Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Må utleier fikse defekte varmekabler?

NYTT TEMA
Suave
SuaveInnlegg: 141
20.02.19 09:19

Jeg leier ut en toroms sentralt i Oslo. Leietaker har gitt beskjed om at varmekabler på bad ikke lenger virker, og elektriker har vært der og konstatert at det ikke er noe galt med termostat, men med selve varmekablene. Ytterligere undersøkelser og utbedringer vil koste en god del. 

Er dette noe jeg må reparere, eller kan jeg si til leietakerne at beklager, men sånn er det å bo i en gammel leilighet? Jeg sa til dem før kontraktsinngåelse at dette var en gammel lelilghet hvor småting antakelig ville dukke opp. Jeg satte prisen bevisst litt lavt for forhåpentligvis ikke få så mye klager. 

NonHuman
NonHumanInnlegg: 897
21.02.19 14:47

At varmekabler på bad ikke fungerer, er litt mere en småtiing.

Det er ofte den eneste varmekilden på et bad, og det er både negativt for komforten til leieboer samt at det fremskynder fremvekst av muggsopp og råteskader.

Dette bør du nok få ordnet.Det er ikke sikkert du må rive hele badet likevel.Kontakt et firma som heter M-TEK.Disse kan ta en termografisk scanning av gulvet på badet for å evnt finne ut hvor problemet ligger.Er du riktig heldig, fjerner de flisen over skadestedet og fikser det som er galt med varmekabelen.

Var borti disse på en jobb jeg var på engang, helt tilfeldig.De fjernet flisen over skadestedet, pigget opp rundt kabelen og reparerte skaden.Det kan være itt skadet isolasjon rundt varmekablen på et sted og trenger ikke være noe mer problemer en som så.

I det gitte tilfellet over, var det en forsikringsak men det er ikke voldsomt dyrt å få M-TEK til å komme å gjøre dette.

Tipper en 3000-4000 kr(med forbehold om at det er lett å reparere)

(Innlegget ble redigert 21.02.19 14:47)

petterG
petterGInnlegg: 9642
21.02.19 22:09

Du må uansett opp med en ny(lovlig) varmekilde. Et bad uten varme er en stor mangel. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg