Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lettkleddebilder på nettet

NYTT TEMA
bsjjk
bsjjkInnlegg: 15
30.06.14 18:50

Hei. Er litt usikker på om dette er i riktig kategori, men la gå. 

Jeg lurer på hvor går grensen på hva man kan legge ut på nettet? Jeg har et såkalt "lettkledd"bilde av meg selv som jeg er fornøyd med og har veldig lyst til å legge ut. Men lurer på om dette er særlig lurt med tanke på senere karriere (vurderer advokat etter vgs). Hvor synes dere grensen går?  

2Tough2Die2
2Tough2Die2Innlegg: 8325
30.06.14 18:51
bsjjk: Hvor synes dere grensen går?

Du kan jo teste det her... :P

Nightartica
NightarticaInnlegg: 2369
30.06.14 20:50
bsjjk: Men lurer på om dette er særlig lurt

Å du går i 10 klasse? da er du sånn ca 15år? Tror du burde droppe det.

Du kan takke meg om 10 år.

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 16864
30.06.14 20:50

Det du ikke vil ha på trykk i lokalavisa bør du også unngå på nettet.

Og hvis du om noen ombestemmer deg så kan du nesten glemme å få fjernet det du har lagt ut.

kjell75
kjell75Innlegg: 4217
30.06.14 21:05
bsjjk: Hei. Er litt usikker på om dette er i riktig kategori, men la gå.  Jeg lurer på hvor går grensen på hva man kan legge ut på nettet? Jeg har et såkalt "lettkledd"bilde av meg selv som jeg er fornøyd med og har veldig lyst til å legge ut. Men lurer på om dette er særlig lurt med tanke på senere karriere (vurderer advokat etter vgs). Hvor synes dere grensen går?

Et par skolekamerater finner kanskje bildet, og sprer det videre samtidig som de kobler navnet ditt til bildet. Det vil leve sitt liv på internett med stor spredning i starten og vil nok aldri forsvinne.

Dropp det du. 

bobjim37
bobjim37Innlegg: 3557
30.06.14 21:22

Hvorfor vil du legge ut et lettkledd bilde av deg på nett?

Hva ønsker du egentlig å oppnå med å gjøre dette?

Hva er potensielle oppesider vs potensielle risikoer ved å legge ut dette bildet?

Tenk nøye gjennom, og kom til en smart konklusjon. Lykke til :)

bsjjk
30.06.14 22:35

Takk for all tilbakemelding. Og til dere som lurer på hvorfor jeg i det hele tatt vurderte å legge det ut så har jeg vært overvektig store deler av livet. Dette har preget oppveksten min svært mye i form av mobbing og erting. Men etter forsommeren begynte jeg å trene og nå er jeg endelig i en kropp jeg føler meg vel i. Det jeg ville oppnå var vel å inspirere noen andre og ikke minst kjenne på mestringsfølelsen og høre positive tilbakemeldinger. Tross dette så velger jeg å ikke legge det ut :-) Takk igjen for alle svar!

bsjjk
30.06.14 22:37

Mente i fjorsommer :-)

vadefugl
vadefuglInnlegg: 41378
01.07.14 01:38

Hva med å blurre ansiktet slik at folk ikke vet at det er nettopp du som er på bildet?

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 48963
01.07.14 10:13
bsjjk: Jeg lurer på hvor går grensen på hva man kan legge ut på nettet? Jeg har et såkalt "lettkledd"bilde av meg selv som jeg er fornøyd med og har veldig lyst til å legge ut. Men lurer på om dette er særlig lurt med tanke på senere karriere (vurderer advokat etter vgs). Hvor synes dere grensen går?

Du bestemmer sjøl hvor grensa går. Det viktige er ikke akkurat hvor den går, men at man bruker huet; f. eks. slik du gjør ved å skjele til evt. seinere karriere.

Mvh

BlackEagle

sanila
sanilaInnlegg: 34058
01.07.14 15:09

Hvis ikke du ville henge det på oppslagstavlen på nærbutikken, hvor du handler til daglig, så ikke gjør det.

Weregretyou
WeregretyouInnlegg: 7203
01.07.14 17:11

Høres ut som om du vil gjøre det for å nå kunne bevise noe ovenfor disse mobberne som plaget deg når du var "feit". Det kan jeg forstå, men det er også derfor burde du droppe det. Du har ingenting å bevise noen som helst. Du må tenke på om du og du alene er komfortabel med din egen kropp, helse og liv generelt. Det er alt som betyr noe.

(Innlegget ble redigert 01.07.14 17:11)

bsjjk
04.07.14 00:37

Tusen takk for alle svar! Jeg kommer ikke til å legge det ut:-) Får heller vise dem på en annen måte senere i livet ved evt jobbkarriere. 

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9893
04.07.14 19:04
bsjjk: Tusen takk for alle svar! Jeg kommer ikke til å legge det ut:-) Får heller vise dem på en annen måte senere i livet ved evt jobbkarriere.

Lurt, for legger en ut lettkledde bilder. Kan noen bruke dem i en annen kontekst, det kan da fort se verre ut en du hadde tenkt.

Gunstein
GunsteinInnlegg: 9367
20.07.14 10:45
2Tough2Die2: Du kan jo teste det her... :P

Haha:-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg