Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hei! Trenger desperat svar skade i parkett!

NYTT TEMA
vouture
voutureInnlegg: 1
12.02.18 11:51

Hei!
Jeg var tidligere leieboer hos et privat utleiefirma og når jeg flyttet inn var det en "flekk" på gulvet på soverommet mitt som jeg og min far la merke til. Jeg tok bilde av denne flekken, men det ser ut som om jeg har slettet bildet fra telefonen min. 

Nå mener de at det er jeg som har forårsaket denne flekken og har "undersøket" tidligere leieboere og de har "sagt" at de ikke har lagd denne flekken. De har bedt meg om å betale for skaden på 2500kr. Dette syntes ikke jeg er greit og har jo ikke særlig lyst til å betale noe jeg ikke har forårsaket. 

Hva er deres synspunkt i dette? Burde jeg betale de 2500kronene? Trenger svar fort da diskusjon mellom meg og huseier pågår. 

(Innlegget ble redigert 12.02.18 11:55)

fargerik
fargerikInnlegg: 50959
12.02.18 16:05

Uten fotobevis er du FUCKED og må punge ut.

NonHuman
NonHumanInnlegg: 362
20.02.18 09:15
vouture: Jeg var tidligere leieboer hos et privat utleiefirma og når jeg flyttet inn var det en "flekk" på gulvet på soverommet mitt som jeg og min far la merke til. Jeg tok bilde av denne flekken, men det ser ut som om jeg har slettet bildet fra telefonen min. Nå mener de at det er jeg som har forårsaket denne flekken og har "undersøket" tidligere leieboere og de har "sagt" at de ikke har lagd denne flekken. De har bedt meg om å betale for skaden på 2500kr. Dette syntes ikke jeg er greit og har jo ikke særlig lyst til å betale noe jeg ikke har forårsaket. Hva er deres synspunkt i dette? Burde jeg betale de 2500kronene? Trenger svar fort da diskusjon mellom meg og huseier pågår.

Nå er det kanskje litt sent med svar i denne tråden, men dette kan egentlig bare avgjøres i forliksrådet.

Hvis ikke firmaet gir seg, får du be de ta saken til forliksrådet(en forinstans til Tingretten).

Det blir da opp til utleiefirmaet å faktisk bevise at skaden stammer dra deg og ikke fra forrige leietager.

Du skal ikke se bort i fra at de trekker kravet om du ber de bruke av tiden sin på forliksrådet pga 2500 usle kroner.Hvis de velger å ikke møte i forliksrådet blir de dømt som tapene part og kravet er da ugyldig.

Det er opp til deg om du orker å ta kampen.Men noen ganger her i livet må man være prinsippfast og stå på sitt.Dette kravet er løslig basert på antagelse og de har faktisk ikke noen bevis på at skaden skyldes deg.

(Innlegget ble redigert 20.02.18 09:17)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg