Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Oppsig. av leilighet uten kontrakt med ny huseier.

NYTT TEMA
LenaCh
LenaChInnlegg: 2
30.03.18 20:10

Her er saken: Jeg har sagt opp en leilighet i et hus som er solgt. Jeg har kontrakt med tidligere eier og oppsigelsestid på 3 mnd. Før det ble skrevet kontrakt med ny huseier sa jeg opp leieforholdet (muntlig. Skriftlig leveres i morgen 31.03). Utleier ville se min kontrakt til tidligere huseier å "krever" nå at denne gjelder videre. Kan de det? Jeg har flyttet inn i ny leilighet å sitter nå med to husleier. Det er greit nok. Jeg fikk også tillatelse til å markedsføre leiligheten som innflyttningsklar fra 01.04. men det drar de veldig på nå. Har full forståelse for kort varsel, men det hadde vært greit om den nå kunne gått videre. De har flere interessenter for leiligheten, så den burde ikke vært vanskelig å fått fylt uten brudd i inntekt. Spør her i det store media da jeg har lett etter svar på akkurat dette på Google. Om noen har spesifikke paragrafer å henvise til så hadde det vært enestående. Tusen takk for alle svar. 

fargerik
fargerikInnlegg: 50693
31.03.18 09:15
LenaCh: Her er saken: Jeg har sagt opp en leilighet i et hus som er solgt. Jeg har kontrakt med tidligere eier og oppsigelsestid på 3 mnd. Før det ble skrevet kontrakt med ny huseier sa jeg opp leieforholdet (muntlig. Skriftlig leveres i morgen 31.03). Utleier ville se min kontrakt til tidligere huseier å "krever" nå at denne gjelder videre. Kan de det?

Dersom de har kjøpt et hus hvor det er annonsert at det er en utleiet del med husleieinntekter, kan de vel strengt tatt kreve leie i oppsigelsestiden. Du kan jo for din del ta en titt på salgsprospektet, og lese hva de har kjøpt. Kanskje de har kjøpt huset med deg som leieboer og flere tusen i inntekter pr. måned?

Du har vel også tre måneders leie tilgode på den sperrede depositumkontoen?

Men hvorfor ikke heller ta spørsmålet i forum for jus, du finner det litt lengre oppe.

(Innlegget ble redigert 31.03.18 09:21)

Speciale
SpecialeInnlegg: 5319
01.04.18 23:01
LenaCh: Her er saken: Jeg har sagt opp en leilighet i et hus som er solgt. Jeg har kontrakt med tidligere eier og oppsigelsestid på 3 mnd. Før det ble skrevet kontrakt med ny huseier sa jeg opp leieforholdet (muntlig. Skriftlig leveres i morgen 31.03). Utleier ville se min kontrakt til tidligere huseier å "krever" nå at denne gjelder videre. Kan de det? Jeg har flyttet inn i ny leilighet å sitter nå med to husleier.

Paragraf 8-6 og videre hele kapittel 9 i Husleieloven er nok relevant for din del.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-03-26-17

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg