Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

skal se nrk fra utlandet, trenger en proxy ?

NYTT TEMA
startelver

startelver
16.08.10 09:38

Jeg ser at pga rettigheter så streames ikke flere Nrk programmer  til utlandet. 

Vet noen om proxy som kan brukes så jeg kan skjule min ip adresse?

tinnyme

tinnyme
17.08.10 13:11
startelver: Jeg ser at pga rettigheter så streames ikke flere Nrk programmer  til utlandet.  Vet noen om proxy som kan brukes så jeg kan skjule min ip adresse?

Tror ikke det finnes noen proxy som gir deg norsk IP.

Hvis man bor permanent i utlandet kan man jo ordne seg med en Dreambox for å få norske sendinger over Internet og inn på TVen. Problemet er da bare at man må "kjenne noen".

NRK gir som vanlig ikke ved dørene og passer seg vel for å dele ut noe gratis Dagsrevyer til nordmenn langt hjemmefra.

startelver

startelver
17.08.10 16:23

Men jeg har jo britisk TV her nede via britisk proxy ip adresser så kan se på BBC bl.a .

Det burde da finnes noen norske proxy også?

KvTvK

KvTvK
17.08.10 23:37

Du finner nok neppe en gratis norsk proxy ihvertfall.

Uansett så trodde jeg ikke NRK hadde satt den typen sperrer på nettsidene sine?

startelver

startelver
20.08.10 14:04

Eneste jeg kan se på NRK er nyhetene .

Det meste annet blokkeres pga rettigheter. 

guttemann

guttemann
20.08.10 19:33

Håper noen på denne listen fungerer for deg:

http://aliveproxy.com/proxy-list/proxies.aspx/Norway-no

Hvis ikke så kan du google "free proxy servers norway", og du fil finne noen.

ehall

ehall
20.08.10 22:18
KvTvK: Uansett så trodde jeg ikke NRK hadde satt den typen sperrer på nettsidene sine?

Jeg har familie i utlandet og de har samme problemet. Det er vel også derfor NRK kun har en uke visning på endel serier før de fjernes.

VivaNorwegen

VivaNorwegen
20.08.10 22:38
startelver: Vet noen om proxy som kan brukes så jeg kan skjule min ip adresse?

Du kan jo prøve noen av disse. Gratis servere har som regel for liten kapasitet :-(

Norske proxy

den1m

den1m
21.08.10 00:32
startelver: Jeg ser at pga rettigheter så streames ikke flere Nrk programmer  til utlandet.  Vet noen om proxy som kan brukes så jeg kan skjule min ip adresse?  

Ta en titt på lista her, så er du anonym også.

http://myvpnreviews.com/

Velg en som ikke logger og som har en server i norge, så kan du herje som du vil på nettet fullstendig anonymt. Kanskje du finner noen med servere i USA og england samtidig så du kan få adgang til sider der og som er blokkert fra andre land. Vær litt obs på reviews, at de får positive kritikker for hastighet, at de tillater p2p og ikke har noe begrensninger på antall gb pr mnd i overføring.

Ulempen er at det koster penger.

(Innlegget ble redigert 21.08.10 00:34)

startelver

startelver
21.08.10 05:16

Det så jo bra ut men var ikke så mye utvalg av norske adresser, fant en server der. 

Hvis den er stabil så kan jeg gjerne betale litt for det.

startelver

startelver
02.08.11 19:12

Noen som har noen nye forslag til norske IP adresser?

engsi

mobileme

mobileme
05.08.11 23:30

Hei,

hvis du bor i utlandet eller planlegger å være lenge bortreist og ønsker å ha tilgang til norsk nett-tv så ville jeg (om du allerede har reist) fått noen i familien eller en venn til å sette opp en SSH-tunnel for deg.

For å få til dette må du installere debian m/ cmd shell og installer en SSH-server.

Sett den til port 443 for eks., så har du din egen SSH-tunnel!

For å benytte deg av denne går du inn i "putty" og under menyen "SSH" og "Tunnels", legger til port 8080 (for eksempel) som en "dynamic source" port.

Deretter går du til "session", og legger inn IP og port til serveren din hjemme.

Så er det bare å kjøre alle programmer du vil igjennom SSH-tunnelen med socks-proxy på port 8080 og localhost.

Enkelte programmer har ikke innstillinger for socks proxy, og til det kan du bruke "sockscap" (gratis programvare) eller "proxifier".

Håper dette kan være til hjelp for deg, og andre i samme situasjon.

Lykke til!

Hilsen,

Sven Edward Moe

vpnklient

vpnklient
03.01.12 23:46

vpnklient:-)

Torotto

Torotto
04.01.12 00:09
startelver: Hvis den er stabil så kan jeg gjerne betale litt for det

Prøv denne

startelver

startelver
04.01.12 14:19
Torotto: Prøv denne

Kan man ved SuperVPN se på alt av norske sider som er blokkert i utlandet ? 

Og kan jeg også se på andre lands TV programmer , f.eks BBC med samme tjeneste uten at det koster ekstra?

Jeg ser de tar 8$ pr måneden .

Torotto

Torotto
04.01.12 14:29
startelver: Kan man ved SuperVPN se på alt av norske sider som er blokkert i utlandet ? Og kan jeg også se på andre lands TV programmer , f.eks BBC med samme tjeneste uten at det koster ekstra? Jeg ser de tar 8$ pr måneden .

Jeg er ikke så sikker lengre etter å ha lest denne artikkelen.

Men du kan jo sjekke denne

(Innlegget ble redigert 04.01.12 14:31)

stromme

stromme
06.06.13 04:33

Her er en metode som kan brukes for å se alle NRKs nett-TV program (også direktesendingene) i utlandet helt gratis:

1. Gå til siden https://www.torproject.org/download/download-easy.html.en og last ned "Tor Browser Bundle".
2. Kjør det nedlastede programmet og unzip det til en fritt valgt folder.
3. Gå til folderen "Data\Tor" i den unzippede "Tor Browser"-folderen og åpne fila "torrc" i Notepad. Legg til følgende to linjer på slutten av denne fila og lagre den:
      StrictNodes 1
      ExitNodes {NO}
4. Lag en snarvei på skrivebordet til fila "Start Tor Browser.exe". Denne finner du i rota i den unzippede "Tor Browser"-folderen.
5. Start Tor Browser fra snarveien på skrivebordet. Når Tor Browser-vinduet kommer opp etter en stund (etter at "Connected to the Tor network!" vises i "Vidalia Control Panel"-vinduet), klikker du på "Tor Browser"-knappen øverst i venstre hjørne og så på linken "Add-ons". Klikk så på "Plugins"-linken i venstremargen og så på "Enable"-knappen til høyre for "Shockwave Flash". I "Confirm"-vinduet som da kommer opp, huker du av for "Never ask me again" og klikker så på "Yes"-knappen. Lukk så "Add-ons Manager"-fanen.
6. Skriv f.eks. inn adressen tv.nrk.no/direkte/nrk1 i adresse-feltet i Tor Browser for å se direktesendingene fra NRK1.
7. Når meldingen "Click here to activate the Unknown plugin" kommer opp etter en stund, klikker du bare på den lille pila. Direktesendingen vil da komme opp etter en stund.
8. Neste gang du ønsker å se NRK nett-TV i utlandet, klikker du bare på "Start Tor Browser"-snarveien på skrivebordet og finner fram det programmet du vil se i Tor Browser nettleseren når den åpner. Meldingen 
"Click here to activate the Unknown plugin" vil imidlertid komme opp hver gang du velger et nytt program, så her må du bare klikke på den lille pila for å få programmet til å starte.
9. Ønsker du å se direktesendinger fra andre land, f.eks. BBC sine sendinger, er det bare å endre linja "
ExitNodes {NO}" til "ExitNodes {GB}" under pkt. 3 ovenfor.

(Innlegget ble redigert 06.06.13 04:37)

startelver

startelver
09.06.13 00:45

Takk det skal prøves.  

Jeg betaler nå for en VPN tjeneste gjennom Overplay.net , koster meg bare 5$ i måneden og kan se på alt i Europa og USA men fungerer dette gratis så er det jo ikke noe bedre enn det. 

stromme

stromme
07.12.14 13:10

Her er en enkel metode du kan bruke for å se alle blokkerte NRK-program i utlandet helt gratis på PC med nettleseren Google Chrome:

1. Gå til siden https://chrome.googl...kpgkljpfnnfcklj og klikk på + FREE og ADD-knappene for å installere ModHeader tillegget i Chrome.

2. Klikk på den nye Modify Headers-ikonen til høyre for adresse-feltet i Chrome og skriv inn X-Forwarded-For i Name-boksen og 160.68.205.231 iValue-boksen.

Det er alt som skal til for å se alt blokkert innhold på http://tv.nrk.no/ i Chrome uansett hvor i verden du måtte være.

pusur44017

pusur44017
10.12.14 14:52

Enkleste metode som også er gratis: utvidelsen ZenMate for google chrome.

-pusur

stromme

stromme
20.12.14 13:19

Testet nettopp ut ZenMate, men ser at de foreløpig ikke har noen server i Norge. Så jeg fikk ikke de blokkerte NRK-sendingene til å fungere.

HusebyD

HusebyD
21.12.14 01:00

Hola har gratis Norsk proxy, fint tillegg som er enkelt å bruke. De har så og si alle land, inkludert norge. 

Det er ett tillegg som ligger på chrome webstore, her. 

https://chrome.google.com/webstore/detail/hola-better-internet/gkojfkhlekighikafcpjkiklfbnlmeio

Bruker det av og til når jeg får noen ruting problemer. 

(Innlegget ble redigert 21.12.14 01:01)

stromme

stromme
21.12.14 01:14

Jeg har også ofte problemer med å få NRK til å fungere med Hola. Får meldingen "Det er problemer med å spille av mediainnholdet" når jeg prøver å se blokkerte program. Jeg har imidlertid aldri hatt problemer med ModHeader-tillegget som jeg beskrev ovenfor.

200

200
26.12.14 16:20

Earthvpn, fungerer meget bra i utlandet. Er testet

stromme

stromme
01.01.15 12:25

Om EarthVPN fungerer bra, så er det ikke gratis slik ModHeader-tillegget i Chrome er (se ovenfor). ModHeader-tillegget vil heller ikke gi redusert kvalitet som resultat av en mer eller mindre bra VPN-server.

200

200
28.01.15 13:38
stromme: Om EarthVPN fungerer bra, så er det ikke gratis slik ModHeader-tillegget i Chrome er (se ovenfor). ModHeader-tillegget vil heller ikke gi redusert kvalitet som resultat av en mer eller mindre bra VPN-server

Har ikke prøvd. Har forsøkt en rekke andre i chrome, som fungerte svært dårlig. Kan den benyttes mot Peru? Skulle gjerne ha live TV, americaTV til å fungere. 

Har forresten vært fornøyd med earth-vpns hastighet så langt. Fordelen er når andre program enn en nettleser skal benyttes. Gjør det vanskeligere bla å trace spor.

200

200
28.01.15 13:46
HusebyD: Hola har gratis Norsk proxy, fint tillegg som er enkelt å bruke. De har så og si alle land, inkludert norge.  Det er ett tillegg som ligger på chrome webstore, her.  https://chrome.google.com/webstore/detail/hola-better-internet/gkojfkhlekighikafcpjkiklfbnlmeio Bruker det av og til når jeg får noen ruting problemer.

Har prøvd den, men får beskjed når jeg skal se på live http://tvgo.americatv.com.pe/ at det ikke støttes det landet jeg sitter i. Dette selv om hola, viser peruansk flagg. Har forsøkt de ulike VPN'ene som tilgjengelig for landet.

fargerik

fargerik
18.02.15 06:30
startelver: Takk det skal prøves. Jeg betaler nå for en VPN tjeneste gjennom Overplay.net , koster meg bare 5$ i måneden og kan se på alt i Europa og USA men fungerer dette gratis så er det jo ikke noe bedre enn det.

Si fra når du har prøvd, a!

Er selv i BKK og vil se ski-VM fra Falun!

Jeg har lett litt og funnet en annen betalingstjeneste, den heter norskinternett.com

som jeg lurte på å kjøpe.

Noen som kjenner til den?

Åpningsseremoni i kveld,  jo!!

(Innlegget ble redigert 18.02.15 06:32)

startelver

startelver
18.02.15 09:09
fargerik: Er selv i BKK og vil se ski-VM fra Falun!

Jeg bruker nå kun ntv.mx som gir den beste kvaliteten , selv med en dårlig internett linje.  

Der kan du velge mellom forskjellige TV pakker.  Den Skandinaviske pakken koster 15 euro for 30 dager. Og det beste av alt er at det ikke er bindingstid så vil du bare se en måned så betaler du ikke noe mere. 

Du får over 100 kanaler , og selvsagt alle de Norske 

http://www.ntv.mx/index.php?c=2&a=0&p=10

(Innlegget ble redigert 18.02.15 09:09)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg