Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva er NVIDIA?

NYTT TEMA
TomPadang
TomPadangInnlegg: 15839
11.11.14 11:50

Jeg ser dette programmet oppdatere seg jevnt og trutt.  Men hva brukes det til?  Jeg er en "vanlig" pc-bruker som ikke spiller.  Trenger jeg da NVIDIA?

madigan
madiganInnlegg: 9343
11.11.14 11:58

Nvidia er et skjærm/videokort-at de oppdaterer seg er like naturlig som å motta oppdateringer fra windows-så det skal ikke være noen fare ved det,ja du trenger disse oppdateringene dersom du har et Nvidiakort sittende i pc'n-for da er det Nvidia som driver skjærmen din:))

(Innlegget ble redigert 11.11.14 12:01)

TomPadang
TomPadangInnlegg: 15839
11.11.14 12:16

Ok.  Takk for svar.

Jeg antok at det var Windows egen driver som drev skjermen, og at NVIDIA var et tilleggsprogram for spilling tilsvarende Logitech gaming software.

Men det er altså selve skjermdriveren også, åpenbart.

Er NVIDIA skjermkort bra saker?  Det er nytt i maskinen.

madigan
madiganInnlegg: 9343
11.11.14 13:37

Nvidia-har hlodt på med video og skjærmkort i mange år,og ansees som bra-(med forbehold) de har som mange andre  aktører avtaler med propdusenter,for å få de til å bruke Nvidia produkter,antaglig da standard utgaver,men moderne pc'r/laptoper har gjerne skjærmer i full HD og 3D,og her er Nvidia fenomenale,om det er bra,ja absolutt.

Folk som driver med gaming bruker jo også HD og 3D på spill,og det er ikke uvanlig at de som har stasjonære pc'r spytter inn noen høvdinger på et ekstra bra G-force eller Nvidiakort,så joda-Nvidia ruler:))

(Innlegget ble redigert 11.11.14 13:40)

Speciale
SpecialeInnlegg: 5971
20.11.14 15:54
TomPadang: Er NVIDIA skjermkort bra saker?  Det er nytt i maskinen.

Det kan være det, selv har jeg nettopp byttet ut til ett rimelig greit kort fra Nvidia, til den nette pris av 3200 kroner. Men det kan også være søppel om man kjøper ett for svakt kort ift. bruksområde. Det er egentlig som å spørre om en Mercedes er bra...  Joda, alt til sitt bruksområde. Hvis man skal kjøre flyttelass, så er neppe en A-klasse ett valg som blir regnet som bra...

solimor
solimorInnlegg: 2817
20.11.14 19:01
TomPadang: Jeg antok at det var Windows egen driver som drev skjermen, og at NVIDIA var et tilleggsprogram for spilling tilsvarende Logitech gaming software.

For det om du ikke spiller vil driven til sjermkortet ditt bli brukt til andre grafisk fremvisinger. så det er noe du trenger

Om det er bra eller dårlig kommer veldig ann  på vilken kort du har, det finnes meget mange forsjellig til forsjellig bruk

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg