Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvordan installere gamle spill på windows 7?

NYTT TEMA
Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 44194
28.06.14 19:17

Jeg ønsker å spille Heroes 3 på en windows 7 pc,men er usikker på hvordan jeg kan få til dette riktig.. Er det noen som har peiling på dette som kan hjelpe meg ? Går det eller må jeg laste det ned fra nett ?

Romlingane
RomlinganeInnlegg: 15905
29.06.14 20:43

Har du prøvd å kjøre det i kompatibilitetsmodus?

Høyreklikk --> Egenskaper --> Kjør dette programmet i kompatibilitetsmodus for [ønsket OS].

Kristwic7
30.06.14 03:43
Romlingane: Har du prøvd å kjøre det i kompatibilitetsmodus?
Høyreklikk --> Egenskaper --> Kjør dette programmet i kompatibilitetsmodus for [ønsket OS].

Ja,det har jeg. spillet kommer bare på halve skjermen, det kommer opp noe med skjermoppløsning.

Speciale
SpecialeInnlegg: 5889
30.06.14 05:21
Kristwic7: Er det noen som har peiling på dette som kan hjelpe meg ?

Som i alle andre tilfeller så er det langt større sjans for at Google vet, enn en random bruker på VGD. Så jeg googlet Heroes 3, og kommer opp med en løsning som har fungert for andre.

http://www.gog.com/forum/heroes_of_might_and_magic_series/stability_issues_heroes_3_on_windows_7

Kristwic7
30.06.14 06:33
Speciale: Som i alle andre tilfeller så er det langt større sjans for at Google vet, enn en random bruker på VGD. Så jeg googlet Heroes 3, og kommer opp med en løsning som har fungert for andre.
http://www.gog.com/forum/heroes_of_might_and_magic_series/stability_issues_heroes_3_on_windows_7

Vel, jeg brukte CD til å installere det. Jeg kan uansett høre med en kompis som lastet det ned fra bukta, han fikk det til å fungere utmerket.
Er heller ikke akkurat en ekspert når det gjelder å flytte filer riktig og lignende, der kan jeg fort gå på en smell :)

Kulumuli
KulumuliInnlegg: 3633
30.06.14 16:15
Kristwic7: Vel, jeg brukte CD til å installere det. Jeg kan uansett høre med en kompis som lastet det ned fra bukta, han fikk det til å fungere utmerket.
Er heller ikke akkurat en ekspert når det gjelder å flytte filer riktig og lignende, der kan jeg fort gå på en smell :)

Kjøpte M&M 8 fra Gog.com for 16kr. Du får Heroes 3 Complete for 61kr på Gog.com, og av min erfaring så trengs det ingen tweaks til å få det til å funke på win 7. Har M&M 1-8 fra Gog, og alt ser ut til å funke som smør. Man slipper veldig mye plunder med Gog-versjonen, og billig er den også.

Kristwic7
30.06.14 19:08
Kulumuli: Kjøpte M&M 8 fra Gog.com for 16kr. Du får Heroes 3 Complete for 61kr på Gog.com, og av min erfaring så trengs det ingen tweaks til å få det til å funke på win 7. Har M&M 1-8 fra Gog, og alt ser ut til å funke som smør. Man slipper veldig mye plunder med Gog-versjonen, og billig er den også.

Jeg har Heroes 3 complete liggende rett ved siden av meg i tillegg, men hvorfor kommer bildet egentlig kun på halve skjermen

Kulumuli
01.07.14 17:28
Kristwic7: Jeg har Heroes 3 complete liggende rett ved siden av meg i tillegg, men hvorfor kommer bildet egentlig kun på halve skjermen

Det er nok fordi H3 i utgangspunktet ikke var widescreen kompatibelt. Samme med flere av de andre eldre spill. Gog har gjort jobben sin og tydeligvis konvertert spillene til nyere plattformer. Med 61kr så unngår du mye plunder.

Kristwic7
01.07.14 19:19
Kulumuli: Det er nok fordi H3 i utgangspunktet ikke var widescreen kompatibelt. Samme med flere av de andre eldre spill. Gog har gjort jobben sin og tydeligvis konvertert spillene til nyere plattformer. Med 61kr så unngår du mye plunder.

GOG har gjort slik at H3 passer til nyere versjoner Windows, forstår jeg deg rett :) ?

Kulumuli
01.07.14 20:40
Kristwic7: GOG har gjort slik at H3 passer til nyere versjoner Windows, forstår jeg deg rett :) ?

Ja.

Romlingane
RomlinganeInnlegg: 15905
02.07.14 09:11
Kristwic7: Ja,det har jeg. spillet kommer bare på halve skjermen, det kommer opp noe med skjermoppløsning.

Kan det være at skjermkortet ditt ikke støttes av spillet?

Kristwic7
02.07.14 09:40
Romlingane: Kan det være at skjermkortet ditt ikke støttes av spillet?

Det kan være at det ikke funker med CD ja,men slik som Kulumuli sier så har GOG fikset på endel ting

Kulumuli
02.07.14 21:39
Kristwic7: Det kan være at det ikke funker med CD ja,men slik som Kulumuli sier så har GOG fikset på endel ting

De har jo en penger tilbake garanti, og de sier rett ut at deres Heroes 3 funker på win 7. Kjører du nyere spill fint er det ikke noe galt med skjermkortet ditt.

Kristwic7
02.07.14 23:23
Kulumuli: De har jo en penger tilbake garanti, og de sier rett ut at deres Heroes 3 funker på win 7. Kjører du nyere spill fint er det ikke noe galt med skjermkortet ditt.

FM14 spiller jeg mye og det funker bra, tror ikke det er noe galt med skjermkortet

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg