Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Oppsigelse av hybel

NYTT TEMA
Sinergy
SinergyInnlegg: 597
28.10.09 23:37
Bor for tiden i et kollektiv sammen med 3 andre. Siste tiden har jeg blitt mer og mer irritert over bråk og generell roting og urenhet fra de andre jeg bor sammen med. Samtidig vet jeg at på ene "rommet" (vi deler kjøkken, stue og bad) så bor det 3 stk fast ihvertfall. Ellers er det 2 stk som røyker hasj mer som fast. Har sagt fra om noe av dette til huseier, men virker ikke som noe hjelper. Her for en stund siden kom jeg over en plass å bo gjennom en bekjent, men kunne ikke si takk til den ettersom jeg har 3 måneder oppsigelsestid.
Det jeg lurer på om det er noen mulighet å slippe så lang oppsigelsestid på noen måte. De jeg bor sammen med misligholder helt klart leiekontrakten sin og det går utover meg. Kan legge til at jeg er ca 8-10 år eldre enn de andre som bor her, og vel voksen.
Håper noen kan hjelpe meg med noen tips!
Lizter
LizterInnlegg: 100
29.10.09 14:01

Du kan prøve ovenfor utleier å melde kontrakten din til misslighold. DVS at du nevner for huseier i et brev at de andre i leiligheten missligholder leiekontrakten, (ut i fra det du har nevnt over), og at du med det ønsker å flytte ut. Om utleier er en smule hyggelig vil han godta dette. Dersom han ikke er så hyggelig kan du prøve å sette en annonse om utleie selv i en avis og finne en som kan flytte inn i din nåværende leilighet/ "rom". Leiemarkedet er sprengt og dette burde ikke være et problem. Da kan du flytte på dagen om huseier godtar den nye leietakeren.

Klikk for å gå tilbake til toppen