Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Spørsmål om leasing

NYTT TEMA
amaz

amaz
19.01.21 09:54

Hei.

Jeg har et spørsmål om leasing.

Jeg pendler langt til jobb (ca 30k km i året) og ser at de fleste leasingavtaler har opp til 45k km/3-4 år periode. Det vil si at om jeg har en slik avtale så vil jeg bruke opp lengden i avtalen på ca 1 og halvt år. Om jeg da velger å avbryte leasingavtalen min så har jeg lest flere steder at du da må betale for 6 ytterligere mnd med leie. Men da finne en ny leasing avtale og gjøre det samme der?

La oss si at avtalen jeg har signert koster 4k i mnd uten noe innskuddsgebyr, vil dette lønne seg? tenker da spesielt at jeg har en "nyere" bil med mindre sannsynlighet for oppdukkende feil, i stedet for nåværende bil som har gått 160k km og verditapet som vil pågå når jeg kjører såpas langt i året.

Håper noen kan oppklare dette for meg :D

(Innlegget ble redigert 19.01.21 09:57)

Brum-Ole

Brum-Ole
19.01.21 10:07

Det er som regel fullt mulig å oppjustere avtalen til ønsket kilometer ved kontraktsinngåelse, mot høyere månedsbeløp selvsagt.

Vil tro at å satse på og si opp etter 1,5 år, generelt er dårlig butikk for deg.

Someone

Someone
19.01.21 11:07

Som nevnt, du kan lease langt flere kilometer hvis du har behov for det. Samt også justere underveis. Min først bil hadde jeg opprinneline 75.000km, men som ble justert ned til 60.000km da jeg byttet jobb mindre. Dagens har jeg 45.000 på

45.000 er bare den vanlige "standardlengden"

amaz

amaz
19.01.21 11:17

Den er grei, det gir mening! Er det snakk om stor økning i månedlige kostnader ved økning av km. lengde for avtalen? :) Har en stund undret hvilken løsning som er minst tap, fordi bil er jo omtrent tap uansett. Da med tanke på å lease bil, eller kjøre i stykker (til syvende og sist) en bil da det er snakk om så mange km i året.

Someone

Someone
19.01.21 11:36
amaz: Er det snakk om stor økning i månedlige kostnader ved økning av km. lengde for avtalen?

Det kommer helt an på bilen ;)

Nå tar jeg det veldig fritt fra hukommelsen, men lurer på om jeg sparte rundt 15.000 da jeg reduserte kjørelengden fra 75 til 60k på en Golf stv som jeg leaset fra 2014-2017

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg