Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Internett hastighet

NYTT TEMA
robins
robinsInnlegg: 7600
26.09.14 16:01

hei, lurer på om noen har en ca. Hastighet på et Internett man trenger ved f.eks. Streaming, PS4 spilling ol. 

Bra svar tommles

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 16841
26.09.14 19:10
robins: hei, lurer på om noen har en ca. Hastighet på et Internett man trenger ved f.eks. Streaming, PS4 spilling ol.

Dette er hva Sony selv sier:

The information comes from Sony’s social media manager Sid Shuman who says, “we recommend a 5MBPS+ connection” as the best internet speed for PlayStation Now. Apparently this is the minimum bandwidth for low latency and good picture quality. Shuman adds that, “the stream is instant – no downloading, no installing, no patching. You get the most up-to-date version of the game streaming to your device from our remote servers. You also get Trophies, Friends List, and other PSN features” and multilayer modes.

Shuman does say that, “PS Now tests your connection of each game and optimizes for quality if you are above the minimum requirements”. The aim is, “to make the gameplay experience feel as if the game is being played locally on [the gamer's] device”. If your connection does drop then PlayStation Now “may temporarily and adaptively reduce your resolution to maintain a responsive experience”.

robins
26.09.14 19:48

Tusen takk! Dette  vil da si 5 Mb hastighet? Som et minimum?

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 16841
26.09.14 20:09
robins: Dette  vil da si 5 Mb hastighet? Som et minimum?

Det stemmer, men jeg vil tippe at ping tid i ms er vel så viktig.

(Innlegget ble redigert 26.09.14 20:10)

robins
26.09.14 21:32
nometalhorse: Det stemmer, men jeg vil tippe at ping tid i ms er vel så viktig.

Noe ala dette ville f.eks. funket da? Graver mye nå, men har virkelig ikke peiling.

la1goa
la1goaInnlegg: 13008
26.09.14 21:49
robins: hei, lurer på om noen har en ca. Hastighet på et Internett man trenger ved f.eks. Streaming, PS4 spilling ol.  Bra svar tommles

Jeg ville vært forsiktig med lave hastigheter. Jeg hadde 25Mb ADSL fra nextgentel som ved måling ga meg ca 12Mb. Da jeg koblet TVen opp mot viaplay via trådløs, laget detter forferdelig. Jeg hadde ikke en gang norsk text. Jeg kunne ikke spole frem eller tilbake, og sette på pause var en umulighet. Da ungene begynte og spille maincraft via net kunne jeg glemme TV.

Alt løste seg med ny router som taklet 1GB (på bakplanet) og 100 mb fra canal digital. Jeg tror ikke selve routeren var problemet da den gamle plutselig fikk nytt liv.

Så jeg ville prøve it-avisens speedometer  med og uten trådløse routere før jeg gikk til innkjøp av noe nytt uavhengig om det er routere eller bredbånd vi snakker om.

robins
24.11.14 00:14
la1goa: bredbånd

Denne

Torotto
TorottoInnlegg: 16546
24.11.14 12:59
robins: Noe ala dette ville f.eks. funket da? Graver mye nå, men har virkelig ikke peiling.

Hvis det er snakk om ADSL så bør du sjekke linjekvaliteten til boligen.  

Det kan du gjøre Her    Du logger deg inn med brukerrnavn og passord som står i linken.  Så taster du inn adresse eller telefonnummer. Da vil du få vite hvor langt du er unna sentral og trådpar. 

Hvis du har mulighet for kabel eller fiber så velg det. 

(Innlegget ble redigert 24.11.14 13:00)

LSP-4445
LSP-4445Innlegg: 1083
24.11.14 14:54
robins: Hastighet på et Internett man trenger ved f.eks. Streaming, PS4 spilling ol.

Hadde frem til i sommer kun 1mb hastighet fra altibox,den var gratis via boretslaget og jeg trengte ikke noe bedre.
Det holdt faktisk til ps4 online spilling så lenge jeg spilte på europeiske servere,sjelden lag.
Prøvde streame fra NRK,VG osv men det gikk dårlig.

Sir-Abbas
Sir-AbbasInnlegg: 766
28.11.14 23:53

Ville dere ha sagt at dette er bra nett?

(Innlegget ble redigert 28.11.14 23:54)

LSP-4445
LSP-4445Innlegg: 1083
30.11.14 16:19
Sir-Abbas: Ville dere ha sagt at dette er bra nett?

Ikke til å være 2014 nei.

Sir-Abbas
Sir-AbbasInnlegg: 766
30.11.14 18:58
LSP-4445: Ikke til å være 2014 nei.

Jeg får ikke til å ha bedre nett der jeg er, fordi nextgentel ikke støtter det. Har dere forslag til bra leverandør til rimelig pris (500kr i mnd)  med høyere forbindelse?

Speciale
SpecialeInnlegg: 5971
01.12.14 14:42
Sir-Abbas: Jeg får ikke til å ha bedre nett der jeg er, fordi nextgentel ikke støtter det. Har dere forslag til bra leverandør til rimelig pris (500kr i mnd)  med høyere forbindelse?

Umulig å si uten å vite eksakt hvor du bor. Torotto har allerede gitt deg link til kapaksweb, hvor du selv kan se om det via telefonlinjen er noen bedre alternativer.

Hvis det ikke er det, så kan 4G være ett alternativ, men kjipt hvis man streamer/laster ned mye. Selv bruker jeg en kjip 5 Mbit ADSL() for nedlasting, og 4G for opplasting av større filer. Da går opplasting raskere enn hva jeg har i nedlasting via ADSL. Vurderer også å bruke 4G til gaming, ettersom det gir bedre ping.

Klikk for å gå tilbake til toppen