Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Desverre for dere som besitter eiendom s er t salg

NYTT TEMA
sporoggrav
sporoggravInnlegg: 313
10.01.09 13:58

Desverre for dere som besitter eiendom som er til salgs.

Prisene kommer ikke til og stabelisere seg før mot slutten av 2009.

Prisene vil bli ca halvert 50% verditap.

børsene skal også videre ned dette er som i 1989 da satt jeg med 6 eneboliger til salgs og tapte 50%

Så jeg hadde ingen eiendommer akurat nå Gusjelov! så jeg kjøper noen eiendommer mot slutten av 2009 Eller  begynelsen  av 2010.

Quadrapop
QuadrapopInnlegg: 201
11.01.09 12:17

Interessant, det visste jeg ikke.

001olebrum
001olebrumInnlegg: 5703
11.01.09 13:10
sporoggrav: Desverre for dere som besitter eiendom som er til salgs. Prisene kommer ikke til og stabelisere seg før mot slutten av 2009. Prisene vil bli ca halvert 50% verditap. børsene skal også videre ned dette er som i 1989 da satt jeg med 6 eneboliger til salgs og tapte 50% Så jeg hadde ingen eiendommer akurat nå Gusjelov! så jeg kjøper noen eiendommer mot slutten av 2009 Eller  begynelsen  av 2010.  

Igjen så imponerer du med din kunnskap. Og nå kan du jammen se inn i fremtiden også. Det er jo helt fantastisk.

Mvh 001

(Innlegget ble redigert 11.01.09 13:11)

Premotus
PremotusInnlegg: 15526
14.01.09 10:38
sporoggrav: Desverre for dere som besitter eiendom som er til salgs. Prisene kommer ikke til og stabelisere seg før mot slutten av 2009. Prisene vil bli ca halvert 50% verditap. børsene skal også videre ned dette er som i 1989 da satt jeg med 6 eneboliger til salgs og tapte 50% Så jeg hadde ingen eiendommer akurat nå Gusjelov! så jeg kjøper noen eiendommer mot slutten av 2009 Eller  begynelsen  av 2010.  

Kjøp heller hus i detroit

$100 hus

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16912
16.02.09 12:30

HAHAHAHA!! For noe tull!

Det spørs helt hvor du bor, åssen bolig, pris, standard, boa osv.

Onkelen min solgte nettopp sin ungkars leilighet på Nesodden 100 000 over takst bare så det er sagt. Du kan faktisk fortsatt tjene på å selge nå. Men så klart er det mye vanskligere.

Og har du penger nå, så er det bare å kjøpe:)

chefchef
chefchefInnlegg: 569
07.05.09 21:41

Ja dette var godt forusett ifra deg! Hvis vi ser på børsen, renta og boligmarkedet den dag i dag, 2 måneder etter det du skrev, så ser vi at du nesten traff spikeren..... nesten :D

chefchef
07.05.09 21:43

må bare legge til: HAHAHAHA :D

susilu
susiluInnlegg: 37049
10.05.09 13:55

Synes ikke det ser ut som boligprisene har sunket nevneverdig, i hvertfall kan man ikke snakke om en krise.

Men om det er tilfellet at arbeidsledigheten øker veldig fremover, kan det jo være at brannslukkingen i finanskrisen bare har ført til en kunstig plattform som kan komme til å ryke.

I så fall får vi den egentlige krisen der fremme.

Kjell_Magnum_45
Kjell_Magnum_45Innlegg: 177
11.05.09 21:58

Trådstarter kunne brukt noen av pengene sine på et språkkurs i stedet for boliger. Finn fire feil i løpet av de syv linjene

MentalMind
MentalMindInnlegg: 11942
11.05.09 22:00
Kjell_Magnum_45: Trådstarter kunne brukt noen av pengene sine på et språkkurs i stedet for boliger. Finn fire feil i løpet av de syv linjene

Jeg fant 7 feil! Noen bedre?

Kjell_Magnum_45
11.05.09 23:15

Hehe, jeg ser også de med stor/liten bokstav nå ;)

kansas00
kansas00Innlegg: 20488
14.05.09 16:31
susilu: Synes ikke det ser ut som boligprisene har sunket nevneverdig, i hvertfall kan man ikke snakke om en krise. Men om det er tilfellet at arbeidsledigheten øker veldig fremover, kan det jo være at brannslukkingen i finanskrisen bare har ført til en kunstig plattform som kan komme til å ryke. I så fall får vi den egentlige krisen der fremme.

En ting som man aldri kommer bort fra er at befolkningsveksten vil øke enda mer i årene fremover. Både i antall personer og i antall som trenger bolig. Stadig flere bor alene.. Tror f.eks oslos befokning de siste 10-15 årene har økt med over hundretusen innbyggere. Samtidig har boligbyggingen nå stoppet opp. Noe som ikke akkurat vil bli ensbetydende med at boligprisene vil stupe. Spesielt siden arbeidsledigheten ofte ikke vil slå like hardt til i storbyene som den f.eks gjør ute i distriktene. Og det er jo nettopp i storbyene at boligprisene øker mest.

Tipper at når "de 7 magre" er over så kommer man til å se en ny eksplosjon i boligprisene fordi befolkningen har økt vesentlig samtidig som det er ikke er bygget boliger i den takten befolkningen har vokst.

susilu
susiluInnlegg: 37049
14.05.09 22:18

Ja når folk har jobber, kommer prisene til å gå opp.  Det blir stadig mer luksus å ha et stykke land for seg selv her i verden, siden vi blir fler og fler om plassen.

Men for tiden synes jeg ikke det er noe ras, akkurat.  Jeg ser jo at det ofte står NY PRIS og at de har gått ned flere hundre tusen, men da er utgangspunktet ganske høyt også.  Folk som kjøpte for mange år siden og selger nå, selger likevel med vinning.  Dette er jo verst for den som nylig kjøpte dyrt, mistet jobben og må selge huset med tap - f eks?

Kjell_Magnum_45
14.05.09 22:28

Folkens, om dere følger litt med i timen hadde dere fått med dere at over 95% av befolkningsveksten i Oslo i 2008 var ikke-vestlige innvandrere. Les litt demografiske rapporter som kommunen gir ut flere ganger i året, og bli litt belyst. Faktisk er knappe 78% av befolkningsveksten i oslo fra 1995 til 2008 ikke-vestlige innvadrere.  Og de er vel ikke akkurat kjøpesterke grupper som bidrar til å drive prisene opp?? Folk som vil ha et stykke land for seg selv flytter heller UT av storbyen.

pfft
pfftInnlegg: 643
12.06.09 13:53

De spår for tiden at prisene skal opp...

chefchef
23.08.09 00:50

Du Sproggrav: Tippa ikke helt riktig i februar gjorde du? ;)

chefchef
23.08.09 00:52
sporoggrav: Så jeg hadde ingen eiendommer akurat nå Gusjelov! så jeg kjøper noen eiendommer mot slutten av 2009 Eller  begynelsen  av 2010.  

DU gjør nok noen gode kupp på eiendommer mot slutten av dette året ja! Billigere har det aldri vært:)

Kompressor
KompressorInnlegg: 15375
20.09.09 15:23

Lurer på om snart trådstarter skal kjøpe seg eiendom, eller om han venter til prisene har steget enda litt til? :-)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 45625
20.09.09 19:05

Trådstarter venter et krakk i løpet av en måned eller to nå. Kanskje svineinfluensaen tar livet av halve Norges befolkning. Det er jo mulig at han får rett.

Askeladd3
Askeladd3Innlegg: 4907
30.09.09 22:58
MentalMind: Jeg fant 7 feil! Noen bedre?

Spørsmålet er om språkfeil er mer vesentlige å finne enn å forstå innholdet.... Det han sier kan/vil skje men jeg tror ikke det skjer så snart.

Askeladd3
Askeladd3Innlegg: 4907
30.09.09 23:04
kansas00: Tror f.eks oslos befokning de siste 10-15 årene har økt med over hundretusen innbyggere. Samtidig har boligbyggingen nå stoppet opp. Noe som ikke akkurat vil bli ensbetydende med at boligprisene vil stupe.

Dersom Oslo tar imot alle asylsøkerei hele verden ville byen blitt STOR. Men ville den blitt rikere målt i pengeverdier? Ville boligmarkedet blitt umettelig for høyprisboliger? neppe.

Dersom Røkke og Fredriksen bosetter seg i ei grend i Tana og øker folketallet med 25%, er det ikke dermed sagt at hele grenda på 10 personer har samme kjøpekraft som de to. Så mer enn to stk luksusboliger i Tana blir nok i en slik situasjon en fjern drøm for din statistikk inntil en av de velger å kjøpe sitt andre hus der...

Tangled_Up
Tangled_UpInnlegg: 2263
10.11.09 14:52

Herlig tråd.

jingel
jingelInnlegg: 381
18.01.10 05:57

Nå, åssen går det med boligkjøpet? Funnet deg noe på nyttårssalg til halv pris? HAHAHA!!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester