Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Trenger hjelp ang HUSEIER!!!!

NYTT TEMA
hedda83
hedda83Innlegg: 24
06.12.09 02:40

Hei har en del spørsmål

Jeg leide en leilighet på 55 kw. han hadde bestemt seg for salg av leiligheten pga. samlivsbrudd.

jeg hadde nylig fått meg sambor og han hadde flyttet til meg.

Han skulle takstere leiligheten. bilder av leiligheten og visning smpørsmåle da er om han kan kreve om att alt av pappesker og ting og tang i leilighen skulle være ryddig pga.  bilder og visning.  jeg kunne ikke ha appesker og slik stående....

jeg hadde jo fått oppsigelse tid på 3 månder..Hhar han lov til det jeg måtte jo finne meg noe aent.? og  han forlange alt av pappesker og div skule vekk?... jeg  sa  for oss begge partner hadde det vel vært greit om jeg var ute av leiligheten? JA fikk jeg som svar, Så flytta vi men 3 månders oppsigelse følgte med.    oktober til januvar
men så begyner huseier og pusse opp som jeg disponibinier så begyner gardiner persiener så tenkte jeg nå har det kommet noen inn i leiligheten men jeg har jo 3 månder? skal det da flytte noen inn i den perioden?? Møbler tv sjeksjon skap og div.   Spørte han om det bor noen der Neeeei  Jeg har sett ex kona hans der og jeg fikk som svar att hu var der på dagtid Men jeg dispinerer jo Leiligheten til januvar..  Er dette lov ? Hva skal jeg gjøre???.......

FFK1903_
FFK1903_Innlegg: 9446
06.12.09 07:34

Beklager å si det, men du skrev forferdelig klønete og rotete. Det ble i grunn vanskelig å trekke ut hva du egentlig lurte på. Men, om jeg skjønte det riktig:

Du har tre mnd oppsigelsestid på leie-leiligheten. Du får beskjed av huseier at det er best for begge parter om du flytter ut før. Du gjør dette og nå har det kommet noen inn og du lurer på om dette er lov?

Jeg hadde neppe flyttet før tiden var ute, uansett. Da skulle jeg hatt nytt sted å bo klart, og selvsagt sluppet å betale for de siste mnd. Håper du ikke måtte betale leie for dager du ikke bor der? Og for det andre ville jeg ikke latt meg skue av at fyren skulle ha visning. Har man tre mnd oppsigelse, så kan man bo som man vil helt til utflyttedatoen.

At han tydeligvis valgte å pusse opp fremfor å selge for være hans valg. Han kunne uansett "kastet" deg ut hvis han sa han skulle pusse opp. Med mindre reglene er endret...

-juppi-
-juppi-Innlegg: 6834
06.12.09 14:11

Nei dette har ikke huseier lov til. Du har tre mnd. oppsigelsestid på deg. Da skal det være avtale om ny hvisning. Du kan være til stede. Ingen skal gå inn og ut av leiligheten uten at du som leietager vet det eller har godkjent dette. Da kan du få hjelp av politiet til å kaste han ut. Bruk "husleietvistutvalget" ved brudd på loven.

Rydd og flytt til riktig tid. Da har han ingenting å ta deg på.

motbomringenpåfb
motbomringenpåfbInnlegg: 784
06.12.09 16:47
hedda83: Jeg har sett ex kona hans der og jeg fikk som svar att hu var der på dagtid Men jeg dispinerer jo Leiligheten til januvar..  Er dette lov ? Hva skal jeg gjøre???

Ring til Politiet og anmeld huseier og kona for innbrudd ! Krev erstatning for at du måtte fikse deg tak over hodet med umidderlbar virkning og huseier skal dekke dette, selv en hotell regning :) ! Dette er helt uakseptabelt og du må ikke betale en krone til huseier ! De kan true med rettsak og da sier du selvsagt ja,  for da vinner du saken og de må betale saksomkostninger samt evt. erstatningskravet ! :) Oppdater gjerne saken din her så kan vi evt. hjelpe deg videre !

Lykke til :D

hedda83
06.12.09 19:37

Jeg har flytta til ny leilighet og jeg nekter og betale husleie skrev brev til kona og eier. att jeg ikke var intrisert og betale så lenge HU bodde der

Min sambor ringte til huseier og fortalte det att jeg ikke betalte han ble maga iritert Jeg kan jo ikke dispinere leiligheten når det er ting inni Min leilighet  skal jeg liksom gå og legge meg i senga til kona hans??  Han kunne da ta ut møbla igjen svarte han ..

Greit han har lov og og puse opp Jeg hadde flytta ut men fikk ingen beskjed om det... jeg sa opp strømen da jeg fant ut han pussa opp.. da jeg henta posten min

Han sa han skulle ringe løp av uka det har vist vert mange Uker nå mhm En som er redd kan man si'

Jeg forhørte meg hoss frirettshjelp advokat

og sa att jeg hadde gjort riktig og holde igjen husleia.

2 leiligheter er ganske mye og betale for,.

Ring til Politiet og anmeld huseier og kona for innbrudd ! Krev erstatning for at du måtte fikse deg tak over hodet med umidderlbar virkning og huseier skal dekke dette, selv en hotell regning :) ! Dette er helt uakseptabelt og du må ikke betale en krone til huseier ! De kan true med rettsak og da sier du selvsagt ja,  for da vinner du saken og de må betale saksomkostninger samt evt. erstatningskravet ! :) Oppdater gjerne saken din her så kan vi evt. hjelpe deg videre !

Lykke til :D

motbomringenpåfb  Takk Det hadde vært JÆVELIG morro og ringe politie :D    Takk=)

hedda83
06.12.09 20:11
FFK1903_: Du har tre mnd oppsigelsestid på leie-leiligheten. Du får beskjed av huseier at det er best for begge parter om du flytter ut før. Du gjør dette og nå har det kommet noen inn og du lurer på om dette er lov?

Ja,..   Ville høre og see litt hva folk mener

motbomringenpåfb
motbomringenpåfbInnlegg: 784
13.12.09 13:45
hedda83: motbomringenpåfb  Takk Det hadde vært JÆVELIG morro og ringe politie :D    Takk=)

Hehe, ja jeg hadde gjort det ! For da ville han jævelen ha lært til neste gang, for sånne drittsekker bare fortsetter til noen stopper dem ! Bra at du holdt igjen husleien da :)

Får håpe din nye utleier ikke er psyko da, hehe ;) Lykke til videre

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg