Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Utleieleilighet - reparasjon og fradrag på skatten

NYTT TEMA
Mar
MarInnlegg: 6
04.04.17 14:14

Jeg leier ut en leilighet. Badreomsmøbelet falt av veggen pga feilbruk og jeg måtte kjøpe nytt og montere dette på veggen. Leiligheten er 3 år gammel.

Jeg fikset dette selv, men det gikk sikkert 8 timer med til jobben, da jeg også måtte bytte ut to fliser som ble knust også.

Det jeg lurer på er hvordan jeg kan få trukket dette av på skatten og hvilke timerate jeg kan bruke på de 8 timene som medgikk for å få reparert dette.

ieinar
ieinarInnlegg: 4
23.08.17 23:12

Alt jeg nettopp hadde svart deg forsvant.

Badet ditt hadde 10års garanti, ved knuste fliser og møbel revet fra vegg så er det hærverk. Leietageren skal ha egen innbo. Her skal fagpersoner inn å ordne alt. Det skal også sjekkes for fukt bak flisene senere med riktig utstyr. Når du skifter flisene selv og kobler opp vannkran selv, noe jeg ikke vet men tenker meg at det var slik, da har du ikke garanti på arbeidet lenger. 

Jeg ville snakket med min egen forsikring. 

Men for å svare på spørsmålet ditt. Koster møblet under 15000kr så kan du trekke det fra på regnskapet, flisene også. Du kan trekke fra 250kr timen og km godtgjørelse t/r. Jeg tror satsen er 3,80 eller noe i den duren. 

Skal du noen gang ta takst på leiligheten så be takstmann ta med kamera og sjekke fukt bak de 2 flisene.

jeg håper ikke jeg satt skrekken i deg nå, jeg har utett våtrom pga fukt og det er pga utett vindu men jeg fikk knust 2 fliser av rørlegger under montering av dusj. Men hadde alt på Mail og nå skal heldigvis badet rives på garanti pga vanninntrenging fra vindu og at badet er ikke innenfor på fall mot sluk. 

Klikk for å gå tilbake til toppen