Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Søking på fødselsdato.

NYTT TEMA
bebeth
bebethInnlegg: 151
27.02.15 20:23

Jeg har lett i årevis på vegne av familien  etter ei jente som ble født 7 februar 1964 på Sanitetsklinikken i Stavanger og som ble bortadoptert.

Finnes det noen måte å finne navnet hennes på via internett.

Jeg betaler kr.10.000 i dusør til den som gjør at jeg kommer i kontakt med henne.

Send meg gjerne en mail hvis du har opplysninger. terjetoyota@hotmail.no

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 16272
27.02.15 21:46
bebeth: Finnes det noen måte å finne navnet hennes på via internett. Jeg betaler kr.10.000 i dusør til den som gjør at jeg kommer i kontakt med henne.

For det første så har du ikke lov til dette. Det er kun den som er adoptert bort som kan ta initiativ til dette etter at vedkommende er fylt 18 år.

Du kan lese om dette i denne bloggen hvor en som søkte etter sin søster forteller.

bebeth
27.02.15 22:03

Hva er det som ikke er lov.. å ta kontakt med henne ?

Hvis jeg finner ei på nettet som er født den dagen så er det vel ikke straffbart at jeg tar kontakt med henne ?

Uansett bryr jeg meg ikke om måten jeg finner henne, er på kanten av loven..

jumpman
jumpmanInnlegg: 2590
27.02.15 22:18
nometalhorse: For det første så har du ikke lov til dette

Så hva skal de gjøre, straffeforfølge henne på bakgrunn av innlegg på nettet? Kan du vise til lignende saker hvor påtalemyndighetene faktisk har gått til dette skritt?

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 16272
27.02.15 23:26
bebeth: Hva er det som ikke er lov.. å ta kontakt med henne ?

Har du lest artikkelen jeg linket til?
Regner med at du har vært i kontakt med disse?

susilu
susiluInnlegg: 37057
27.02.15 23:39
bebeth: Jeg har lett i årevis på vegne av familien etter ei jente som ble født 7 februar 1964 på Sanitetsklinikken i Stavanger og som ble bortadoptert.

Har du spredd denne etterlysningen på Facebook?  Det kan jo muligens føre frem?

petterG
petterGInnlegg: 9528
28.02.15 01:43
nometalhorse: For det første så har du ikke lov til dette.

Dette er selvsagt ikke tilfelle. Jeg kan ringe hvem jeg vil og si: "hei, jeg tror jeg kanskje er din bror, hva tror du"? Plagsomt selvsagt, men ikke noe lovbrudd. 

Hvis dette skulle være et lovbrudd måte selvsagt vedkommende være opplyst om hvem han/hun ikke kunne ringe til for å spørre, og da havner man egentlig i en catch-22 situasjon...

(Innlegget ble redigert 28.02.15 01:43)

bebeth
01.03.15 00:26
nometalhorse: Det er kun den som er adoptert bort som kan ta initiativ til dette etter at vedkommende er fylt 18 år.Du kan lese om dette i denne bloggen hvor en som søkte etter sin søster forteller

Adoptivforeldrene plikter og opplyse barnet at det er adoptert når barnet fyller 18 år, men ingen har kontroll på om dette gjøres, så hvis ikke denne jenta har fått vite det, kan hun heller ikke ta kontakt med den biologiske moren.

Jeg har lest bloggen, men den gir meg ikke noe nytt.

bebeth
01.03.15 00:35
susilu: Har du spredd denne etterlysningen på Facebook? Det kan jo muligens føre frem?

Ja jeg har vurdert det, men synes det er vel brutalt hvis ikke jenta vet at hun er adoptert og så får det midt i fleisen ved å lese det på Facebook.

Da er det bedre at jeg kontakter henne i det stille og høre om hun har det bra og ønsker kontakt med familien sin..og vil hun ikke det er det greit og jeg stopper der.

bebeth
13.07.18 14:49

Har funnet jenta, etter at en person her inne, sendte meg liste over alle jenter født på denne datoen. 

Begynte å ring og traff jenta på 1 forsøk, hun ble kjempeglad og det er vi i familien og. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester