Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Regninger - selger eller kjøper?

NYTT TEMA
Wompare
WompareInnlegg: 656
26.06.18 17:11

Jeg har overtagelse på leilighet om ca. 2 uker og har et spørsmål:

Det følger med garasje og garasjeleien har selgeren betalt i mars for 2018. Er det slik at jeg må betale halvparten av den regninga fordi jeg overtar leiligheten i midten av året eller kan jeg slippe det?

Noen som vet hva reglene er for regninger som selgeren har måttet betale FØR overtakelse for kjøperen?

I-oil
I-oilInnlegg: 51
16.12.18 10:14
Wompare: eg har overtagelse på leilighet om ca. 2 uker og har et spørsmål: Det følger med garasje og garasjeleien har selgeren betalt i mars for 2018. Er det slik at jeg må betale halvparten av den regninga fordi jeg overtar leiligheten i midten av året eller kan jeg slippe det? Noen som vet hva reglene er for regninger som selgeren har måttet betale FØR overtakelse for kjøperen?

Litt gammel tråd, så du har nok funnet ut av det allerede (?)

Men, det kan jo være andre også som lurer på dette ?  Det er vanlig å avregne alle utgifter frem til overtakelsesdato og fordele dette mellom kjøper & selger (gjelder både kommunale avgifter og andre utgifter som du nevner ). 

Dette er det vanlige når man benytter megler ifm kjøp/salg. Ved privat salg (som det blir stadig mer av) er jeg ikke sikker....

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg