Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

hvor i norge er det billigst å bo?

NYTT TEMA
jeangabin
jeangabinInnlegg: 24193
30.07.16 14:40

Hvis man skulle finne et sted i norge og bo så billig som mulig, hvor skulle det vært? På landet i finnmark? Det koster jo mer for maten og transport? Storbyene i norge er alle dyre. Hva med disse småbyene i østfold og vestfold? Man kommer seg til oslo eller til utlandet ganske lett, og maten er billig. På steder i finnmark er det jo vanskelig med legehjelp om man blir syk også. Hammerfest sykehus er langt unna om været er dårlig, og det er det ofte på vinteren.

Har dere noen forslag?

BornOnThe4thOfJuly
BornOnThe4thOfJulyInnlegg: 47139
30.07.16 22:53
jeangabin: Hvis man skulle finne et sted i norge og bo så billig som mulig, hvor skulle det vært? På landet i finnmark? Det koster jo mer for maten og transport? Storbyene i norge er alle dyre. Hva med disse småbyene i østfold og vestfold? Man kommer seg til oslo eller til utlandet ganske lett, og maten er billig. På steder i finnmark er det jo vanskelig med legehjelp om man blir syk også. Hammerfest sykehus er langt unna om været er dårlig, og det er det ofte på vinteren. Har dere noen forslag?

Jeg ville tenkt søndre og midtre del av Hedmark et stykke ut på landet der. Det samme med nordre og vestlige del av Oppland. Begge områder er det "null" prispress på boliger og det er mulig å finne noe ikke mer enn en kort kjøretur unna småbyene. Hedmark har også nærheten til Sverige med den muligheten for handel.

Videre kan man nok få tilsvarende dealer i Trøndelag mens når man forsvinner opp i Nordland blir det ofte lenger til steder med et visst servicetilbud samtidig som det er godt på landet men stedene finnes sikkert der også.

Utover det så kan man leve som Lars Monsen og bo i telt.

Dette er jo et kupp. Litt over en halv million og 15 minutter til Koppang og 1 time til Elverum på gode veier.

jeangabin
jeangabinInnlegg: 24193
30.07.16 23:07

Det var da voldsomt billig. Man blir jo mistenksom, nesten.

malacay3
malacay3Innlegg: 20600
30.07.16 23:12
jeangabin: Det var da voldsomt billig. Man blir jo mistenksom, nesten.

Huset mangler bad. Det trekker vel ganske mye ned vil jeg tro. Tok litt tid før jeg så det.

Malacay

BornOnThe4thOfJuly
30.07.16 23:13
jeangabin: Det var da voldsomt billig. Man blir jo mistenksom, nesten.

Når du kan få dobbelt så store eneboliger til litt over en million midt i Koppang sentrum vil jeg tro at det er en ganske grei pris.

BornOnThe4thOfJuly
30.07.16 23:15
malacay3: Huset mangler bad. Det trekker vel ganske mye ned vil jeg tro. Tok litt tid før jeg så det. Malacay

I følge tegningene er det bad i 1 etg.

Identitet
IdentitetInnlegg: 4
09.06.19 08:47

Jeg er i en situasjon der det er nødt til å flytte. Men jeg vil kun flytte til et sted jeg kan oppleve meg velkommen. Har dere tips, hvor er ønsket? 

BornOnThe4thOfJuly
11.06.19 14:48
Identitet: Jeg er i en situasjon der det er nødt til å flytte. Men jeg vil kun flytte til et sted jeg kan oppleve meg velkommen. Har dere tips, hvor er ønsket?

Det kommer vel an på hva du mener med å føle deg velkommen. At folk står klar med velkomstkomite kan du nok glemme  men på de fleste steder i Norge så vil du bli hilst velkommen uansett hvem du er.

Spørsmålet er selvsagt om det er ting ved deg som gjør at du er mindre velkommen. Støy, husbråk og forsøpling av nabolaget er sjeldent likt. kriminalitet likeså. Da vil du ha problemer med å finne et sted som ønsker deg velkommen.

I tillegg kan enkelte politiske meninger, som du uttrykker, være en demper hos noen. Som et eksempel (ikke uttømmende) kan nevne å være ulvetilhenger i visse strøk i Norge.

Men generelt vil du være velkommen hvor som helst dersom du oppfører deg noenlunde greit.

NonHuman
NonHumanInnlegg: 897
19.06.19 09:52
Identitet: Jeg er i en situasjon der det er nødt til å flytte. Men jeg vil kun flytte til et sted jeg kan oppleve meg velkommen. Har dere tips, hvor er ønsket?

Det er jo umulig å svare på, iogmed at det finnes idioter overalt i alle deler av landet..

Men jeg vil tro at desto mere øde småsted du flytter til, desto større sjangs for at lokalbefolkningen består av innavla bondeknøler som ikke liker "fremmedfolk".

Men som jeg sier, det er jo umulig å si noe om hva du møter på forskjellige steder i Norge.

Men Koppang, det er jævlig øde.Har vært der en gang i mitt liv og håper det blir med den ene gangen;)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg