Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Overtakelsesdato av bolig

NYTT TEMA
Karls
KarlsInnlegg: 1
04.07.15 22:05

Jeg har nettopp kjøpt meg en leilighet og fikk en akseptsbrev der overtakelsesdatoen ble satt til 25. juli. Uten å tenke meg om sa jeg at datoen var grei. Men nå har det seg slik at den økonomiske situasjonen har blitt forandret og jeg trenger å søke et større lån fra banken. Bankrådgiveren min er for tiden på ferie og kan ikke jobbe med saken min før i august, men han har sagt at det er mulig å utvide lånbeløpet.

Jeg spurte megleren om jeg kunne utsette overtakelsesdatoen til et senere tidspunkt (august), men megleren avslo forespørselen og sa at selgeren ønsket å forebeholde den fastslåtte overtakelsesdatoen og siden jeg allerede hadde godtatt datoen, så har jeg ingen rett til å endre det.

Selgeren selv bor ikke i huset, og grunnen til at han vil beholde overtakelsesdatoen er fordi han skal på ferie ....

Har jeg rett til å kreve en ny overtakelsesdato, eller er dette et tapt slag? Jeg har ennå ikke signert boligkontrakten.

(Innlegget ble redigert 04.07.15 22:07)

Klikk for å gå tilbake til toppen