Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

ZyXEL P8702N bridge modus?

NYTT TEMA
modnar
modnarInnlegg: 31
09.02.15 13:27

Hei. Jeg har Telenors ZyXEL P8702N modem. Noen som vet om en kan sette dette i bridge modus? Har en DD-WRT router jeg heller vil bruke.

Jeg burde postet i 'datahjelp' forumet ser jeg. Er visst ikke mulig å slette denne.

(Innlegget ble redigert 09.02.15 13:36)

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 7787
09.02.15 15:13

Google søk på "Telenors ZyXEL P8702N bridge" gave denne som første treff...

modnar
09.02.15 19:57

Huh. Regnet ikke med at Telenor hadde oppskriften selv. Utrolig!

Takker og bukker!

modnar
09.02.15 20:19

Da er det oppe og går. Kjekt at bedriftsmarkedet får samme hardware som forbruker. ;-)

m0rgan
m0rganInnlegg: 1
28.12.17 15:02

Noen som kan opplyse meg litt? Artiklene til Telenor er borte og de henviser meg kun til "eksperthjelpen" til 24,- minuttet... 

Torotto
TorottoInnlegg: 13270
28.12.17 18:30
m0rgan: Noen som kan opplyse meg litt?

Prøv dette!

Har du IP-telefon tilkoblet ZyXEL routeren? For har du det, kan du ikke sette modemet i bridge, da vil ikke telefonen virke.
Har selv P2612 (er jo ganske like) med IP-telefon, så jeg har måttet forwarde de portene jeg trenger.

WAN-porten på Asus skal kobles til en LAN-port på ZyXEL.
Husk å deaktivere trådløst nettverk på ZyXEL, dette vil du aktivere på Asus.

I Asus routeren, må du sette opp fast WAN-IP som hører hjemme i IP-rangen ZyXEL deler ut IP-er i.

Dette gjøres i ZyXEL routeren:
Nettverk - NAT - Port Forwarding - velg port og forward til den faste IP-en på WAN-siden av Asus..
Security - Firewall - Rules - WAN to LAN - velg add og bruk den faste IP-en på WAN-siden av Asus.
Så må du slå av DHCP på ZyXEL routeren. Har den ikke foran meg nå, så dette husker jeg ikke hvor er, men ligger under nettverk...

Husk å forwarde portene i Asus routeren til PC-en(e) som portene skal forwardes til.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg