Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bestille internett med gjeld.

NYTT TEMA
AllistairOvereem
AllistairOvereemInnlegg: 1019
01.09.13 15:23

Er det mulig? Skylder netcom og telenor penger, finnes det andre alternativer som ikke sjekker dette?

AntNebula
AntNebulaInnlegg: 11343
01.09.13 16:44

Snylt. It's Gratis.

solimor
solimorInnlegg: 2809
01.09.13 16:47

Kan være smart å gjøre opp sin gjeld i sted får å prioter nett.

Spørsmål blir vel om det er inkaso saker eller bare purringer enda, men unsett lever vel både canal digtal, get og nextgentel net så er vel bare å prøve å se om de vil had deg som kunde

AllistairOvereem
01.09.13 16:57
solimor: Kan være smart å gjøre opp sin gjeld i sted får å prioter nett.

Ja, men regningene kom plutselig på samlebånd når jeg ikke hadde jobb lengre. Får inkassovarsel hver uke og har ingen anelse om hvorfor jeg skylder penger. 

Av visse grunner så er internett noe jeg ha. Derfor tenkte jeg å spørre her.

AntNebula
AntNebulaInnlegg: 11343
01.09.13 17:10
AllistairOvereem: Får inkassovarsel hver uke og har ingen anelse om hvorfor jeg skylder penger.

Jesus Kristus. At det går an. Har du for vane å kjøpe ting på nedbetaling?

AllistairOvereem
01.09.13 17:17
AntNebula: Jesus Kristus. At det går an. Har du for vane å kjøpe ting på nedbetaling?

Jeg er uansvarlig. 

Jarnagard
JarnagardInnlegg: 1018
01.09.13 21:53

De fleste tar vel kredittsjekk før du får bli kunde, så da er sjansen dårlig dersom du har betalingsanmerkninger.

M-T
M-TInnlegg: 5149
02.09.13 00:18

Betaler du ikke regningene dine, fortjener du ikke å ha internett heller.

AllistairOvereem
02.09.13 16:59
M-T: Betaler du ikke regningene dine, fortjener du ikke å ha internett heller.

Du trenger ikke komme med moral-preken her.

AllistairOvereem
02.09.13 16:59
Jarnagard: De fleste tar vel kredittsjekk før du får bli kunde, så da er sjansen dårlig dersom du har betalingsanmerkninger.

Faen.

Speciale
SpecialeInnlegg: 5607
03.09.13 00:54
AllistairOvereem: Faen.

Jeg vet om at det eksisterer aktører som går med på å godkjenne folk uten kredittverdighet, men da fordrer det stort sett at man betaler for ett år på forhånd, noe som neppe er aktuelt med din økonomi.

futureline
futurelineInnlegg: 3901
04.09.13 04:51
AllistairOvereem: Faen.

Som en nødløsning til du har fått fjernet annmerkningene, så kan du be om ett abonnnement hos Ice.no, de kredittsjekker deg ikke,- dettee er en absolutt nødløsning, da de ikke har i nærheten av den kvaliteten og hastigheten man kanskje er vant til.

Og hvis du har tv-abonnement hos f.eks Canal Digital, så kredittsjekkes du heller ikke ved opprettelse av internett-abonnement.

Mulig at dette er samme fremgangsmåte hvis man har tv hos andre leverandører som også leverer internett, men det kommer helt an på om det er en situasjon som gjelder for deg.

futureline
futurelineInnlegg: 3901
04.09.13 16:02

Kan føye til en ting vedrørende tema:
Hvis du leier bosted, og tv er inkludert i husleien, og dette abonnementet er på Canal Digital,- så kan du opprette ett internett-abonnement på huset (men du betaler dette alene), og da er det heller ikke krav om kredittsjekk.

Altså, huseier har tv-abonnement, du ringer og oppretter internett-abonnement på ADRESSEN, og forklarer at tv'n er på huset, da får du eget abonnement på internett, og dette er en fullverdig avtale hvor du på en normal måte er ansvarlig for å følge den, betaler du ikke, så er det DU som får smellen, ikke huseieren, hvis det skulle være noen tvil.  :-)

Skulle du siden flytte, så tar du med og overfører abonnementet, uten at de behøver å gå via noe kredittsjekk, men som sagt,- dette gjelder Canal Digital. 

engafever
engafeverInnlegg: 18499
04.09.13 16:32
AllistairOvereem: Av visse grunner så er internett noe jeg må ha.

Bruk biblioteket, kafeer etc som har WI-Fi.

KitWalker_1516
KitWalker_1516Innlegg: 10636
20.09.13 17:06
AllistairOvereem: Ja, men regningene kom plutselig på samlebånd når jeg ikke hadde jobb lengre. Får inkassovarsel hver uke og har ingen anelse om hvorfor jeg skylder penger.  Av visse grunner så er internett noe jeg må ha. Derfor tenkte jeg å spørre her.

Ta kontakt med inkassobyråene og gjør en avtale om en nedbetalingsplan. Husk å forklare dem at du for tiden er arbeidsledig.

Tro det eller ei, inkassobyrå er ganske greie å ha med å gjøre.

Schlomo
SchlomoInnlegg: 510
20.09.13 17:12

Det burde være et eget selskap som har ikkebetalende kunder slik at vi andre slipper billigere unna.

(Innlegget ble redigert 20.09.13 17:14)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester