Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bostøtte når man bor i kollektiv

NYTT TEMA
-Cerberus-
-Cerberus-Innlegg: 73
01.10.18 16:12

Hei

Jeg er arbeidsledig for øyeblikket. Bor i bokollektiv og leien er på 5000kr i mnd (strøm og inett ink.). Får 10200kr i mnd så etter regninger har jeg ca. 3000kr i mnd til alle utgifter ink. mat. 

Fikk beskjed om at jeg kunne søke om bostøtte. Vi lever i år 2018 så å kunne gjøre dette digitalt var jo selvsagt. MEN... fordi jeg bor i bokollektiv så må jeg søke med papir? That makes no friggin sense. Hvorfor i all verden må jeg søke på papir fordi jeg bor i kollektiv? Ser bare ikke logikken i dette. At jeg bor i bokollektiv forandrer jo ikke det faktum at jeg er så fattig at jeg må ha hjelp til leien.

BornOnThe4thOfJuly
BornOnThe4thOfJulyInnlegg: 42110
08.10.18 21:03
-Cerberus-: Jeg er arbeidsledig for øyeblikket. Bor i bokollektiv og leien er på 5000kr i mnd (strøm og inett ink.). Får 10200kr i mnd så etter regninger har jeg ca. 3000kr i mnd til alle utgifter ink. mat.    Fikk beskjed om at jeg kunne søke om bostøtte. Vi lever i år 2018 så å kunne gjøre dette digitalt var jo selvsagt. MEN... fordi jeg bor i bokollektiv så må jeg søke med papir? That makes no friggin sense. Hvorfor i all verden må jeg søke på papir fordi jeg bor i kollektiv? Ser bare ikke logikken i dette. At jeg bor i bokollektiv forandrer jo ikke det faktum at jeg er så fattig at jeg må ha hjelp til leien

Når du ønsker å be om at andre skal betale deg penger for ditt livsopphold så er mitt råd at du gjør som de forteller deg å gjøre og ikke blir sint bare fordi du må levere noe på papir.

Helt uavhengig av det gir noen mening er det altså å levere i papirform de ber deg om. Så dersom du vil ha penger så gjør som dem sier.

Vanligvis er det grunner til at ting er som de er. Det kan være så enkelt som at den utdaterte programvaren de har på NAV ikke takler akkurat det skjemaet. Eller det kan være mer intrikate grunner som du ikke får vite om. Uansett er det alltid lurt å gjøre det den som skal gi deg penger sier at du skal gjøre. Spesielt når det er så enkelt som i dette tilfelle.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester