Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvordan få privat profil på Facebook?

NYTT TEMA
ElJucan
ElJucanInnlegg: 2048
13.05.14 15:52

Jeg er for tiden i en jobbsøkerprosess, og ønsker derfor ikke at potensielle arbeidsgivere skal kunne se mine facebookbilder der jeg er på fest etc.

Hvordan gjør man slik at bildene dine kun er tilgjengelig for dine facebook-venner? Har prøvd å google, men fant ikke noe godt svar

Jon-Snow
Jon-SnowInnlegg: 2493
13.05.14 22:23

Du fjernar tagen frå bileta. Enkelt og greitt.

Samey_FU
Samey_FUInnlegg: 10185
13.05.14 23:13

Du bytter bilde? lol. Regner med at det ikke er en stilling som hjernekirurg du søker på. 

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 12084
14.05.14 00:03
Samey_FU: Du bytter bilde? lol. Regner med at det ikke er en stilling som hjernekirurg du søker på.

Ser du lever opp til bilde ditt :)

perten4
perten4Innlegg: 375
14.05.14 01:15
Samey_FU: Du bytter bilde? lol. Regner med at det ikke er en stilling som hjernekirurg du søker på.

Og det vet du mye om

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13860
14.05.14 02:07

Prøv innstillinger, personvern, hvem kan se tingene mine, og tidslinje og tagging. Endre til f.eks at kun venner kan se.

HusebyD
HusebyDInnlegg: 2478
14.05.14 09:28

Om andrehar lagt ut bilder av deg så kan du ikke gjøre noe bortsett i fra å fjerne taggen, med dine egene så kan du gå på den ned-pila som er på toppen, instillinger og så har du sikkerhet eller noe, bruker engelsk fb selv så usikker på hva den heter hos deg. 

Kubrak
KubrakInnlegg: 2253
14.05.14 21:00
HusebyD: Om andrehar lagt ut bilder av deg så kan du ikke gjøre noe bortsett i fra å fjerne taggen, med dine egene så kan du gå på den ned-pila som er på toppen, instillinger og så har du sikkerhet eller noe, bruker engelsk fb selv så usikker på hva den heter hos deg.

jo, jeg har iallfall fått det til slik at ingen kan se bilder som jeg er tagget i på min profil.

Tror man går inn på innstillinger for tagging, og huker av for "kun meg" på "hvem kan se innlegg du er tagget i, på tidslinjen din"

ElJucan
ElJucanInnlegg: 2048
14.05.14 22:50
Johnsli: Prøv innstillinger, personvern, hvem kan se tingene mine, og tidslinje og tagging. Endre til f.eks at kun venner kan se.

Prøvde det, men fant ikke noen måte og lagre innstillingene på, så når jeg trykket meg inn på noe annet, og så gikk tilbake, var det stilt inn på at alle kunne se bildene mine igjen

MagneSt
MagneStInnlegg: 2690
14.05.14 23:07

1.Du går til hengelåsen: Hvem kan se tingene mine? Velg venner - da er du ferdig.

2. Du kan gå på hvert enkeltbilde og velg Skjul på tidslinjen.

MagneSt
MagneStInnlegg: 2690
14.05.14 23:27

Så lenge du har hake ved fks. Venner skal du altså ikke velge noe mere.

Det er andre valg som Egendefinert og Tilpassede personverninnstillinger - der trykker du Lagre instillinger.

fisto
fistoInnlegg: 28816
14.05.14 23:29
ElJucan: Prøvde det, men fant ikke noen måte og lagre innstillingene på, så når jeg trykket meg inn på noe annet, og så gikk tilbake, var det stilt inn på at alle kunne se bildene mine igjen

Det skal ikke skje hvis du følger Magnes instruksjon.

kytec
kytecInnlegg: 36472
15.05.14 19:07
Kubrak: jo, jeg har iallfall fått det til slik at ingen kan se bilder som jeg er tagget i på min profil.

Kva er vitsen med det?

Romlingane
RomlinganeInnlegg: 15810
16.05.14 06:44
ElJucan: Jeg er for tiden i en jobbsøkerprosess, og ønsker derfor ikke at potensielle arbeidsgivere skal kunne se mine facebookbilder der jeg er på fest etc.

Det burde du ha tenkt på før... :)

Men i verste fall må du slette profilen. Og hvis du finner ut at du ikke kan leve uten Facebook, kan du lage en ny.

Litt generell info finner du på www.slettmeg.no

Jompa
JompaInnlegg: 11144
16.05.14 09:41

Hvor "stygge" er bildene? Er det tatt bilde av deg med en øl i hånda? Ingen arbeidsgivere ville reagert på et slik bilde, og om de ville det er ikke det et sted å jobbe.

Derimot er det 30-40 bilder av deg overstadig beruset så er det noe annet.

Husker da jeg studerte for noen få år siden da vi fikk besøk av en sånn som skulle hjelpe oss å skrive gode søknader, inn på linkedin, hvordan kle oss osv. Da kom dette med facebook opp, og han mente at det var sterkt overdrevet å pusse på facebook-profilen sin. Arbeidsgivere vet at folk flest tar seg en fest i ny og ne, og at Facebook ikke nødvendigvis brukes som en "headhunter"-side.

Opprett heller en profil på LinkedIn hvis du ikke har gjort det. Legg endel arbeid i den og ha et profesjonelt bilde. Har selv blitt oppringt av 4 hodejegere det siste året som følge av min profil der. Nå jobber jeg i en etterspurt bransje, så det hjelper selvfølgelig også.

Rikssynseren2013
Rikssynseren2013Innlegg: 893
16.05.14 16:12

De personvern instillingene på facebook er håpløse, har alltid hatt kontakter som skriver og komenterer alt for mye, jeg gir de restriksjoner og pluttselig får de mulighet til å komentere igjenn, er så lei det. Facebook endrer på ting å så må jeg uten varsel endre de personverninstillingene.

DrQuantum
DrQuantumInnlegg: 1541
16.05.14 22:23

Du kan deaktivere profilen din på instillinger. Da vil den ikke vises i det hele tatt. Når du vil åpne profilen igjen er det bare å logge inn på vanlig måte.

Kubrak
KubrakInnlegg: 2253
17.05.14 00:31
kytec: Kva er vitsen med det?

vel, jeg gjorde det for flere år tilbake. De bildene jeg var tagget i på den tiden var stort sett bare stygge klassebilder eller lignende. Du skjønner, facebook er en sånn selvskryt-side. Samme gjelder dette med antall venner. Holdt jo på å la til folk jeg knapt kjente på skolen bare for å akkumelere et større antall. Så i samme slengen fant jeg ut at det var best å det som gikk an å skjule, så slipper jeg det maset. Samme årsak som med bildene. 

Har ikke orket å endre det tilbake nå heller. Det er sikkert litt patetisk men men...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester