Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjøpt leilighet Selger krever penger for forsikrin

NYTT TEMA
_ole_
_ole_Innlegg: 1
08.10.13 22:43

Jeg har akkuratt kjøpt meg en del av en 4-manns bolig og fikk akkurat tilsendt en regning fra megleren, som sier at jeg må betale for den resterende delen, fra da jeg tok over boligen, av forsikringen som selger har betalt på boligen.

Dette synes jeg er litt rart, har megleren rett å kreve at jeg skal betale denne ?

VivaLV
VivaLVInnlegg: 31937
09.10.13 07:22
_ole_: Jeg har akkuratt kjøpt meg en del av en 4-manns bolig og fikk akkurat tilsendt en regning fra megleren, som sier at jeg må betale for den resterende delen, fra da jeg tok over boligen, av forsikringen som selger har betalt på boligen. Dette synes jeg er litt rart, har megleren rett å kreve at jeg skal betale denne ?

Snakket ikke dere om dette på kontraksmøte?

Kan ikke skjønne annet enn at du står fritt til å tegne den forsikringen du vil. Dvs. tidligere eier sier opp sin forsikring og får refusjon, og så tegner du ny forsikring fra den dagen du overtok boligen.

AaronPresley
AaronPresleyInnlegg: 343
09.10.13 09:43

Dette er bare tull - skadeforsikringer kan sies opp med umiddelbar virkning, du skal på ingen måte "videreføre" forsikringen som forrige eier hadde tegnet.

Sørg for å ha en god forsikring i eget navn, og send regningen fra megler i retur - med mindre, som VivaLV er inne på, det står noe annet i kontrakten.

Petter_hill
Petter_hillInnlegg: 721
09.10.13 11:55
_ole_: Jeg har akkuratt kjøpt meg en del av en 4-manns bolig og fikk akkurat tilsendt en regning fra megleren, som sier at jeg må betale for den resterende delen, fra da jeg tok over boligen, av forsikringen som selger har betalt på boligen.

Dette diskuterer man da på kontraktsmøte. 

Er boligen forsikret gjennom en polise er det ikke unaturlig, men da er det jo som regel felleskostnader som dekker denne, og de blir jo avregnet på overtagelsen.

Som nevnt over her kan forsikringer sies opp temmelig raskt, og du kan skaffe egen dersom sameiet har denne ordningen.

goggen43
goggen43Innlegg: 11351
09.10.13 21:28
_ole_: Jeg har akkuratt kjøpt meg en del av en 4-manns bolig og fikk akkurat tilsendt en regning fra megleren, som sier at jeg må betale for den resterende delen, fra da jeg tok over boligen, av forsikringen som selger har betalt på boligen.

Du vet vel hva summen på regninga ifra forrige eier er på, undersøk med et par andre forsikringselskaper.

Se hva som blir billigst for deg, er det billigst så fortsetter du på gamle eier sin forsikring, hvis ikke så er ikke hans forsikring ditt problem.

At du har fått mulighet til å fortsette hans forsikring kan være en fordel for deg:)

Det løser seg bra.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester