Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Konvertere VCR til DVD

NYTT TEMA
Solros62
Solros62Innlegg: 3
15.07.14 18:53

Hei

Jeg har en LG DVD Recorder/DVD/VCR hvor jeg har konvertert en vhs familiefilm over på en dvd plate. Problemet er at jeg kan bare spille av dvd platen på denne LG Recorder/avspiller. Prøver å jeg å sette den inn i PS3 eller pc'n så leses ikke platen. Er det noe i oppsettet jeg må endre så den spilles inn i ett annet format?

joaruls_1
joaruls_1Innlegg: 4759
15.07.14 20:54

Hva slags plate er det du bruker? DVD+R eller DVD-R? Eller er det en DVD-RW?

Det er ikke uvanlig at man kan brenne plater uten å "fullføre" dem. Da kan man brenne mer på plata senere, men ulempen er at den inntil videre ikke nødvendigvis er lesbar på andre enheter. Kan det være dette du har gjort?

Solros62
15.07.14 21:12

Jeg brukte DVD-R recordable og du har helt rett, jeg fullførte ikke brenningen av hele plata så mulig det er problemet. Siden dette er en recordable plate så burde jeg vel kunne brenne over den igjen, men vil kvaliteten bli dårligere da?

LSP-4445
LSP-4445Innlegg: 1083
16.07.14 03:30
Solros62: Jeg brukte DVD-R recordable

Hvis du har brukt DVD-R så må du finne "finalize" i menyen og bruke denne prosessen for at plata skal virke i andre spillere.
Er "finalize" på min Panasonic recorder....mulig LG bruker et annet navn/utrykk på denne funksjonen

Solros62
16.07.14 19:24

Det var det som manglet...jeg måtte inn å finalize platen. Tusen takk for god hjelp :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg