Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

De ekte virus skaperne.

NYTT TEMA
onlyterje
onlyterjeInnlegg: 3906
25.10.14 19:55

Tidlig i høst kjøpte jeg en ny pc og gleden var stor da jeg kunne surfe rundt på de vanlige plassene uten en pc som henger. Denne pc'en fulgte det med et virusprogram som gikk ut etter en tid. Jeg mener at det burde være unødvendig med virusprogrammer så jeg fornyet ikke virusprogrammet som fulgte med pc'en. 

Bare noen dager etter at virusprogrammet gikk ut merket jeg en stor forskjell på pc'en. Sidene jeg gikk inn på begynte å bli tregere å åpne og pc'en begynte å henge. Ok tenkte jeg nå skal jeg gjøre en test. Jeg fornyet virusprogrammet og vips var pc'en som ny igjen. 

Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg ikke hadde fått virus på pc'en. Det er kun jeg som bruker denne maskinen og er inne på kun utvalgte sider som jeg vet ikke har virus og jeg klikker aldri på linker på Facebook. Det beviser for meg at de som skaper datavirus er de som skal beskytte oss fra å få det. Hvordan kan det være lovlig? Det er ingen tilfeldigheter at maskinen min blir tregere når virusprogrammet må fornyes. Jeg kjenner at jeg nesten eksploderer av sinne når jeg vet det er Norton, Norman og alle de andre selskapene som lager virus for å selge produktene sine til mennesker som ikke skjønner en dritt.

Verden ville garantert vært en bedre verden uten farmasøytisk industri og virusselskap.  

(Innlegget ble redigert 26.10.14 00:56)

BornOnThe4thOfJuly
BornOnThe4thOfJulyInnlegg: 44422
25.10.14 20:29
onlyterje: Tidlig i høst kjøpte jeg en ny pc og gleden var stor da jeg kunne surfe rundt på de vanlige plassene uten en pc som henger. Denne pc'en fulgte det med et virusprogram som gikk ut etter en tid. Jeg mener at det burde være unødvendig med virusprogrammer så jeg fornyet ikke virusprogrammet som fulgte med pc'en.  Bare noen dager etter at virusprogrammet gikk ut merket jeg en stor forskjell på pc'en. Sidene jeg gikk inn på begynte å bli tregere å åpne og pc'en begynte å henge. Ok tenkte jeg nå skal jeg gjøre en test. Jeg fornyet virusprogrammet og vips var pc'en som ny igjen.  Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg ikke hadde fått virus på pc'en. Det er kun jeg som bruker denne maskinen og er inne på kun utvalgte sider som jeg vet ikke har virus og jeg klikker aldri på linker på Facebook. Det beviser for meg at de som skaper datavirus er de som skal beskytte oss fra å få det. Hvordan kan det være lovlig? Det er ingen tilfeldigheter at maskinen min blir tregere når virusprogrammet må fornyes. Jeg kjenner at jeg nesten eksploderer av sinne når jeg vet det er Norton, Norman og alle de andre selskapene som lager virus for å selge produktene sine til mennesker som ikke skjønner en dritt. Verden ville garantert vært en bedre verden uten farmasøytisk industri og virusselskap.

Hva forventer du når du med viten og vilje installerer et virusprogram?

Da får du selvsagt virus på maskinen.

onlyterje
25.10.14 20:36
BornOnThe4thOfJuly: Hva forventer du når du med viten og vilje installerer et virusprogram?

Du mener selvsagt at jeg skulle skrevet antivirus program. Men den burde jeg ha sett og forstått at det finnes mennesker der ute som ikke klarer å la være å kverulere. :)

BornOnThe4thOfJuly
25.10.14 20:42
onlyterje: Du mener selvsagt at jeg skulle skrevet antivirus program. Men den burde jeg ha sett og forstått at det finnes mennesker der ute som ikke klarer å la være å kverulere. :)

Jeg tror du må slå opp ordet kverulere slik at du vet hva det betyr.

Ellers finnes det også folk der ute som ikke klarer å la være å mistenke konspirasjoner uansett hva som hender dem i livet.

onlyterje
25.10.14 20:50
BornOnThe4thOfJuly: kverulere

Det ordet har mange betydninger i denne sammenhengen mener jeg å avlede diskusjonen. Det kan også bety å krangle om bagateller og det er i grunnen det du antyder når du kommenterer at jeg egentlig burde ha skrevet antivirusprogram. Jeg skrev virusprogram med vel vitende om hva jeg skrev. Så da vet du det. Ja det stemmer det er i grunnen en konspirasjon mot oss når disse såkalte antivirus selskapene sender ut virus på nettet.   

BornOnThe4thOfJuly
25.10.14 20:58
onlyterje: Det ordet har mange betydninger i denne sammenhengen mener jeg å avlede diskusjonen. Det kan også bety å krangle om bagateller og det er i grunnen det du antyder når du kommenterer at jeg egentlig burde ha skrevet antivirusprogram. Jeg skrev virusprogram med vel vitende om hva jeg skrev. Så da vet du det. Ja det stemmer det er i grunnen en konspirasjon mot oss når disse såkalte antivirus selskapene sender ut virus på nettet.

Dersom du mener avlede så bør du bruke det ordet istedenfor kverulere.

Det er neppe en bagatell når det du skriver er det stikk motsatte av det du muligens forsøker å få fram

Dersom du skrev det med vel vitende om hva du skrev så har du egentlig ikke noe å klage på. Da kan det ikke være avledende det jeg skrev en gang. Installerer du et virusprogram så får du et virus på maskin din.

Løsningen på dette problemet ditt burde være åpenbar. Du fjerner "virusprogrammet" ditt og installerer det aldri igjen. Gjerne etter en fullstendig formatering av maskinen.

onlyterje
25.10.14 21:08
BornOnThe4thOfJuly: Løsningen på dette problemet ditt burde være åpenbar. Du fjerner "virusprogrammet" ditt og installerer det aldri igjen. Gjerne etter en fullstendig formatering av maskinen.

Det er ikke noe virus på min maskin om du leste innlegget mitt. Det er McAfee som fulgte med maskinen som skapte problemer helt til jeg fornyet medlemskapet hos dem. Jeg ser at du ikke helt forstår problemet og jeg kalte dem for virusselskap for det er det de gjør når man ikke har installert et antivirusprogram fra dem. Så jeg ser jo at du prøver å avspore denne debatten med pjatt...... Men hva mener du egentlig lager antivirusselskaper virus for å infisere pc'en med virus for at du skal betale dem for å fikse problemet? Ja eller Nei. så kanskje debatten kommer inn på rett spor.  

sanila
sanilaInnlegg: 34058
25.10.14 21:21

Det var overhodet ikke vanskelig å skjønne ts innlegg. Hvis man ikke kan skjønne en tekst som denne, men må kverulere på grunn et enkelt ord, der muligvis ikke er språklig korrekt, har man ikke særlig med språkforståelse.

Eller man har blott et umåtelig behov for og kverulere.

dobbelj
dobbeljInnlegg: 930
25.10.14 21:58
sanila: Det var overhodet ikke vanskelig å skjønne ts innlegg.

Det var ikke det. Dessverre var åpningsinnlegget så utrolig idiotisk at vedkommende burde bli fratatt datamaskinen sin og heller få en iPad i stedet. Faktisk burde det være en test før man fikk lov til å kjøpe en datamaskin, fordi ignorante tomsinger som ts er aktivt med på å gjøre internett til et farligere sted.

JudasT
JudasTInnlegg: 5732
25.10.14 22:19
dobbelj: ignorante tomsinger som ts er aktivt med på å gjøre internett til et farligere sted.

og til overmål sprer helseskadelige vrangforestillinger: "Verden ville garantert vært en bedre verden uten farmasøytisk industri". 
Begge ideene er så hinsides at en kan lure på om vi ikke blir tatt ved nesen.

onlyterje
25.10.14 22:41
dobbelj: ignorante tomsinger som ts er aktivt med på å gjøre internett til et farligere sted.

Har ikke noe annet å si en å gå til personangrep. Ja dette reflekterer hva VG tillater å gå igjennom og er kjennetegnet ved hele vgd sitt opplegg. 

winterfell
winterfellInnlegg: 2439
25.10.14 22:56

Jeg leste en plass at det var USA og CIA som lagde det første viruset og spredde det for å ha kontroll over alle som brukte data. 

susilu
susiluInnlegg: 37103
25.10.14 23:02

Det er min overbevisning at det er antivirus-leverandørene som lager virus, det er jo det de lever av.  Hvem andre skulle være interessert?

Mine maskiner har gått uten slike programmer i årevis.

Andriken
AndrikenInnlegg: 2465
25.10.14 23:11

Dette med virus var aldri noe problem før vi koplet maskinene til internett. 

onlyterje
25.10.14 23:12
susilu: Det er min overbevisning at det er antivirus-leverandørene som lager virus, det er jo det de lever av.  Hvem andre skulle være interessert?

Det synes du er helt ok eller burde de gå disse selskapene etter sømmene og stoppe dette? Etter min mening er jo dette reine mafia takter. Det var jo slik mafiaen opererte på 30 tallet, de angrep og plaget kjøpmenn for å få de til å betale dem for sin beskyttelse.   

sanila
sanilaInnlegg: 34058
25.10.14 23:31

Tilsvarende mekking med ting og tang, for manipulering av forbruk, ser man med mange andre ting.

Så som printere og mobiltelefoner der er innstilt til å "gå i stykker" etter et vis brukk.

susilu
susiluInnlegg: 37103
25.10.14 23:35
onlyterje: Det synes du er helt ok eller burde de gå disse selskapene etter sømmene og stoppe dette? Etter min mening er jo dette reine mafia takter. Det var jo slik mafiaen opererte på 30 tallet, de angrep og plaget kjøpmenn for å få de til å betale dem for sin beskyttelse.

Jeg synes det er korrupt svindel som burde stoppes, men jeg blir jo ledd av når jeg sier jeg ikke tør ha antivirusprogram...

fisto
fistoInnlegg: 28816
25.10.14 23:37
susilu: Det er min overbevisning at det er antivirus-leverandørene som lager virus, det er jo det de lever av.  Hvem andre skulle være interessert?

Kvitt dere med mcAfee og annet betalvirus.
Innstaller Avira free. Gjør samma nytten, sier Datakontoret i min kommune

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 16846
25.10.14 23:37
onlyterje: Det synes du er helt ok eller burde de gå disse selskapene etter sømmene og stoppe dette? Etter min mening er jo dette reine mafia takter. Det var jo slik mafiaen opererte på 30 tallet, de angrep og plaget kjøpmenn for å få de til å betale dem for sin beskyttelse.

For det første har dette ikke noe på aktuelt å gjøre. Du skulle ha lagt det på Datahjelp som du har spammet med masse rare spørsmål i flere år.

Hva du opplever på en datamaskin kan ikke brukes som bevis for noe som helst, og det burde du vite selv med alle de tulletingene du har kommet med på vgd.

Hvis et antivirus program går ut så avinstallerer du det fra maskinen. Når du har gjort det så vil det selvsagt ikke påvirke noe som helst.

fisto
fistoInnlegg: 28816
25.10.14 23:40
nometalhorse: For det første har dette ikke noe på aktuelt å gjøre. Du skulle ha lagt det på Datahjelp som du har spammet med masse rare spørsmål i flere år.

Men hva skulle vi gjort uten Terje? 

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 48717
25.10.14 23:48
susilu: Jeg synes det er korrupt svindel som burde stoppes, men jeg blir jo ledd av når jeg sier jeg ikke tør ha antivirusprogram...

Det kan gå fint å leve uten antivirusprogram.

Men om man beveger seg inn i et område der en stor del av befolkninga har meslinger, bør man enten vaksinere seg - eller holde seg i Drammen, Henningsvær eller Rena. Man er ikke dermed garantert ikke å få meslinger, men sjansen for å få det er noe mindre.

Hvis man derimot anser det som temmelig risikabelt å pådra seg meslinger, bør man derimot handle deretter.

Mvh

BE

onlyterje
25.10.14 23:49
nometalhorse: For det første har dette ikke noe på aktuelt å gjøre. Du skulle ha lagt det på Datahjelp som du har spammet med masse rare spørsmål i flere år.

Dette er veldig aktuelt og handler ikke om å få datahjelp. Er du redd dette skal bli en diskusjon av dette og vil gjemme dette på Datahjelpen? Om dette blir flyttet vet jeg hvor VG står. 

BlackEagle
25.10.14 23:53
sanila: Så som printere og mobiltelefoner der er innstilt til å "gå i stykker" etter et vis brukk.

Nei, er du her ôg, sanila?

Nåh - min skriver (dvs. "printer" - husk at jeg er norsk nordmann fra Norge) skriver og skriver og skriver og skriver og skriver - den ble innkjøpt i 2008 eller deromkring for 1400 kroner (norske). Alle skriverfabrikanter er tydeligvis ikke med i mafiaen.

Min PC er raska sammen av en CPU og en HD fra 2007, en HD fra 1997 (joda, du så riktig: 1997!), og resten fra 2006 til 2009. Enten er den mafiaen plaget av frafalne -

eller så er jeg helt usedvanlig snill.

Helst det siste, vil jeg tippe.

Mvh

BE

BornOnThe4thOfJuly
25.10.14 23:55
onlyterje: Om dette blir flyttet vet jeg hvor VG står.

VG har store aksjeposter i "virusselskapene". Ikke nok med det. De har også infisert datamaskin til alle som er inne på VGD så de er nok et av "virusselskapene" de også.

Så denne diskusjonen tør de nok ikke ha gående i redsel for å bli avslørt.

BlackEagle
25.10.14 23:57
onlyterje: Dette er veldig aktuelt

Dette?

"Det synes du er helt ok eller burde de gå disse selskapene etter sømmene og stoppe dette? Etter min mening er jo dette reine mafia takter. Det var jo slik mafiaen opererte på 30 tallet, de angrep og plaget kjøpmenn for å få de til å betale dem for sin beskyttelse."

Flott at du gjør oss oppmerksom på det, terje. Men - er det lurt å slenge med tastaturet om det på et åpent forum? Selskapene du nevner kan jo SE DEG, for svingende!

Nei, gå du heller til politiet med alt du har av bevismateriale og dokumentasjon. Når du avslører slik mafiavirksomhet, kan du komme til å havne på forsida både i VG, Vårt Land og The Sun.

Mvh

BE

alltid behjelpelig med gode råd

BlackEagle
25.10.14 23:59
BornOnThe4thOfJuly: VG har store aksjeposter i "virusselskapene". Ikke nok med det. De har også infisert datamaskin til alle som er inne på VGD så de er nok et av "virusselskapene" de også. Så denne diskusjonen tør de nok ikke ha gående i redsel for å bli avslørt.

(Jeg lurer på om du ikke er litt for subtil for enkelte her...)

Mvh

BE

BlackEagle
26.10.14 00:02
onlyterje: Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg ikke hadde fått virus på pc'en. Det er kun jeg som bruker denne maskinen og er inne på kun utvalgte sider som jeg vet ikke har virus og jeg klikker aldri på linker på Facebook.

Jøss - som den eneste i hele verden har du altså varig, fullstendig og absolutt immunitet mot all slags fanteri?

Jø og fyse.

Mvh

BE

BornOnThe4thOfJuly
26.10.14 00:03
BlackEagle: (Jeg lurer på om du ikke er litt for subtil for enkelte her...) Mvh BE

Er det ikke bare å pøse på her da?

Det at VG har infisert datamaskinen til alle her inne er jo i og for seg helt sant. Ikke skjønner jeg at noen som er så redd virus tør å være her.

onlyterje
26.10.14 00:10
BornOnThe4thOfJuly: Det at VG har infisert datamaskinen til alle her inne er jo i og for seg helt sant. Ikke skjønner jeg at noen som er så redd virus tør å være her.

Det de legger inn er ikke ondsinnede, du vet helt sikkert hva jeg sikter til så trenger å være nedlatende.

BornOnThe4thOfJuly
26.10.14 00:12
onlyterje: Det de legger inn er ikke ondsinnede, du vet helt sikkert hva jeg sikter til så trenger å være nedlatende.

Og det er du sikker på?

Hva eksakt er det de infiserer datamaskinene våre med og hvordan vet du at det er det de eksakt infiserer datamaskinene våre med?

Du stoler vel ikke kun på løfter fra VG?

(Innlegget ble redigert 26.10.14 00:12)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg