Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Startlån i kommunen.

NYTT TEMA
Ainhoa
AinhoaInnlegg: 168
19.01.09 22:16

Jeg tenkte å søke startlån i kommunen, og så ser jeg på søknadsskjemaet at jeg må vedlegge siste års selvangivelse og ligningsutskrift. Jeg har ikke fått noe fra 2008 ennå, så er det noen som vet om jeg skal vedlegge dokumenter som gjelder 2007?

BornOnThe4thOfJuly
BornOnThe4thOfJulyInnlegg: 47542
19.01.09 23:18
Ainhoa: Jeg tenkte å søke startlån i kommunen, og så ser jeg på søknadsskjemaet at jeg må vedlegge siste års selvangivelse og ligningsutskrift. Jeg har ikke fått noe fra 2008 ennå, så er det noen som vet om jeg skal vedlegge dokumenter som gjelder 2007?

Dette gjelder selvsagt de siste selvangivelsene og ligningsutskriftene som er tilgjengelige, det vil si 2007.

Imidlertid kan mye ha forandret seg i ditt økonomiske liv i løpet av 2008, som kommunen synes det hadde vært greit å få vite før de gir deg lån. Disse opplysningene får de gjerne ved at du må oppgi lønn, formue, gjeld, etc.

Som det kommer fram fra dette søknadsskjema ber dem også om kopi av lønnslipp etc.

Du kan være trygg på at de kommer til å be om mer informasjon dersom de trenger det, men de vil altså ikke be deg om å trylle så selvangivelse og ligningsutskrift fra 2007 går helt greit.

Lykke til :-)

Ainhoa
AinhoaInnlegg: 168
20.01.09 23:42

Takk for god hjelp. Har nå sendt søknad, så får bare krysse fingrene for at kommunen er "gavmild" i disse tider.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg