Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny C klasse W206

NYTT TEMA
piezo

piezo
22.02.21 18:01

Jeg minnes at man for noen år siden anklaget Audi for heftig Xerox-bruk når modellene så forholdsvis like ut, bare med forskjellige størrelse.

Nå har Mercedes definitivt tatt over tronen.

Iseran2770

Iseran2770
22.02.21 18:05

Jeg likte rett og slett ikke designet, men så er hvit langt unna min favorittfarge på biler. 

Dagens C-klasse i coupeutgave liker jeg veldig godt.

vossen

vossen
22.02.21 18:43

Når er det offisiell lansering?

Må få sett flere bilder for å gjøre opp en mening. AMG optikk gjør det som regel alltid bedre.

Er enig at de forskjellige modellene blir mer og mer like. Da jeg hadde CLS for 10 år siden var den helt særegen på blant annet lykter og lysdesign. Den tok du ikke feil av på a stand. Dagens CLS har A-klasse front og kanskje den kjipeste og kjedeligste baklyktene du får på en Mercedes idag. 

(Innlegget ble redigert 22.02.21 18:44)

xantiasx

xantiasx
22.02.21 19:02
Iseran2770: Jeg likte rett og slett ikke designet, men så er hvit langt unna min favorittfarge på biler.

Er heller ikke så begeistret for hvit bil, og dette designet kler ihvertfall ikke hvitt i mine øyne. Så en ny hvit E klasse sedan i fjor (taxi), attpåtil med sorte felger, da lurte jeg på hvor smaken var...

(Innlegget ble redigert 22.02.21 19:04)

henlie

henlie
23.02.21 08:27
Iseran2770: Jeg likte rett og slett ikke designet, men så er hvit langt unna min favorittfarge på biler.  Dagens C-klasse i coupeutgave liker jeg veldig godt.

Nei, samme her. Blir for rund og såpeformet, litt som E-klassen. 

henlie

henlie
23.02.21 08:32
vossen: Er enig at de forskjellige modellene blir mer og mer like. Da jeg hadde CLS for 10 år siden var den helt særegen på blant annet lykter og lysdesign. Den tok du ikke feil av på a stand. Dagens CLS har A-klasse front og kanskje den kjipeste og kjedeligste baklyktene du får på en Mercedes idag.

Er ikke uenig med deg, selv om jeg liker dagens CLS også svært godt. Det er vel A-klasse som fikk CLS-front, for nye CLS kom vel litt før A-klasse? :) CLA coupé ser jo svært lik ut som CLS, burde vært mer forskjell på dem.

vossen

vossen
23.02.21 12:02

Presenteres idag faktisk. Kjenner jeg er litt mer spent nå enn hva jeg var når W223 ble lansert. 

henlie

henlie
23.02.21 14:20
vossen: Må få sett flere bilder for å gjøre opp en mening. AMG optikk gjør det som regel alltid bedre.

(Innlegget ble redigert 23.02.21 14:26)

henlie

henlie
23.02.21 14:25

Som man kunne se på de kamuflerte modellene så er grunndesignet veldig likt utgående C-klasse men mye mer avrundet. Virker mer som en kraftig facelift på det området.

vossen

vossen
23.02.21 16:38

Tja, ser da greit ut, men ikke noe wow-faktor.

Baklyktene er jo ganske lik i utforming som på CLS, men har ett helt annet og mer moderne lysdesign (OLED),  og da ser det plutselig 10 ganger bedre ut. Kult med digitale lys.

Synes også den nye interiørlooken passer bedre inn i en C- kontra S-klasse. 

AlvaroC

AlvaroC
23.02.21 17:17
henlie: Som man kunne se på de kamuflerte modellene så er grunndesignet veldig likt utgående C-klasse men mye mer avrundet. Virker mer som en kraftig facelift på det området.

Egentlig litt bedre enn fryktet, trodde man skulle runde den helt av og C-klasse looken skulle forsvinne helt. Ser jo fortsatt at det er en C-klasse, men likte utgående klart bedre da den kom.

Det samme må jeg si om interiøret, S-klasse var ingen høydare, og her er det mye likt, for rotete og mye bling etter min smak. Mye høyglans "ripesikker" plast også virker det som (altså plast man garantert får riper på!).

4-hjulsstyring er jo nytt i klassen, og plug-in med 100km rekkevidde uten at det går ut over bagasjeplass er jo et stort pre. Så blir det spennende å se mottakelsen på toppmodellene når man nøyer seg med firer under panseret. 

rosmebraad

rosmebraad
23.02.21 17:45

4-syl er jo 'lyx' når 3 er så vanlig.

henlie

henlie
24.02.21 07:51
AlvaroC: Egentlig litt bedre enn fryktet, trodde man skulle runde den helt av og C-klasse looken skulle forsvinne helt. Ser jo fortsatt at det er en C-klasse, men likte utgående klart bedre da den kom. Det samme må jeg si om interiøret, S-klasse var ingen høydare, og her er det mye likt, for rotete og mye bling etter min smak. Mye høyglans "ripesikker" plast også virker det som (altså plast man garantert får riper på!). 4-hjulsstyring er jo nytt i klassen, og plug-in med 100km rekkevidde uten at det går ut over bagasjeplass er jo et stort pre. Så blir det spennende å se mottakelsen på toppmodellene når man nøyer seg med firer under panseret.

Jeg liker også  utgående modell bedre, men passer meg fint siden jeg skal beholde min en stund til. Blir vanskelig å kvitte seg med den nå når jeg vet jeg ikke kan få noe særlig nyere bil med "riktig" motor igjen.

Hadde standard midtkonsoll med sort "pianolakk-look" i forrige C-klassen jeg hadde. Du skulle ikke se for hardt på den før det ble riper nei. Valgte noe annet på den jeg har nå og angrer ikke, så du har nok mulighet til å velge bort en del av "ripe-plasten".

På tide det kommer nye plug-in modeller med full bagasjeplass. Nå ble vel det sagt om nye A-klasse også, men det viste seg jo at plassen likevel var mindre. 

For meg blir det lite premium med kun 4 sylindre, da hjelper det ikke om interiør etc. skal være aldri så mye premium.

Someone

Someone
24.02.21 07:53
piezo: Jeg minnes at man for noen år siden anklaget Audi for heftig Xerox-bruk når modellene så forholdsvis like ut, bare med forskjellige størrelse. Nå har Mercedes definitivt tatt over tronen.

Ja, men føler man har sett det før.....

Kompressor-V8

Kompressor-V8
24.02.21 07:56

Veldig fin bil. Men noterte meg tre ting:

1. Ingen motorer med mer enn 4 sylindre (betyr dermed brått uinteressant for min del)

2. stjernen på panseret er borte på C-klassen. Nå er den utelukkende i grillen.

3. «enormt» batteri på hybridutgaven med tilsvarende stort som første generasjon i3. 100km rekkevidde elektrisk er ganske nytt i den klassen. F eks bmw 330e har omtrent halvparten så stort batteri og dermed halvparten av rekkevidden også.

(Innlegget ble redigert 24.02.21 07:58)

Forfun

Forfun
24.02.21 08:07

Jeg burde ta en titt på denne, er helt i målgruppen. Men har aldri klart å like c klassen.

Someone

Someone
24.02.21 08:41

Hvordan har de løst batteriplasseringen i hybriden her nå?

C-172

C-172
24.02.21 09:25
Kompressor-V8: 1. Ingen motorer med mer enn 4 sylindre (betyr dermed brått uinteressant for min del)

Dette har vel nærmest vært offisielt en god stund allerede. Den nye AMG'en kommer angivelig med en firer med et heftig hybrid oppsett.

Ser fram til at AMG'en min med V8 kommer til å stige i verdi i årene framover :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg