Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VG nett fryser PC'n min

NYTT TEMA
Benkeslitern
BenkesliternInnlegg: 519
09.01.13 09:18

Nesten hver gang jeg går til VG nett lastes siden opp med topp storyen synlig, men så fryser alt i ca 30 - 40 sekunder.

Ikke bare nedlastingen av VG's forside, men hele PC'n. Hverken musa, touchpad'n eller noe annet fungere.

Etter disse 30-40 sekundene lastes resten av forsiden til VG ned og alt fungerer normalt. Ingen problemer etter dette med å navigere rundt på VG nett.

Dette har nå pågått i 6 - 7 uker. Er det noen som opplever det samme eller har noen forening om hva som skaper problemet ?

Det er kun VG netts forside som dette skjer med. Ingen andre nettsider inkludert andre nettaviser skaper dette problemet.  

madigan
madiganInnlegg: 9343
09.01.13 13:05
Benkeslitern: Det er kun VG netts forside som dette skjer med. Ingen andre nettsider inkludert andre nettaviser skaper dette problemet.

Da ville jeg ha tømt nettleseren,årsaken kan være at når man er jevnlig på en fast side (f-eks-VG) oppsamler nettlesere infokapsler og coockies på de tjenestene vg har på siden sin.

Nå sier ikke du hva slags nettleser du har,(jeg bruker FF) og i FF så er det slik at man klikker øverst til venstre på den orange tabben,holder musepekeren over historikk,deretter velger man slett all historie (dette betyr i praksis alt av info kapsler,coockies og passord,og nettinnstillinger) men man har mulighet for å hake vekk en del ting men ikke ønsker å slette før man trykker på slette tabben.

Benkeslitern
BenkesliternInnlegg: 519
09.01.13 14:09
madigan: Da ville jeg ha tømt nettleseren,årsaken kan være at når man er jevnlig på en fast side (f-eks-VG) oppsamler nettlesere infokapsler og coockies på de tjenestene vg har på siden sin.

Takker for tipset, men det er ikke årsaken for jeg sletter historikk og informasjonskapsler ukentlig.

vadefugl
vadefuglInnlegg: 41358
09.01.13 19:30

Jeg hadde lignende problemer med andre sider på nettet når jeg hadde oppdatert til IE for et halvt år siden eller mer. Måtte ofte tømme maskinen for diverse ting. Men ting ble merkbart bedre når jeg fikk meg Google Chrome. 

-En artig ting er at det til høyre for meg akkurat nå på denne siden har oppstått en feil ifølge VG.

perchri
perchriInnlegg: 9421
09.01.13 20:10
Benkeslitern: Nesten hver gang jeg går til VG nett lastes siden opp med topp storyen synlig, men så fryser alt i ca 30 - 40 sekunder.
Ikke bare nedlastingen av VG's forside, men hele PC'n. Hverken musa, touchpad'n eller noe annet fungere.

...de lager en alfor stor webb-side med alfor mye dill og giff filer. de burde lage korte sider og flere sider.en 1 liddlig lang forside. Er ulidelig treg å laste ned all info, blant for store bildefiler, som hver ikke burde overstige max 100K. Dette re kontruktøren av siden som er synderen,ikke din PC

InternalExile
InternalExileInnlegg: 18754
09.01.13 21:20
Benkeslitern: Nesten hver gang jeg går til VG nett lastes siden opp med topp storyen synlig, men så fryser alt i ca 30 - 40 sekunder.

Problemet er nok IE Flash. Enklest å oppgradere via ninite.com.

Det beste er å bytte over til Firefox eller Chrome.

KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 3922
09.01.13 21:25
Benkeslitern: Dette har nå pågått i 6 - 7 uker. Er det noen som opplever det samme eller har noen forening om hva som skaper problemet ?
Det er kun VG netts forside som dette skjer med.

Har også opplevd akkurat dette.

Det har av en eller annen grunn gitt seg noe de siste par ukene, uten jeg har endret på noen innstillinger.

(Når jeg gikk inn på VG tidligere minimerte den alle websider som var oppe og låste alt).

AntiHobbit
AntiHobbitInnlegg: 5162
10.01.13 03:05
Benkeslitern: Nesten hver gang jeg går til VG nett lastes siden opp med topp storyen synlig, men så fryser alt i ca 30 - 40 sekunder. Ikke bare nedlastingen av VG's forside, men hele PC'n. Hverken musa, touchpad'n eller noe annet fungere. Etter disse 30-40 sekundene lastes resten av forsiden til VG ned og alt fungerer normalt. Ingen problemer etter dette med å navigere rundt på VG nett. Dette har nå pågått i 6 - 7 uker. Er det noen som opplever det samme eller har noen forening om hva som skaper problemet ? Det er kun VG netts forside som dette skjer med. Ingen andre nettsider inkludert andre nettaviser skaper dette problemet.

1.Tøm nettlesers midlertidige informasjon, som allerede anbefalt. Sett innstillinger til å ikke lagre historikk og lær deg heller passordet.

2.Hvis du f.eks.bruker Chrome for Windows, last ned Ghostery og sett innstillingene til hysteriske. Følg med på boblen oppe i hjørnet og følg med på hvilke overvåkningsprg som blir blokkerte.

3.Evt last ned Ubuntu 12.04 LTS, et Linux OS for den jevne bruker. Det er vesentlig mer kjøreeffektivt for nettbruk for i hvert fall pc (har ikke prøvd på Mac tror jeg). Sett innstillinger i Mozilla eller Chromium(Linux-versjon av Chrome som hentes fra nedlastingssoftwaren) til hysteriske.

-juppi-
-juppi-Innlegg: 6834
11.01.13 10:46
Benkeslitern: Nesten hver gang jeg går til VG nett lastes siden opp med topp storyen synlig, men så fryser alt i ca 30 - 40 sekunder.   Ikke bare nedlastingen av VG's forside, men hele PC'n. Hverken musa, touchpad'n eller noe annet fungere.  Etter disse 30-40 sekundene lastes resten av forsiden til VG ned og alt fungerer normalt. Ingen problemer etter dette med å navigere rundt på VG nett.   Dette har nå pågått i 6 - 7 uker. Er det noen som opplever det samme eller har noen forening om hva som skaper problemet ?   Det er kun VG netts forside som dette skjer med. Ingen andre nettsider inkludert andre nettaviser skaper dette problemet.

Virus programmet mitt ber meg ikke gå inn på VG sidene. Det står at de prøver å fange opp opplysninger om deg. 

Andropov
AndropovInnlegg: 33382
11.01.13 16:27
Benkeslitern: jeg sletter historikk og informasjonskapsler ukentlig.

Jeg tror jeg vet årsaken til problemet.

ben_nevis
ben_nevisInnlegg: 57991
11.01.13 21:27
 Etter disse 30-40 sekundene lastes resten av forsiden til VG ned og alt fungerer normalt. Ingen problemer etter dette med å navigere rundt på VG nett.
  Dette har nå pågått i 6 - 7 uker. Er det noen som opplever det samme eller har noen forening om hva som skaper problemet ?

Jeg har opplevd akkurat det samme,og tilsvarende periode.

Mister_Morisette
Mister_MorisetteInnlegg: 3190
06.08.19 00:14

Du er søren ikke lite frekk som i det hele tatt våger å spørre om hjelp her på dette forumet ved tanke på hvor uanstendig og respektløs du er mot andre debattanter, Benkeslitern! Hadde du hatt et snev av vett i behold, så hadde du ikke spurt i det hele tatt og heller skammet vettet av deg at du i det hele tatt våger å spørre! Men tipper at du synes at slikt er greit, akkurat på samme måte som du er en tilhenger av trakassering og utfrysning på arbeidsplasser og pålegger trakasserte ofre om å godta det! Så hvis jeg var deg, ville jeg tenkt meg nøye om før du velger å spørre om hjelp og kanskje endre fremgangsmåte mot andre debattanter. Det er bare synd at det finnes slike folk som deg i verden som støtter trakassering. Dere er en trussel for verden og verden hadde vært et mye bedre sted uten dere.

Ha det bra

(Innlegget ble redigert 06.08.19 00:16)

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 9144
06.08.19 09:27
Mister_Morisette: Ha det bra

Så du hentar opp ein SEKS ÅR gammal tråd for å skjella ut ein annan debattant?

Det virkar litt desperat, spør du meg...

Mister_Morisette
Mister_MorisetteInnlegg: 3190
06.08.19 15:57
InnocentBystander: Så du hentar opp ein SEKS ÅR gammal tråd for å skjella ut ein annan debattant? Det virkar litt desperat, spør du meg...

Beklager, jeg var full i går og ser at jeg skrev ting som jeg ikke burde ha gjort.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg