Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

TV 2 Sumo - nedlasting

NYTT TEMA
oyvbakk
oyvbakkInnlegg: 18
06.01.11 16:53

Jeg er ikke så veldig kyndig med nedlastinger av videoer fra nettet, og har lett en del rundt om for å finne svar på det jeg lurer på. Det jeg lurer på er om noen har en metode for å laste ned videoer fra TV 2 Sumo? Det er et program jeg gjerne skulle ha lastet ned derfra, men har som sagt liten peiling på slikt. Så jeg håper noen her har erfaring med å laste ned derfra og kan hjelpe meg på vei.

Ser på youtube at flere har lagt ut videoer fra sumo der, så det må nesten være en måte å få lastet det ned på.

akkarfar
akkarfarInnlegg: 108
06.01.11 18:58

På et generelt grunnlag vil jeg anbefale deg å kjøpe Windows movie recorder. Et fint og enkelt program som laster ned videoer fra internett.

Du kan også kjøpe programmer fra Tv2 ved å sende de en e-post.

oyvbakk
06.01.11 19:13

Jeg prøvde med WM Recorder, men skjønte ikke stort av det. Er ikke god i engelsk så er vanskelig å vite hva man skal gjøre når alt foregår på engelsk. Har du prøvd å laste ned videoer fra sumo med det programmet? Eller er det andre som vet om det funker på sumo?

Hvordan fungerer det hvis man skal kjøpe et program hos TV 2? Får man det da som en fil man kan lagre på PC'en?

oyvbakk
06.01.11 21:43

Det med at man kan kjøpe programmer hos TV 2 stemmer ikke,

(Innlegget ble redigert 06.01.11 21:50)

oyvbakk
oyvbakk
06.01.11 21:47

oyvbakk
06.01.11 21:49

Beklager mange post på rad, men det er noe galt her for bare deler av innlegget jeg skriver kommer med.

(Innlegget ble redigert 06.01.11 21:52)

akkarfar
06.01.11 21:54

WM har fungert for meg iallefall. Så du får prøve deg frem :)

Og jo, man kan kjøpe programmer. Men det kommer helt ann på rettighetene til Tv2, selvsagt. Derimot koster det tusen kroner. Da får du programmet på DVD.

oyvbakk
06.01.11 21:56

Ja får prøve meg fram med det hvis du mener at det skal fungere.

Sendte mail til TV2 og de opplyste at man ikke kunne kjøpe noe som lå på sumo.

Prøvde å laste ned med Replay Media Catcher, og fikk lastet ned noe. Men det ble lagret som en dll-fil, som jeg ikke fikk åpnet i noen programmer. Prøvde bare for å teste å laste ned youtube-videoer med samme program, og de fikk jeg spilt av i VLC-player.

akkarfar
06.01.11 22:03

Mulig de har sluttet nå, men dette fikk jeg til svar i sommer når jeg ønsket å kjøpe et program.

"Takk for mail.

Ønsker du å kjøpe kopi av program må du fylle ut vedlagte bestillingsskjema og sende i retur til meg. Vi gjør oppmerksom på at det koster kr. 1000 + mva"
oyvbakk
06.01.11 23:45

Da fikk jeg det endelig til. Holder på å laste ned nå:)

Bongis
BongisInnlegg: 9375
24.01.13 21:56

Ikke akkurat nedlasting, men spør alikevel.

Når jeg prøver å kjøre tv 2 sumo med min nye internettleverandør get, så virker streamen i et par sekunder før nettet på pcen ryker. Problemet er at de andre på samme nett har ikke det samme problemet, og de kjører dette uten problemer.
Tidligere brukte vi nextgentel, og da funket det uten noe problem på min pc.

tinnyme
tinnymeInnlegg: 12409
25.01.13 10:58
oyvbakk: Det jeg lurer på er om noen har en metode for å laste ned videoer fra TV 2 Sumo? Det er et program jeg gjerne skulle ha lastet ned derfra, men har som sagt liten peiling på slikt. Så jeg håper noen her har erfaring med å laste ned derfra og kan hjelpe meg på vei

Hvorfor må du laste ned fra TV 2 Sumo når det finnes slike ting som det svenskene har? Ulovlig så jeg skal ikke nevne navn, men det er vel bare å trykke og vente - det går jo av seg selv - og alt ligger vel der?

Du kan til og med få en egen proxy server for ca. en 50 lapp i måneden, så er det ingen som vet hva du driver på med.

ingv-ped
ingv-pedInnlegg: 1
07.07.19 16:47

Er det Dreambox du mener

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg