Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor skal man bo? Jobbe i Oslo..

NYTT TEMA
potetlada
potetladaInnlegg: 3418
08.12.08 17:00

Hei!

Det kan virke som at det blir aktuelt for meg og min kjæreste å flytte til Oslo etterhvert. Dvs, jobbe i Oslo. Vi er ikke så veldig hypp på å bo i selve Oslo, men samtidig ikke så langt unna.

Så, hvor burde vi bo? Vi er i den såkalte etableringsfasen, men vil gjerne kjøpe noe likevel, så en to eller treroms burde ikke koste skjorte, bukse og sokker.

Rodrigo_Possebon
Rodrigo_PossebonInnlegg: 300
21.12.08 05:15

Jeg måtte le til dett e på linken asså: Navn Kim André Krabbe

gourmande
gourmandeInnlegg: 12614
10.01.09 14:38

Det var et godt tips. Rolig strøk, god beliggenhet, samtidig sentralt. 20 min med trikk til sentrum. En god investering, også med tanke på et eventuelt senere salg lenger frem i tid.

Someone
SomeoneInnlegg: 25970
12.01.09 10:18
gourmande: Rolig strøk, god beliggenhet, samtidig sentralt. 20 min med trikk til sentrum

Ikke helt min definisjon på sentralt.....:p

Spartana
SpartanaInnlegg: 5776
13.01.09 11:29

Det finnes noen høye blokker i ytterkantene av Oslo som minner om sovjetblokker hvis du har lyst til noe slikt.

anders_ja
anders_jaInnlegg: 191
02.02.09 14:09

Ikke kjøp noe med fellesgjeld over 100k dersom dere har mulighet til å la være.
Se på finn.no etter leiligheter i det aktuelle området, sammenlign standard og divider så pris på kvm.

Er utrolig stor forskjell på f.eks. en strøken 2-roms på Frogner sammenlignet med en tilsvarende leilighet på Manglerud, så er lurt å dele inn områdene der dere sammenligner kvadratmeterpris!

Speca
SpecaInnlegg: 10011
02.02.09 16:27

Merkelig, trådstarter ønsker å få hint til steder utenfor Oslo og samtlige som svarer, svarer med steder i Oslo.

Hva er ikke for langt unna tenker jeg på? For min del, så ville jeg sett på Nittedal, Oppegård, Ski, Hobøl, Vestby, Ås, Moss, Holmestrand, Hof, Drammen, Asker, Nedre Eiker, Lier, Bærum. Da har man maks en times tid til Oslo fra alle steder. På den nordøstre siden av Oslo er det fryktelig dyrt pga. Gardermoen

gourmande
gourmandeInnlegg: 12614
03.02.09 00:05
potetlada: Hei! Det kan virke som at det blir aktuelt for meg og min kjæreste å flytte til Oslo etterhvert. Dvs, jobbe i Oslo. Vi er ikke så veldig hypp på å bo i selve Oslo, men samtidig ikke så langt unna. Så, hvor burde vi bo? Vi er i den såkalte etableringsfasen, men vil gjerne kjøpe noe likevel, så en to eller treroms burde ikke koste skjorte, bukse og sokker.

Du sier "ikke så langt unna Oslo".

Da må vi nesten spørre hva du mener er "ikke så langt unna".

Er det gangavstand fra Oslo sentrum, eller er det 10, 20, 30, 40 min med bil, tog, trikk, t-bane... ?

potetlada
potetladaInnlegg: 3418
03.02.09 08:17
gourmande: Du sier "ikke så langt unna Oslo". Da må vi nesten spørre hva du mener er "ikke så langt unna". Er det gangavstand fra Oslo sentrum, eller er det 10, 20, 30, 40 min med bil, tog, trikk, t-bane... ?

Jeg skal i tilfelle flytting jobbe midt i sentrum, ikke så langt unna slottet. Jeg vil gjerne bo slik at jeg ikke er så veldig lenger unna enn en halvtime med tog-trikk-tbane, så kan jeg heller ta bilen hvis det kniper.. Jeg er SÅ dårlig på Oslo, at jeg ikke helt vet hvilken retning jeg skal snu meg i, en gang!

paga99
paga99Innlegg: 2051
04.02.09 17:06
potetlada: Jeg skal i tilfelle flytting jobbe midt i sentrum, ikke så langt unna slottet. Jeg vil gjerne bo slik at jeg ikke er så veldig lenger unna enn en halvtime med tog-trikk-tbane, så kan jeg heller ta bilen hvis det kniper.. Jeg er SÅ dårlig på Oslo, at jeg ikke helt vet hvilken retning jeg skal snu meg i, en gang!

Da ville jeg vurdert å flytte til Ski.

Ligger 20 min. fra Oslo Sentrum med direktetog (30 min. med lokaltoget som stopper på alle stasjoner).

Knutepunkt for toget (dvs. hyppige avganger begge veier)

Moderate boligpriser.

Ski Storsenter med alle fasciliteter

En av Norges beste kinoer

TURBRA
TURBRAInnlegg: 39505
08.02.09 20:32

I Ski er det ikke moderate priser etter min mening, men ganske dyrt. 

Flytter du litt lenger ut til Østfold, kan du få tak i billigere leilighet. Til Østfold går det tog og Timeekspress -buss.

(Innlegget ble redigert 08.02.09 20:33)

sharam_and_dubfire
sharam_and_dubfireInnlegg: 2373
08.02.09 20:36

Nordstrand er fasiten.

Kort vei til sentrum, og ikke så skrekkelig mye kø som det er på andre siden av byen mot Bærum og Asker.

Når jeg blir lei av Oslo sentrum, skal jeg kjøpe hus på enten Nordstrand eller Drøbak. Geniale plasser.

super-spurs
super-spursInnlegg: 5
08.02.09 20:40

Bekkelaget blir da fasit!!!

hamplenedomplenedis
hamplenedomplenedisInnlegg: 8782
08.02.09 21:10

Siden jeg er født og oppvokst på Hadeland, vil jeg anbefale Hadelandsdistriktet. Ikke så altfor langt fra Oslo, hyppige togavganger begge veier, men samtidig landlig og vakker natur. I starten av min yrkeskarriere pendlet jeg fra Hadeland til Oslo og dette gikk utmerket for min del, men jobben min var da i gangavstand fra Oslo S.  Hvis du f.eks bor lengst sør i Hadelands-distriktet (altså Harestua/Stryken) tar det kun 45 minutter til Oslo S.

Klikk for å gå tilbake til toppen