Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjemme nett, Altibox, switch og trådløs router

NYTT TEMA
Nubee
NubeeInnlegg: 2
25.06.14 13:55

Jeg har rekonfigurert hjemmesentralen for å få raskere nett i huset. Jeg har en switch og cat5 kabler til trådløs router, TV for streaming og spill PC. Hver av kablene virker direkte uten problem. Når alt kobles sammen via switchen mister alle nettverkssignal. Jeg har byttet switch og prøvd flere oppstillinger. Fluke test på kabler tilsier at alt er OK, alle 8 ledningene er knyttet OK. Lengden på kablene er under 20 m. Noen ide om hva som kan forårsake problemet?

(Innlegget ble redigert 25.06.14 14:02)

Topguy
TopguyInnlegg: 7155
26.06.14 11:00

Har du seks kablede PC'r plus router og hjemme sentral koblet til en 8 ports switch ?`( det er slik jeg tolker beskrivelsen din )

Hva var "rekonfigureringen", bridge mode ? ( isåfall stemmer ikke min oppfattelse av nettet ditt )

Nubee
NubeeInnlegg: 2
26.06.14 20:09

Ja, altibox har økt hastigheten og jeg har satt hjemmesentral i bridge  mode. Jeg har en switch med cat5 kabel til PC og til router som inneholder egen switch med cat5 til TV, PS3, Nas. 

Rome77
Rome77Innlegg: 9859
26.06.14 20:27

Fulgte også den herlige mailen fra Altibox hvor de "glemte" å informere om at denne bridgemoden bare gjaldt hvis du hadde kjøpt deg en ekstern router annen en hjemmesentralen. Den informasjonen kom ETTER at man hadde gjort testen og stilt det om. Jeg stilte det selvsagt tilbake igjen, men trådløsnettet funker like forbanna ikke, selv etter reboot av hjemmesentralen og det står at den nå ikke er i bridgemode...

Hadde jeg hatt en Altiboxfysakk her nå hadde jeg kvalt ham. Får vente til telefontid i morgen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg