hadde endel år med bra salg pga at de hadde en firehjulstrekker som passer godt for Norge og med en veldig gunstig pris på såvidt over 260.000 kr inkludert vinterhjul og hengerfeste og mye annet.

Den nye manglet firehjulstrekk og dermed ble den uaktuell for meg, dessuten ville jeg ha en større og tyngre bil. Og med den siste båten jeg kjøpte så ville det også vært helt i grenseland i forhold til hengervekta på den forrige bilen.

var det tilfeldig at du dro opp igjen denne tråden akkurat nå eller har du sett på Blålys på tv for få dager siden da de fulgte en politipatrulje fra din gamle hjemby en regnværsdag (altså en helg vanlig dag)? Der kjente de nok ikke så godt til denne biltypen, så kort tid etter at de hadde fått melding om hva slags bil det var så spurte en av politibetjentene hva sags bil det  var. Og da dette ble gjentatt så var det med bergensk skarre-R som vel ikke teksteren fikk med seg så det ble tekstet som Honda HV. Føreren var forøvrig uskyldig, men hadde etter min (og politiets) mening et litt unødig høyt turtall ved igangkjøring etter kontrollen. Dette er jo tross alt en bil som kan ta igang på tomgang i femtegir på grus i svak motbakke hvis man ikke er for brå på clutchen.

rosmebraad

rosmebraad
07.03.21 21:40

Så ikke fjernsyn nei, det var bare HR-Vs fortreffelighet som falt meg inn en søndag 

MacPerson

MacPerson
08.03.21 23:57

Var det ikke en som forgudet HR-V her inne før? Uansett har de mistet særpreget de opprinnelig hadde, på godt og vondt;-)

(Innlegget ble redigert 08.03.21 23:58)

rosmebraad

rosmebraad
09.03.21 09:22

HR-V er nok en av bilene med tydeligst status ut fra eiers glede og nytte.

Burkar

Burkar
22.04.21 23:14
Someone: Skal visstnok komme kun som hybrid i Europa, antar ladbar, men det står det ikke noe om

Det blir hybrid, men ikke ladbar:

https://bilnorge.no/artikkel.php?aid=55044

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg