Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Husordensregler som ikke blir tatt på alvor

NYTT TEMA
elhed
elhedInnlegg: 1
13.01.10 03:40

Hei..jeg er en voksen dame som har kjøpt en selveierleilighet i 2007 og jeg plages hver natt med de som bor under meg i 1etg,de leier og de lar vaskemaskinen gå hele natten og jeg hører de går frem og tilbake,høres ut som dem tramper og smelling av dører ol

Jeg har sendt inn klage til styret flere ganger og fikk beskjed at jeg måtte finne ut hvem dem var,men jeg sa det var de under meg,men det var ikke godt nok,de måtte ha navnet på de som bodde der,men de har ikke noe navn på døren,men jeg har funnet ut at det er en polsk familie som leier der og jeg vil jo ikke gå og snakke med de ,da jeg ikke kan engelsk og regner med at ikke de kan norsk,da jeg også snakket med dems nabo som også leier i 1etg og de kunne heller ikke norsk og det har jeg sagt til styret,men enda sender de skriv om regler osv på norsk,så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre,da jeg føler meg maktesløs og er selvfølgelig sliten,da jeg sitter oppe om nettene og sovner utpå morgenen og sover da langt utpå dagen,er det noen som er eller har vært i samme situasjon,så håper jeg dere har noen gode råd å gi meg,hva jeg burde gjøre og hvem kan jeg hendevende meg til...

001olebrum
001olebrumInnlegg: 5703
16.01.10 19:16
elhed: så håper jeg dere har noen gode råd å gi meg,hva jeg burde gjøre og hvem kan jeg hendevende meg til...  

Du må kontakte styret for å finne ut hvem som eier leiligheten. Og da rette en klage mot denne eieren.

Mvh 001

gourmande
gourmandeInnlegg: 12603
02.02.10 04:13
elhed: Hei..jeg er en voksen dame som har kjøpt en selveierleilighet i 2007 og jeg plages hver natt med de som bor under meg i 1etg,de leier og de lar vaskemaskinen gå hele natten og jeg hører de går frem og tilbake,høres ut som dem tramper og smelling av dører ol Jeg har sendt inn klage til styret flere ganger og fikk beskjed at jeg måtte finne ut hvem dem var,men jeg sa det var de under meg,men det var ikke godt nok,de måtte ha navnet på de som bodde der,men de har ikke noe navn på døren,men jeg har funnet ut at det er en polsk familie som leier der og jeg vil jo ikke gå og snakke med de ,da jeg ikke kan engelsk og regner med at ikke de kan norsk,da jeg også snakket med dems nabo som også leier i 1etg og de kunne heller ikke norsk og det har jeg sagt til styret,men enda sender de skriv om regler osv på norsk,så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre,da jeg føler meg maktesløs og er selvfølgelig sliten,da jeg sitter oppe om nettene og sovner utpå morgenen og sover da langt utpå dagen,er det noen som er eller har vært i samme situasjon,så håper jeg dere har noen gode råd å gi meg,hva jeg burde gjøre og hvem kan jeg hendevende meg til...

Du skal henvende deg til styret! Det er ikke din oppgave å være "politi" overfor leietakere...

Styret er forpliktet til å videreformidle din klage til den som eier leiligheten, som så må informere leietaker.

Her er det tydelig at sameiets Ordensregler ikke har blitt formidlet fra utleier til leietaker.

Stå på:-)

De fleste sameier/borettslag har ordensregler som skisserer "ro" etter kl 23.00.

Tidligere ("i gamle dager") var det ikke lov å trekke i snora eller dusje mellom kl 23.00 og kl 06.00...

Idag, da vi har både vaskemaskiner, oppvaskmaskiner og tørketromler inne i leilighetene, må "ordensreglene" oppgraderes og inkludere denne typen forstyrrende elementer.

Selv tok jeg affære for etpar år siden overfor et eksemplar av våre nye landsmenn (leietagere), direkte. Det fungerte kjempefint, men beskjeden -uansett hvem som fremsetter den - må kommuniseres på en hyggelig måte:-)

Lykke til!

(Innlegget ble redigert 02.02.10 04:25)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg