Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvorfor tåler Elbilen så få kjørte kilometer?

NYTT TEMA
Fernandovonarb

Innlegg: 6643
Fernandovonarb
06.03.21 16:55

Ser TB har kjøpt tilbake sin første Model S, og hvis jeg har forstått det riktig har den passert 330.000km og er fremdeles i grei stand. Har ikke sett igjennom videoene han har lagt ut enda, men det konkluderer med at trådtittelen er grusomt feil.

SUV

Innlegg: 5875
SUV
06.03.21 23:58
MacPerson: Det jeg lurer mest på nå, er hvem du er; Bear Grylls eller Lars Monsen? Om hvor utrolig spennende din sjekkliste er, så lurer jeg på om den har noe i denne tråden å gjøre...

Hvis du ser etter hva jeg svarte på så ser du svaret på det du lurer på. Det var en som påstod at elbil fungerer så fint for alle så da lurte jeg på hvilken elbil jeg hadde oversett sden jeg iikke hadde funnet en som passer til mitt bruk og da spsifiserte jeg hvilke krav som gjelder ofr ne bil til meg.

O  værfast kan man risiekre å bli på feks fjelloverganger og da er det viktig å ha en bil der man kan holde varmen i lengre tid i tillegg til at man kan kjøre den noen mil før og/eller etter dette. Mulig du aldri har dratt oer fjelloverganger i dårlig vær og derfor ikke tror det er noe viktig. Så er det også sånn at når man kjøper bil så vil man ha en som kan brukes til alt lamn skal bruke den til, mens man ikke har planlagt alle turer de neste ti årene i detalj når man kjper en bil man skal ha i 10 år.

(Innlegget ble redigert 07.03.21 00:33)

SUV

Innlegg: 5875
SUV
07.03.21 20:13
MacPerson: Det jeg lurer mest på nå, er hvem du er; Bear Grylls eller Lars Monsen?

Siden dette er et anonymt forum så vil jeg ikke fortelle om jeg er Bear Grylls eller Lars Monsen (eller kanskje en helt annen person). Her kaller jeg meg bare for SUV.

Men sist gang jeg var på tv var på BBC i forrige uke, men de fleste gangen jeg har vært på tv har det vært på de norske kanalene, og NRK blir vel neste antar jeg.

Nå er det forresten 5 minutter til Monsen begynner på NRK1.

SUV

Innlegg: 5875
SUV
07.03.21 20:17
Fernandovonarb: Ser TB har kjøpt tilbake sin første Model S, og hvis jeg har forstått det riktig har den passert 330.000km og er fremdeles i grei stand. Har ikke sett igjennom videoene han har lagt ut enda, men det konkluderer med at trådtittelen er grusomt feil.

Jeg har kikket gjennom videoen (den ligger i Tesla-tråden), og det er en 29 minutter lang samling av stort sett feil og mangler.

Kortversjonen blir at det var mye rust og mye slark i ledd og foringer i hjulopphenget og at styringa var livsfarlig pga rust.

Også gikk det ikek an åå åpnen noen av dørene på høyre side.

Vindusviskerarmene slarker så mye at de gnager på panseret.

Radiatorene er stort sett mye ødelagt av steinsprut selv på steder deer det burde være lite av dette. Aircondition lekker på mange steder.

Batteriet så bra ut under, men det er jo allerede byttet ut (ved 86.000 km, etter et år).

Flere av diodene i bremselyset er gått og det samme er skiltlysene.

Og alt dette altså på en 8 år gammel bil.

MacanT

Innlegg: 15642
MacanT
07.03.21 21:31
SUV: Siden dette er et anonymt forum så vil jeg ikke fortelle om jeg er Bear Grylls eller Lars Monsen (eller kanskje en helt annen person). Her kaller jeg meg bare for SUV.

Er der noen spesiell grunn for at du poster før 23:59 i dag?

(Innlegget ble redigert 07.03.21 21:32)

Ribba

Innlegg: 36546
Ribba
08.03.21 07:26
MacanT: Er der noen spesiell grunn for at du poster før 23:59 i dag?

Hadde du ikke sovet så mye i timen, så hadde du vist nokså godt på hvorfor SUV stort sett alltid poster et innlegg akkurat kl 2359?

Det er fordi at selv om du ikke kan poste nye innlegg, så kan du editere eksisterende innlegg. Så dermed kan du sitte litt utover natten å komponere ett innlegg.

granateple

Innlegg: 3721
granateple
08.03.21 08:59
SUV: Forskjellen på elbilister og oss med tank er ikke erfaringsgrunnlaget, men at vi har ulikt transportbehov. De som velger elbil nå er stort sett dem som har et transportbehov som kan dekkes av elbil, mens i som har et annet transportbehov som ikke dekkes av elbil naturligvis har valgt annen bil enn elbil.

Det er jeg slett ikke enig i!

De jeg kjenner som er mest i mot elbil, er de som fint kunnet klart seg med sykkel....

Folk som flyr til Syden på ferie, folk som ikke kjører med henger, folk som har relativt kort vei til jobb.

Folk flest kjører ikke rundt med henger overhodet, unntaket er de som "alltid" gjør det, og for dem er kanskje ikke el bil ett naturlig valg.

Det er utvilsomt blitt en "greie" i Norge om at hengerfeste er ett must, men de fleste vil bare ha det av gammel vane, og ser man på hva det koster å montere hengerfeste, så vil antagelig de fleste spare mye penger på å få varer tilkjørt i stedet.

Det er som nordmenn og fritidsutstyr, "alle" må ha dyre goretex jakker og fjellstøvler, men de færreste trenger det for å gå en tur i parken.....

granateple

Innlegg: 3721
granateple
08.03.21 09:18
KingsRoad: Din påstand er altså at ladenettverket i Norge er ferdig utbygd, og utbyggingstakten fint absorberer den stadig økende mengden elbiler?

Nei

Men det blir stadig bedre!

Frem til midten av 1970 tallet ble bensin kun solgt i åpningstiden

Utover 1970 tallet fantes det noen få seddel automater man kunne betale bensin på utenom åpningstid.

På 1980 tallet var det svært mange uten minibank kort, og få bensinstasjoner med terminal som kunne brukes utenom åpningstid

Først opp mot 2000 tallet ble døgnåpne bensinstasjoner vanlig.

Man sto altså fast om man ikke nådde bensinstasjoner før de stengte!

Det var altså en utvikling over tid, det vil det også bli på ladeinfrastrukturen.

Akkurat nå selger man antagelig for mange el biler i forhold til hva infrastrukturen kan ta unna på enkelte dager.

Utviklingen er likevel positiv ved at stadig flere ladestasjoner åpner hver eneste uke, og at elbilene stadig får bedre rekkevidde.

Dette i kombinasjon til at flertallet av de som kan, lader hjemme 99 av 100 dager i året.

At det er kø på Bolleland og andre plasser på typiske utfartsdager skyldes jo i like stor grad at for mange ladere var ute av drift, som at det totalt er for få ladere.

Dette ansvaret må strømleverandørene ta mer på alvor, det er for mye nede tid på elbil ladere og man bruker ofte for lang tid på å reparere.

At en lader skal være ute av drift i mer enn noen timer tyder på at leverandørene ikke har nødvendig servise kapasitet.

Men ladere er relativ ny teknologi, og vil nok bli både mer driftssikre, og lettere å reparere under veis. 

Jan

Innlegg: 7598
Jan
08.03.21 10:59
granateple: Det er utvilsomt blitt en "greie" i Norge om at hengerfeste er ett must, men de fleste vil bare ha det av gammel vane, og ser man på hva det koster å montere hengerfeste, så vil antagelig de fleste spare mye penger på å få varer tilkjørt i stedet.

Det har jeg oppdaget for lenge siden. Det er grenser for hvor ofte vi som bor i leilighet og ikke har hytte, kjøper ny vaskemaskin og møbler som ikke er flatpakket. 
Jeg fikk plass til spisebord og 6 stoler inni en Honda Jazz.

Someone

Innlegg: 27571
Someone
08.03.21 11:04
Jan: Det har jeg oppdaget for lenge siden. Det er grenser for hvor ofte vi som bor i leilighet og ikke har hytte, kjøper ny vaskemaskin og møbler som ikke er flatpakket.
Jeg fikk plass til spisebord og 6 stoler inni en Honda Jazz.

Jeg har hatt Passaten nå i 1 1/4 år, og har ennå ikke brukt hengerfestet (som bare fulgte med på pakka). Heldigvis er det innfellbart så jeg slipper å se den

Ribba

Innlegg: 36546
Ribba
08.03.21 13:00
granateple: Folk flest kjører ikke rundt med henger overhodet, unntaket er de som "alltid" gjør det, og for dem er kanskje ikke el bil ett naturlig valg.

Der tror jeg du tar feil. Bor man i storbyer, og spesielt i borrettslag og liknende, så er det kanskje ikke vanlig. Men for veldig mange, spesielt ute i distriktene, er det langt ifra uvanlig å kjøre med tilhenger.

Så der er langt i fra uvanlig å se folk trekke en tilhenger med snøscooter, ATV og hageavfall oppå. I tillegg er det jo heller ikke uvanlig å se folk med båthenger et par ganger i året. 

Og ser man på statistikken til SSB, så var det 1481816 tilhengere i Norge. Altså litt over 1 tilhenger pr hver andre personbil. Det er nok sannsynlig at en stor andel av disse tilhengerne brukt i næringsvirksomhet, men uansett, tilhenger er veldig, veldig vanlig i dag.

(Innlegget ble redigert 08.03.21 13:02)

xantiasx

Innlegg: 2723
xantiasx
08.03.21 13:20
Someone: og har ennå ikke brukt hengerfestet (som bare fulgte med på pakka). Heldigvis er det innfellbart så jeg slipper å se den

Pass på og ta det ut en gang i blant, ellers ruster det vel fast med de salte veiene Norge har. Det skjer ihvertfall med avtagbare hengerfester som ikke blir tatt av.

granateple

Innlegg: 3721
granateple
08.03.21 14:18
Ribba: Så der er langt i fra uvanlig å se folk trekke en tilhenger med snøscooter, ATV og hageavfall oppå. I tillegg er det jo heller ikke uvanlig å se folk med båthenger et par ganger i året.

Nei for de som har dette behovet så er sikkert elbil enda ikke det riktigste valget, på samme måte som at de med hyppig hengerbruk sjeldent drar denne med en mini cooper eller en fiat 500 uansett om de er bensin eller diesel drevet.

For de aller fleste er det behovet som bestemmer valget av bil, men samtidig så tror jeg uansett at det er langt flere som tror de har behov for hengerfeste enn de som faktisk har ett reelt behov.

På samme måte som mange tror de trenger en stor SUV eller stasjonsvogn, for en dag kan det jo være det ikke er brøytet i gaten eller oppkjørselen, eller for at de skal slippe å legge ned setene den gangen de skal kjøpe et kjøleskap.....

Iseran2770

Innlegg: 15315
Iseran2770
08.03.21 14:35
Jan: Det er grenser for hvor ofte vi som bor i leilighet og ikke har hytte, kjøper ny vaskemaskin og møbler som ikke er flatpakket.

Og de få gangene jeg kjøper ny vaskemaskin, møbler eller andre store gjenstander bestiller jeg selvsagt transport. Å betale 500 og få det levert og plassert på rett sted i leiligheten er verdt hver krone.

MacanT

Innlegg: 15642
MacanT
08.03.21 15:25
Ribba: Hadde du ikke sovet så mye i timen, så hadde du vist nokså godt på hvorfor SUV stort sett alltid poster et innlegg akkurat kl 2359? Det er fordi at selv om du ikke kan poste nye innlegg, så kan du editere eksisterende innlegg. Så dermed kan du sitte litt utover natten å komponere ett innlegg.

He he, der dukket eksperten opp nok så raskt :)

Ribba

Innlegg: 36546
Ribba
08.03.21 15:52
MacanT: He he, der dukket eksperten opp nok så raskt :)

ZZzzzzzz

lusekoftan

Innlegg: 47576
lusekoftan
08.03.21 17:29
MacanT: Er der noen spesiell grunn for at du poster før 23:59 i dag?

ZZzzzzzz

MacanT

Innlegg: 15642
MacanT
08.03.21 18:20
lusekoftan: ZZzzzzzz

Det var jammen dårlig respons koftan, Ribban brukte bare noen minutter før han kom på banen :)

SUV

Innlegg: 5875
SUV
08.03.21 23:59
granateple: Det er jeg slett ikke enig i! De jeg kjenner som er mest i mot elbil, er de som fint kunnet klart seg med sykkel.... Folk som flyr til Syden på ferie, folk som ikke kjører med henger, folk som har relativt kort vei til jobb. Folk flest kjører ikke rundt med henger overhodet, unntaket er de som "alltid" gjør det, og for dem er kanskje ikke el bil ett naturlig valg. Det er utvilsomt blitt en "greie" i Norge om at hengerfeste er ett must, men de fleste vil bare ha det av gammel vane, og ser man på hva det koster å montere hengerfeste, så vil antagelig de fleste spare mye penger på å få varer tilkjørt i stedet. Det er som nordmenn og fritidsutstyr, "alle" må ha dyre goretex jakker og fjellstøvler, men de færreste trenger det for å gå en tur i parken.....

Den beste til å vurdere hvilket kjøretøy som er best egnet er den som selv skal bruke og betale dette kjøretøyet.

Du er nok kanskje den beste til å finne ut hvilket kjøretøy som paser ditt bruk, mens det er faktisk ikke deg, men meg som er best egnet til å finne hvilket kjøretøy som passer mitt bruk. Men elbil folket har dessverre en lei tendens til å mene at elbil er det beste for alle og at  alle  bør tvinges til å kjøpe elbil. Men se på lista jeg har laget over hvilke krav jeg stiller til en bil (legg merke til at det ikek er krav om type motor, men kostnadskrav og krav til brukervennlighet). Da jeg skuel kjøpe bil klarte jeg ikke å finne en eneste elbil som var i nørheten av å oppfylle kavene og jeg kalrer fortsatt ikke å finne en elbil idag helelr som er i nørheten av å oppfylle kravene. Og det kalrer tydeligvis ikek elbilfolket helelr siden ingen av dere har foreslått en elbil som oppfyller kravene helt eller nesten.

Du påstår at andre kunne kalrt seg med sykkel, men hvis de har brukt mange tusen på bil så er det antakelig fordi de trenger bil, har du tenkt på det? Jeg synes du burde bytte ut bilen din med sykkel, for du kan sikkert klare deg like godt med bare sykkel som de andre du omtaler.

Du påstår at folk ikke kjører med henger og derfor ikke trenger hengerfeste, men hva vet du egentlig om det? Er de slikt at alle forteller det til deg hver gang de hekter en henger på bilen sin? Du påstår også at folk enten alltid eller aldri kjører med henger. Jeg antar at du da mener at jeg som har 5-10% av mine km med henger på slep kommer i kategorien alltid henger. Men det er mange av mine tilhengerturer som feks naboer aldri ser noe til, fordi hengeren ikke alltid er med hjem.

Og har du tenkt over at om du hadde hatt rett så hadde ikek tilhengerutleie eksistert? De som alltiid kjører med henger har selvfølgelig egne hhengere da det ville blitt dyrt å leie hele tiden (kan jo leie iblant når man trenger en annen type henger riktignok), mens de som aldri kjører med henger ikke trenger å leie de heller. Faktum er at det er mange som bruker hengerfeste iblant og da må leie eller låne henger. Ikek uten grunn at det er mye uvøren bruk av utleiehengere, men det er nå sånn at folk må en gang lære seg dette og da kan det bli litt kluss i starten om de ikke er oppvokst med henger.

Folk kjøper nok ikke hengerfeste av gammel vane, men fordi de tenger det. Skal man krysse av for noe dyrt så tenker man over om man har brukt det på gamlebilen og har man ike det og ingen planer om å bruke det på nybilen så dropper man det.

Hengerfeste handler ikek kun om å få hjem varer, men også mye annet, og det vil bli ganske dyrt om man skulle leid inn transport hver gang man trenger en henger. Feks å hente ved ute i skogen ville blitt ganske dyrt om man skulle leie inn transport. Og lange turer som feks flyttelass til og fra studiesteder vil bli ekstremt dyrt med innleid transport, mens det kan gjrøes ganske rimelig med bilen til studenten eller foreldrene.

(Innlegget ble redigert 09.03.21 00:32)

aIseboy

Innlegg: 9674
aIseboy
08.03.21 23:59
SUV: Hvis du ser etter hva jeg svarte på så ser du svaret på det du lurer på. Det var en som påstod at elbil fungerer så fint for alle så da lurte jeg på hvilken elbil jeg hadde oversett sden jeg iikke hadde funnet en som passer til mitt bruk og da spsifiserte jeg hvilke krav som gjelder ofr ne bil til meg.

Hva er greia med fossildrivstoffbilister som har så stort behov for å hele tiden skrive om elbiler som ikke passer deres behov og kjøremønster?

Mitt kjøremønster med rundt 90% korte turer på under 10 km i bynære strøk, er dårlig egnet for dieselbiler..

Men jeg ooppsøker ikke enhver dieseltråd eller dieselbilannonse for å fortelle det, av den grunn..

 

Rainmaker

Innlegg: 57269
Rainmaker
09.03.21 08:05
granateple: Folk flest kjører ikke rundt med henger overhodet, unntaket er de som "alltid" gjør det, og for dem er kanskje ikke el bil ett naturlig valg. Det er utvilsomt blitt en "greie" i Norge om at hengerfeste er ett must, men de fleste vil bare ha det av gammel vane, og ser man på hva det koster å montere hengerfeste, så vil antagelig de fleste spare mye penger på å få varer tilkjørt i stedet.

Personlig hadde jeg hengerfeste på bil før 2010, og så på det som "viktig". 

Endte så i 2010 med å kjøpe bil uten hengerfeste, og skal være helt ærlig. På de 10 årene var jeg aldri i en situasjon hvor jeg savnet hengerfestet. 

Jeg bestilte ny bil i fjor høst, uten hengerfeste, siden jeg anså kostanden som for stor i forhold til behovet jeg har hatt de siste 10 årene.

Rainmaker

Innlegg: 57269
Rainmaker
09.03.21 08:12
SUV: Og lange turer som feks flyttelass til og fra studiesteder vil bli ekstremt dyrt med innleid transport, mens det kan gjrøes ganske rimelig med bilen til studenten eller foreldrene.

Det mest billige i den situasjonen er å leie en varebil...

Ikke å basere bilens utstyr på at poden engang skal flytte på hybel.

Rainmaker

Innlegg: 57269
Rainmaker
09.03.21 08:20
aIseboy: Hva er greia med fossildrivstoffbilister som har så stort behov for å hele tiden skrive om elbiler som ikke passer deres behov og kjøremønster? Mitt kjøremønster med rundt 90% korte turer på under 10 km i bynære strøk, er dårlig egnet for dieselbiler.. Men jeg ooppsøker ikke enhver dieseltråd eller dieselbilannonse for å fortelle det, av den grunn..

Min personlige mening er at 90% av Norges befolkning hadde fått dekket sin nødvendige personlige bilbruk med dagens tilgjengelige el-biler. Det tallet vil øke etterhvert som elbilene forbedres.

Når det gjelder spørsmålet ditt tror jeg det relaterer seg til påstanden min over. De vet innerst inne at "jo, jeg kunne nok klart meg med el-bil", men trenger å rettferdiggjøre eget kjøp. Da er det jo klart at kjøremønsteret er det mest treffende "å skylde" på. 

For egen del får jeg levert en hybrid i en av de nærmeste ukene. Kunne jeg klart meg med en ren el-bil? Mest sannsynlig ja. Det ble likevel hybrid av følgende grunner;

1. Jeg likte virkelig akkurat den bilen, og hadde en meget god rabatt gjennom fagorganisasjonen

2. Lademulighetene i borettslaget er ikke utbygd skikkelig enda og det hadde kostet meg mye å installere ladestasjon, og jeg vurderer flytting til eget hus

3. Rekkevidden på dagens el-biler er ikke lang nok til mine turer til å besøke foreldre på en ladning. 

Grunnene er rangert etter hvor viktige de var for min avgjørelse.

 

Iseran2770

Innlegg: 15315
Iseran2770
09.03.21 08:55
Rainmaker: 1. Jeg likte virkelig akkurat den bilen

Flott at det var viktigste argument. Jeg er så "heldig" at jeg ikke liker en eneste av de elbilene man kan få kjøpt i 2021.

De er enten digre dråg på 2,3 tonn eller triste greier. Det er så sært at møkkabilen Tesla Model 3 er den elbilen som "passer best". Og den er en skikkelig billigbil med elendig finish, lite vellykket design og et grusomt interiør.

granateple

Innlegg: 3721
granateple
09.03.21 10:52
SUV: Du er nok kanskje den beste til å finne ut hvilket kjøretøy som paser ditt bruk, mens det er faktisk ikke deg, men meg som er best egnet til å finne hvilket kjøretøy som passer mitt

Selvfølgelig er du det, og det har jeg jo også skrevet!

Det jeg mener er at folk ofte virker å tro at de trenger noe, men i virkeligheten så er behovet langt mer tuftet på tro enn faktisk behov.

Svært mange, meg selv inkludert har alltid ment at hengerfeste er ett "must", og har langt på vei betalt dyrt for det.

Når man ser hvor ofte det ble brukt så kan man for de fleste knapt forsvare investeringen.

Men har du båt som skal flyttes, campingvogn, eller er avhengig av å kjøre alt fra hageavfall til hyppige flyttelass så ser jeg absolutt behovet.

De aller fleste har ikke dette behovet, men man liker å tro at man har det, og ender opp med en dyr ekstraregning man fint kunne unngått. For svært mange ville det blitt langt billigere å få varer hjemkjørt, eller hageavfallet hentet.

En annen bonus ville vært å unngå en rekke hengersjåfører som ikke aner hva de driver med, men som rygger rundt på parkeringsplasser og utsetter både biler og folk for fare......

rosmebraad

Innlegg: 38711
rosmebraad
09.03.21 14:08

Timmels:  Det er så sært at møkkabilen Tesla Model 3 er den elbilen som "passer best". Og den er en skikkelig billigbil med elendig finish, lite vellykket design og et grusomt interiør.

 

 

*****************

 

Mens andre priser denne: Sier at de ikke var bilinteressert i det hele tatt før de prøvde Model 3!!

 

 

(Innlegget ble redigert 09.03.21 14:09)

Iseran2770

Innlegg: 15315
Iseran2770
09.03.21 15:01
rosmebraad: Sier at de ikke var bilinteressert i det hele tatt før de prøvde Model 3!!

De som var null bilinteresserte har vel ikke verdens beste utgangspunkt for å vurdere billigbilen til Elon Musk. Akselerasjonen er imponerende på enkelte av utgavene, men det er vel nesten det eneste positive.  

Ribba

Innlegg: 36546
Ribba
09.03.21 20:16
rosmebraad: Mens andre priser denne: Sier at de ikke var bilinteressert i det hele tatt før de prøvde Model 3!!

I Norge er Model 3 fantastisk prisgunstig bil i forhold til hva du får.

Angående det du sier om at mange folk som ikke var bilinteressert ble bilinteressert etter de prøvde den, det kan nok mulig stemme. Men at de ble bilinteressert skyldes nok mer en hype enn at bilen er så veldig bra. Altså at folk valgte å prøve en slik type bil fordi det var en stor hype rundt den, mens de valgte å ikke bry seg om biler som ikke hadde samme hypen rundt seg, men som er vesentlig bedre biler.

Så det er jo mer fantastisk marketstrategi fra Tesla enn at Model 3 er en fantastisk bil.

Ellers er jeg jo veldig enig med Iseran. Disse folkene er vel ikke de beste å vurdere hvor bra eller dårlig Model 3 faktisk er.

Personlig så synes jeg at det virker som en helt grei bil. Jeg har kun testet LR-utgaven, men da kun under normal kjøring. Så jeg fikk ikke testet de dynamiske egenskapene slik jeg ville. Men det var lite styrefølelse, og den ga dårlige tilbakemeldinger på vinterdekk. Bremsene var også av den mer tvilsomme sorten, for hekken kom ut ved bremsing på glatt underlag. Støynivået har jeg allerede nevnt. Ellers er det fortsatt helt idiotiske å ha "instrumentclusteret" i midtkonsollen. Det er enkelt og greit lite trafikkvennlig. Det er en grunn til at stort sett alle biler som produseres i dag har det rett framfor seg. Så om Tesla skal være gjerrig og kun ha en skjerm for alt, så burde absolutt de hatt HUD tilgjengelig.

Av det positive, så var det jo veldig god gassrespons. Ytelsene er gode, og den er også veldig bra å få kreftene ned i bakken. Jeg liker også setene til Tesla, de passer meg bra. Og fjæringskomforten var mer enn godkjent for min del (dog vil de aller felste bilene få godkjent i min bok på det området). Manglende instrumentcluster rett framfor har sine ulemper, men fordelen er jo at du har god oversikt framover. 

rosmebraad

Innlegg: 38711
rosmebraad
09.03.21 20:49

Men hadde den hengerfeste? 

Og hvor ble den ladet der oppe på Finnmarksvidda.......

 

Sånn saklig sett så ser også jeg at Mod 3 er en hendig bil på sin måte 

Jan

Innlegg: 7598
Jan
09.03.21 21:13
Iseran2770: De som var null bilinteresserte har vel ikke verdens beste utgangspunkt for å vurdere billigbilen til Elon Musk. Akselerasjonen er imponerende på enkelte av utgavene, men det er vel nesten det eneste positive.

Mange av dem kommer vel fra en folkediesel med 110 HK. Klart de blir imponert da.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg