Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Plassmange på harddisk

NYTT TEMA
Perbu
PerbuInnlegg: 4109
23.06.14 08:18

På harddiskstasjonen på laptopen min som det står SW_Preload (C:) på, er det nå bare 25,0 GB ledig av i alt 209 GB. Hva gjør jeg med det? Har hatt denne maskinen, en Lenovo, i fem år, den har fungert fint og jeg er veldig fornøyd med den. Hva er best i en sånn situasjon; kjøpe ny maskin eller utvide lagringsplassen på den jeg har, om mulig? Hvordan gjør jeg i så fall det? (ja, jeg er temmelig blank på det tekniske). Jeg prioriterer en god maskin som er enkel å bruke, og tenker ikke på hva som er billigst i denne sammenhengen.

(Innlegget ble redigert 23.06.14 08:27)

Serpo
SerpoInnlegg: 3
23.06.14 15:34

Hei Perbu, du kan flytte dataene (filmer, bilder, mp3 osv.) over til en ekstern USB-harddisk eller en stor minnepinne som du alltid har montert i, og la programmer bli liggende på C-disken. Har gjort det på min Lenovo, og jeg fikk frigjort mye plass. Anbefaler programmet CCleaner for å rydde opp i søppelfiler etterpå. Evt. kan man bytte ut harddisken selv, men da må du legge inn Windows/evt. Linux på nytt. Blir jo fort noen arbeidestimer av det.

Anbefaler USB-disk metoden nevnt ovenfor. Da kan du tyne ut flere nye år av gammel-Pc'en. Håper dette var til hjelp.

Hilsen Serpo.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg