Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Merkelig internettproblem

NYTT TEMA
Hulkibulk
HulkibulkInnlegg: 2326
13.11.14 15:47

Hei! Jeg har akkurat kjøpt meg en ny bærbar pc:

Cpu: Intel Core i7 4710HQ
Ram: 8GB
Grafikkort: Nvidia Geforce GTX850 2GB
Nettverkskort: Qualcomm Atheros AR956x
Get Bredbånd: 20/2 (Også bekreftet av speedtest)
Bruker Trådløst

Alt av drivere er oppdatert, dette inkluderer også nettverkskortet og Windows oppdateringer.

Alt av Streaming, nedlasting og surfing fungerer helt topp! 
Problemet er at hvis jeg skal spille online får jeg ekstreme ping hopp(spikes).
Jeg kan gå fra å ha 40 i ping/latency til 300 i ping.
Dette skjer ca. hvert 15-30 sekund.

Jeg har testet andre pc'er på samme nettet og ping er aldri et problem på disse. Selv om jeg setter en pc på nedlasting mens jeg spiller på en annen, fungerer dette utmerket uten såkalte ping spikes.

Setter jeg KUN min pc på det trådløse nettet uten at NOEN andre er på, får jeg fortsatt ping spikes. Har koblet pc til nettverkskabel og da fungerer alt perfekt. 

Noen som vet hva problemet kan være? Jeg ser for meg at det kan være nettverkskortet mitt? Har testet flere drivere uten hell på dette, så er ganske blank på hva det kan være.

Blir utgitt 5 tomler til den som vet løsningen på problemet mitt! 

Takk på forhånd :)

Torotto
TorottoInnlegg: 16608
13.11.14 17:43

Sjekk med dette programmet!

Hulkibulk
13.11.14 19:54

Takk for tipset! Glemte å nevne at jeg hadde Windows 8.1 og på den siden står det at programmet ennå ikke er kompatibelt med min windows utgave?

Er det noen vits for meg å teste dette? :)

solimor
solimorInnlegg: 2817
15.11.14 10:07
Hulkibulk: Noen som vet hva problemet kan være? Jeg ser for meg at det kan være nettverkskortet mitt? Har testet flere drivere uten hell på dette, så er ganske blank på hva det kan være.

Enten har du et defekt netverkskort, eller er det tråløse signale ustabilt(lang vei, gjennom vegger eller annet som blokere)

Torotto
15.11.14 11:16
Hulkibulk: Takk for tipset! Glemte å nevne at jeg hadde Windows 8.1

Jeg har brukt det på Windows 8.1

Hulkibulk
15.11.14 18:52

Hei alle sammen! Takk for tilbakemeldinger! 

Jeg har forhørt meg med en som har veldig mye peiling på it/nettverk. Han sa før masse testing og driverinstallasjoner osv at det var et nettverkskort som var kjent for å ha en del problemer. Tror det gjaldt oppkobling mot enkelte servere som er plassert i utlandet. 
Jeg endte opp med at jeg skal bytte inn pc'n til en med et annet nettverkskort på Mandagen, da jeg har 30dagers åpent kjøp.
Tusen takk igjen for at dere tok dere tid til å hjelpe.

Har gitt en tommel til dere alle!

solimor
16.11.14 21:30
Hulkibulk: Jeg har forhørt meg med en som har veldig mye peiling på it/nettverk. Han sa før masse testing og driverinstallasjoner osv at det var et nettverkskort som var kjent for å ha en del problemer. Tror det gjaldt oppkobling mot enkelte servere som er plassert i utlandet.

Dette virker meget rart, ingen Laptop prodsent hadde valg et netverkkort/wifi kort med slike svakheter.

Streaming og vanlig surfing vil kunne buffe frem i tid og en singnalforstying vil ikke slå ut mye men i game trengs det en konstant ping ergo vil singalforstying slå meget hard ut...

Torotto
16.11.14 22:23
solimor: Dette virker meget rart, ingen Laptop prodsent hadde valg et netverkkort/wifi kort med slike svakheter.

Det har de gjort flere av de store. Sliter selv med ett Atheros kort AR9485WB_EG.  ASUS Vivobook. 

Til stadighet datt jeg ut av internett og måtte starte på nytt fra diverse routere. 

Tidligere maskiner har hatt Intel kort og no problems.  Kommer til å skifte det ut. 

Kjent problem 

solimor
16.11.14 22:28
Torotto: Det har de gjort flere av de store. Sliter selv med ett Atheros kort AR9485WB_EG. ASUS Vivobook. Til stadighet datt jeg ut av internett og måtte starte på nytt fra diverse routere. Tidligere maskiner har hatt Intel kort og no problems. Kommer til å skifte det ut.

nå sier ikke han at han detter ut men får Ping spikes i game noe som er rart når streaming vanlig surfing funger.....

Som sag driver konflikter med ruter o.l, svakhet i wifi mange ting som kan spille inn her

Torotto
16.11.14 22:43
solimor: nå sier ikke han at han detter ut men får Ping spikes

Men det gjør jeg i tillegg til spikes.

Her  WiFi

Ethernet

(Innlegget ble redigert 16.11.14 22:48)

solimor
17.11.14 00:21

og du sitter  i samme rom som ruteren?

Torotto
17.11.14 11:07
solimor: og du sitter  i samme rom som ruteren?

Ja det og.

Her

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg