Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FM nettverkspill

NYTT TEMA
ronnyoz
ronnyozInnlegg: 9
24.06.14 14:15

Har et lite problem her.

Har en online save gående på Football Manager 2014 med noen venner. Jeg er ikke host av serveren.

Når jeg connecter til serveren så fungerer alt helt fint frem til jeg skal navigere mellom menyene. Etter noen trykk så "låser" spillet seg og jeg har ikke mulighet til å navigere mellom menyer eller lukke spillet fra menyen.

Dette skjer kun når jeg er koblet til det trådløse nettverket fra min trådløse router. Har Altibox som leverandør og når jeg bruker det trådløse nettverket til hjemmesentralen så fungerer alt helt fint.

Problemet her er at det er veldig dårlig signalstyrke fra det trådløse nettverket til hjemmesentralen slik at det er veldig ugunstig å være tilkoblet til det nettverket.

Har forsøkt å slå av NAT på min trådløse router samt at jeg har åpnet porter. Har kjørt ping tester uten at det har vært nevneverdig dropp og alt ser ut til å være fint med nettet. Det fungerer også helt fint til surfing o.l.

Hjemmesentralen er ikke i bridge mode så den sender ut et trådløst nett, mens router sender ut et eget.

Mtp. at alt fungerer fint når jeg er tilkoblet hjemmesentralen så må det være en form for router konfigurasjon? Bruker en netgear WNR2000

Det er garantert ikke noe feil hos host da dette er det samme uansett hvem som hoster spillet.

Kan det være en form for konflikt mellom hjemmesentral og router i og med at begge gir trådløst nett?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg