Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bilen starter ikkje

NYTT TEMA
sazaha02

sazaha02
27.05.21 07:23

Hei, igår holdt meg og noen venner på med å få installert en sub i min vw polo, når den var montert ville plutselig ikke bilen starte. Vi sjekket batteriet (prøvde å lade, sjekke volt og prøvde startkabler) men det såg helt fint ut. Når jeg prøver å starte den slår tenningen seg på men motoren starter ikke. Det kommer et klikk og alle lysene i dadhbordet lyser. Daben og lyktene funker og. 

Vi sjekket også om det var feil med noen av kablene og koblingene men fant ikke noe som var galt. Skal idag sjekke med diagnose apparat. 

Kan dette være startmotoren? 

Btw bilen er en automat 1,2 bensin

Rainmaker

Rainmaker
27.05.21 07:51

Har bilen startsperre?

Har vært borti at startsperren kan slå seg inn når man driver å "fikler" med det elektriske.

Går bensinpumpen når du vrir om tenningen? Du skal kunne høre den (en slags suselyd) når du vrir om tenningen før den stopper.

Er det elle har det vært noen noe tegn til at startmotoren prøver å gå rundt? Lukter det bakelitt?

Kan være en litt forskjellig dette, og det hjelper ikke at jeg ikke er noen ekspert. :-P

perchri

perchri
31.05.21 23:02
sazaha02: Hei, igår holdt meg og noen venner på med å få installert en sub i min vw polo, når den var montert ville plutselig ikke bilen starte. Vi sjekket batteriet (prøvde å lade, sjekke volt og prøvde startkabler) men det såg helt fint ut. Når jeg prøver å starte den slår tenningen seg på men motoren starter ikke. Det kommer et klikk og alle lysene i dadhbordet lyser. Daben og lyktene funker og.  Vi sjekket også om det var feil med noen av kablene og koblingene men fant ikke noe som var galt. Skal idag sjekke med diagnose apparat.  Kan dette være startmotoren?  Btw bilen er en automat 1,2 bensin

Prøv å lese av feikoder. Mulig kjørekomputeren har oppdaget uregelmesigheter ve montering og aktivert startsperre,

Dette ser du via ODB pluggen (utleserpluggen for feiklkoder)

sazaha02

sazaha02
01.06.21 14:45

Har prøvd å lese av feilkoder men det kom bare opp at den ikkje fikk signal. Prøvde med 3 forskjellige lesere.

Grad

Grad
12.06.21 13:25
sazaha02: installert en sub i min vw polo

Returner alt som det var. Mest sannsynlig, forvirret du enten ledningen eller noe kortslutning (sjekk nøye alle stedene du gjorde noe )

Kan du gi oss  bilder 

(Innlegget ble redigert 12.06.21 13:28)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg