Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Korttidsleie?

NYTT TEMA
susilu
susiluInnlegg: 37112
18.01.12 00:33

Lurer på om jeg etterhvert skal leie ut 1 etasje i huset her, men hadde tenkt å leie ut møblert/delvis møbler og til en viss grad utstyrt.  Tenker på folk i skilmissesituasjoner eller nye i byen som ikke vet hvor de skal bo ennå.

Er det særlig marked for slik korttidsleie?  Kan selvsagt sette inn en annonse og se hva slags svar jeg får, men jeg er ikke helt DER ennå, tenker og føler meg fram..

Og hvor viktig er det at det ikke er sprekker i taket/ at kjøkkenet ikke er helt nytt og slike ting?  Jeg skjønner jo at det skal være reint og i orden:-)

Jeg bor i Oslos utkant med gode parkeringsmuligheter, hage og har ingen ting i mot husdyr, men ønsker at folk går på terrassen for å røke, helst.

Tenkte alt fra ca tre til ca 6 måneder ad gangen, med mulighet for forlengelse eller forkortelse etter avtale.

sanila
sanilaInnlegg: 34058
18.01.12 07:22
susilu: Lurer på om jeg etterhvert skal leie ut 1 etasje i huset her

Vil du ha korttidsleie, jeg tenker at det må være mye større job. På flere måter.

Men det er jo selvfølgelig osse en mulighet,til å møte nye mennesker.

susilu
18.01.12 12:15

Ja, det kan være større jobb, men siden jeg bor i huset, behøver jeg jo ikke reise noe sted for å snakke med nye, og er det noen hyggelige som ønsker forlengelse, er det jo bare å skrive under på nytt...

Hvis jeg har korttidsleie, kan jeg lettere ta en pause, om jeg vil ha huset for meg selv/pusse opp noe,  og jeg slipper å fjerne alle mine møbler og ting, NOE må bli stående igjen.

sanila
sanilaInnlegg: 34058
18.01.12 12:33

Ja det er jo riktig, ville nok selv bare være så red for å få noen "feil" inn. Men, men, noen chancer må man jo ta.

susilu
18.01.12 12:40

Jo, men det er bedre hvis man får inn en "feil" at det ikke skal vare så lenge, og, jeg vet ikke hvordan det er i dag, men tidligere var det lettere å hive ut folk hvis man leide bort møblert.

Vi leide ut noen ganger for mange år siden, veldig mange år siden, og det er stort sett hyggelige folk som kommer:-)

gourmande
gourmandeInnlegg: 12614
21.01.12 18:36

Jeg ville  ha kontaktet en utleiemegler.

bennyen
bennyenInnlegg: 12474
21.01.12 19:27

Før i tiden var det ansett som trygt og sikkert å leie ut til politiskoleelever og sykepleiestudenter...

susilu
21.01.12 20:38
bennyen: Før i tiden var det ansett som trygt og sikkert å leie ut til politiskoleelever og sykepleiestudenter...

Men de har ikke så god råd.  Jeg tenker meg kanskje et par og de må gjere ha katt eller hund (eller hønr, for den saks skyld) men ikke skrikerunger eller rockebandsungdom...

Men sånne skal ha leiligheten tom.  Jeg driver og prøver å tømme et kjellerrom, som jeg kan lage meg en møblert bod av, om det ikke blir plass til møblene mine.  Men jeg bare tenker og lurer og sonderer terrenget...jeg trives egentlig godt med å bevege meg i hele huset:-)

Chobby
ChobbyInnlegg: 805
05.02.12 21:54

Problemet er vel egentlig at du aldri vil ha noen garanti for at det blir korttidsleie. Tidsbestemte kontrakter skal være på minimum 3 år.

script92
script92Innlegg: 1159
06.02.12 18:33
susilu: Lurer på om jeg etterhvert skal leie ut 1 etasje i huset her

Hei, kunne du kommet med litt mer info, størrelse, pris, beliggenhet i forhold til transport og lignende? gjerne en finn.no annonse om du har lagt det ut.

susilu
06.02.12 19:42
Chobby: Tidsbestemte kontrakter skal være på minimum 3 år.

Hmmm, trodde voksne mennesker kunne avtale hva som helst?

Det har jeg lest i Avtaleretten, men er det nytt etter f eks 1990?

susilu
06.02.12 19:58
script92: Hei, kunne du kommet med litt mer info, størrelse, pris, beliggenhet i forhold til transport og lignende? gjerne en finn.no annonse om du har lagt det ut.

Jeg har ikke kommet så langt, jeg bare sonderer litt, f eks om det er mange som har bruk for korttids leie.  Det vil være snakk om 1 etg i en horisontalt delt tomannsbolig, grunnflaten er ca 100m2 pluss en stor flislagt terrasse (og minus trappeoppgangen), huset ligger solfylt og med godt utsyn, ca 10 min fra bussen, kort vei til øst/sørmarka med lysløyper, til butikker mm.

Men jeg tror jeg må legge et penere tak i stuen (det er sånt papir med strie bak som de brukte før..), kjøkkenet er moderne, men ikke nytt, badet ser nytt ut, flislagt, 2 soverom, evt ett...

Hage, god plass til å sette fra seg bil, evt i garasje...spørs hvor mye jeg vil leie ut og for hva:-)

Litt deilig å ha plassen alene også, katten min liker å utforske mange rom:-)

script92
script92Innlegg: 1159
06.02.12 20:11

Hva tror du prisen på dette ville vært på? å leie mener jeg?

susilu
06.02.12 20:41

Ca 10 000, evt mer eller mindre, avhengig av med eller uten strøm f eks..avhengig av med ell uten garasje...osv

Klikk for å gå tilbake til toppen