Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Koble PS4 til internett. Hjelp!

NYTT TEMA
Sterling4life
Sterling4lifeInnlegg: 4
01.08.15 21:51

Jeg prøver å koble playstationen min til en ny ruter. Internettet fungerer helt fint over hele huset, men når jeg prøver å koble til psn
så kommer det opp at den ikke kan koble til serveren innen tidsbegrensningen, med feilkode NW-31175-7. Jeg har søkt opp denne feilkoden og det kommer at jeg må endre kanal på ruteren, men internettleverandøren mente at jeg ikke trengte dette. Noen som har noe forslag til hva jeg kan gjøre for å få dette til? Setter stor pris på svar 

Minikongen
MinikongenInnlegg: 7295
02.08.15 08:42

Huff, så kjedelig. Jeg kan nok ikke gi noe tips på å løse selve problemet, men har du mulighet til å koble en ethernet kabel mellom ruter og PS4? Kabel er alltid mer stabilt enn WLAN! :-)

Kulefangern
KulefangernInnlegg: 11
02.08.15 12:36

Det er ikke utenkelig at det hjelper å endre kanal for å løse dette problemet. Ofte står kanal til automatisk på ruteren, og det kan være at den står nå til en kanal som det er mye trafikk på i området du bor. Er det langt fra ruteren til PS4?

PS4 støtter bare 2,4GHz båndet, og det har ikke så mange kanaler som det nyere 5GHz båndet.

Du kan jo forsøke å sette en fast kanal på ruteren, og se om det hjelper. 

Det finnes programmer til pc og smarttelefoner som en kan bruke til å finne ut hvilken kanal det er minst støy på, feks inssider og wifi analyzer. 

Sterling4life
02.08.15 13:15

Jeg har prøvd å koble til med kabel ja, kommer fortsatt den samme meldingen :( Men takk for tipset:)

Sterling4life
02.08.15 13:27

Kulefangeren, jeg fikk nytt nett på torsdag og da fikk jeg to nett på 1 boks. Det ene var sånn 5G. Da jeg ringte Get sa de at jeg skulle bruke 5G-nettet, men at det ikke kan byttes kanal på. Ruteren og PS4 står ved siden av hverandre. Mente du at PS4 ikke fungerer med 5G? Skal prøve med de programmene du nevnte nå. Takk for tipset :D

Minikongen
MinikongenInnlegg: 7295
02.08.15 13:50

Så rart, jeg har nemlig Get Box II som sender ut både vanlig og 5G WLAN, har ikke noe problem å koble til PS4 med hverken kabel eller trådløst.

Bitterman
BittermanInnlegg: 1171
02.08.15 14:53
Sterling4life: Jeg har prøvd å koble til med kabel ja, kommer fortsatt den samme meldingen :( Men takk for tipset:)

Kan du ikke bare gå inn på routeren og endre kanal og se om det funker? 

Jompa
JompaInnlegg: 9690
02.08.15 15:19

Hadde det samme problemet da jeg kjøpte min PS4. Har altibox, så gikk inn på mine sider og satt routeren i "bromodus". Da ordnet det seg.

Kulefangern
KulefangernInnlegg: 11
02.08.15 16:19

PS4 støtter ikke 5GHz, men GET ruteren har som nevnt her, både 2,4 og 5 GHz nettverk, de har 2 forskjellige navn på SSID, så man skal da velge den med 2,4 GHz( Slik jeg husker det, så heter den ene noe med 5GHz, velg den andre)

Uansett skulle det virket med kabel, men man må altså velge Ethernet(Kablet nettverk) i innstillingene for Nettverk på PS4. Kabel er definitivt å foretrekke med PS4, man får langt raskere nedlastninger med kabel etter min erfaring, så bruk dette om det ikke blir mye styr med å strekke en kabel.

(Innlegget ble redigert 02.08.15 16:22)

Sterling4life
02.08.15 19:43

Hvordan får jeg endret kanal på ruteren? :)

Bitterman
BittermanInnlegg: 1171
02.08.15 21:07

Det kommer litt an på leverandøren hva slags ip adresse du har. Start en DOS Ledetekstboks og skriv ipconfig så ser du under gateway hva ip adressen er. (sikkert 192.168.0.1 eller 10.0.0.138).

Så går du inn i nettleseren og skriver http://ip-adressen.

Spør den om brukernavn og passord står det sikkert på undersiden av routeren eller noe sånt. Du kan ev. prøve admin uten passord.

Der inne er alle innstillingene for routeren, så da må du bare lete deg frem til wireless network setting eller noe i den duren.

Bisonokse52
Bisonokse52Innlegg: 1
10.02.18 11:07

I følge kundeservice til playstation ligger problemet mest sannsynlig i Nettverskortet til ps4en.

Torotto
TorottoInnlegg: 13569
10.02.18 14:24

Ettersom det er 2,5 år siden, så er vel problmete løst?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg