Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Billig skriver!

NYTT TEMA
fargerik
fargerikInnlegg: 50690
01.08.11 15:28

Den gamle HP`n døde for et par dager siden, så jeg stakk innom Elkjøp for å kjøpe ny.

Er det jeg som ikke følger med, eller er det normalt at en skriver koster 199 kroner?

Canon pixma MP 280.

Jeg syns det er helt latterlig. Det koster jo mer å kjøpe en blekkpatron! Og her fulgte det med to patroner!

Det var billig.

Og nå kommer spørsmålet:

Skal jeg slette alle skrivere før jeg installerer den nye?

(Innlegget ble redigert 01.08.11 15:30)

HusebyD
HusebyDInnlegg: 2475
01.08.11 15:31

Om den gamle er død, er det vel ingen grunn å ha den installert?

fargerik
01.08.11 15:33
HusebyD: Om den gamle er død, er det vel ingen grunn å ha den installert?

Nei, selvfølgelig ikke. Men det ligger ikke "i veien" for den nye at det ligger skrivere installert fra før?

fargerik
01.08.11 15:36

eller for å være mer presis:

Spiller det noen rolle om de ligger der eller om de ikke ligger der?

Sletter man sånt, eller lar man det ligge?

HusebyD
HusebyDInnlegg: 2475
01.08.11 15:47
fargerik: Nei, selvfølgelig ikke. Men det ligger ikke "i veien" for den nye at det ligger skrivere installert fra før?

Ikke noe i veien for det nei, bortsett fra at det kan bli rot, men hvilken skriver som skal priorteres osv.

Men får jeg nytt pleier jeg som regel å slette det gamle, har det ingen grunn til å ligge, lar jeg det ikke ligge.

(Innlegget ble redigert 01.08.11 15:48)

fargerik
01.08.11 16:11

Da sletter jeg alle gamle skrivere, og deretter installerer jeg den nye.

Men jeg er fremdeles overrasket over at det er så billig. Den er jo scanner også, så vidt jeg kan se. Og dermed har jeg en splitter ny scanner til overs! For det kjøpte jeg for en måned siden, og har scannet 1 ark.

engafever
engafeverInnlegg: 17785
01.08.11 17:27
fargerik: Men jeg er fremdeles overrasket over at det er så billig. Den er jo scanner også, så vidt jeg kan se. Og dermed har jeg en splitter ny scanner til overs! For det kjøpte jeg for en måned siden, og har scannet 1 ark.

Det er vel partone de tjener penger på, som gjerne kan koste mer enn selve skrivern.

(Innlegget ble redigert 01.08.11 17:28)

drillern
drillernInnlegg: 6429
01.08.11 18:19
fargerik: Men jeg er fremdeles overrasket over at det er så billig

Du burde kjøpt med ekstra blekkpatroner,for de som følger med er det bare 1/3 fulle,og da hadde du steila over prisen.

Semb-klasse
Semb-klasseInnlegg: 870
01.08.11 18:26
fargerik: Jeg syns det er helt latterlig. Det koster jo mer å kjøpe en blekkpatron! Og her fulgte det med to patroner!

Billige skrivere sånn som du har kjøpt har ofte to patroner, én til farge og én til sort. Greia (som regel) er at hvis du går tom for bare én farge, må du bytte hele fargepatronen for å skrive ut, selv om du skal skrive ut uten farger. Om du kun pleier å skrive sort, vil det allikevel gå tomt for farger etterhvert, da skriverene pleier å kjøre renseprogram som bruker litt farge hver gang skriveren skrus på. 

I tillegg tipper jeg skriveren ikke er særlig økonomisk med tanke på antall sider per patron heller, så det tar nok ikke lang tid før blekkostnadene overskrider skriverens pris.

(Innlegget ble redigert 01.08.11 18:27)

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 15842
01.08.11 22:58
drillern: Du burde kjøpt med ekstra blekkpatroner,for de som følger med er det bare 1/3 fulle,og da hadde du steila over prisen.

Prisen er som følger for de store patronene til MP280:

CL-513 13ml farge - 219,-
PG-512 15ml sort - 199,-

Så ja - første sprøyta er gratis. ;-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg