Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Utleiger send beskjed om 2 veke

NYTT TEMA
cucumi
cucumiInnlegg: 1
07.12.12 10:21

Eg flytta ut for 2 veke sidan. Etter inspeksjon utleiger var glad i leilighet og betalte tilbake depositum. No kom det ein melding frå utleigeren min, at det er ødelagte nokre tinge.

Desse tinge om kva skreiv han var i samme situasjon då eg flytta inn. Dei fungerte bra så eg sendte ikkje noko beskjed at dei må nyttast. Det er mulig å bruke alt videre.

Kva bør eg å gjere? Å svare? Å ignorere?

Kan han kreve å betale viss eg flytta ut, det var same situasjon då eg flytta inn...

Tusen takk

Saerdna_40
Saerdna_40Innlegg: 576
12.12.12 14:46

Kjem ann på kva det er som er"ødelagt" og kva stand det er i det.

Skaumannen
SkaumannenInnlegg: 6278
18.12.12 17:33
cucumi: Eg flytta ut for 2 veke sidan. Etter inspeksjon utleiger var glad i leilighet og betalte tilbake depositum. No kom det ein melding frå utleigeren min, at det er ødelagte nokre tinge.
Desse tinge om kva skreiv han var i samme situasjon då eg flytta inn. Dei fungerte bra så eg sendte ikkje noko beskjed at dei må nyttast. Det er mulig å bruke alt videre.
Kva bør eg å gjere? Å svare? Å ignorere?
Kan han kreve å betale viss eg flytta ut, det var same situasjon då eg flytta inn...

Hvis du har skriftlig at leiligheten er tilbakeført til utleier og depositum utbetalt, så har ikke eks-verten din noen sak.

Så lenge han har utbetalt depositumet kan du spille på at det da er for seint å komme med noen krav.Hele vitsen med depositum er jo at verten skal ha sikkerhet for innbo og bopel dersom skader oppstår som er leietaker sin skyld.Det skal trekkes fra depositum dersom det er noe som er ødelagt.Nå er det for seint.Han kan mene akkurat hva han vil, men så lenge han ikke oppdager og bemerker feil og mangler ved inspeksjon og appåtil betaler ut hele depositumsummen, så blir det hans problem.

Hør med en advokat for sikkerhets skyld.Da har du paragrafene i orden.Dette er en ikke-sak.Her forsøker verten seg på en spansk en, noe du ikke skal finne deg i.

Fy fader så mange drittstøvler av noen utleiere det er..de må tas, ikke etterkommes.

Merkelig praksis er det uansett.Når jeg leide, så fikk jeg depositumpenger først etter jeg flyttet ut.Det var også en klagefrist på 2 uker etter innflytting til å bemerke evnt feil og mangler i leilighet/hus.Hvis man IKKE bemerker dette, og det fks er skade på noen fliser på badet kan du risikere å få skylda.Går det den veien, må det gå andre også!

(Innlegget ble redigert 18.12.12 17:37)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg