Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Finne en person på nettet

NYTT TEMA
trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9904
06.12.15 21:37

For 8-9 år siden snakket jeg med flere personer over nettet. Det er en av disse jeg leter etter. Jeg ryddet en gammel pc her om dagen, og fant flere bilder, og samtaler vi hadde, og jeg ble derfor nysgjerrig på hvordan det går med denne personen. Jeg har bare fornavn og trolig fødselsdatoen. Jeg har prøvd både på facebook og google, men finner ikke ut noe mer. Bildene hjalp ingenting, det gjorde heller ikke den gamle e-post adressen. Har prøvd birthday.no, men det hjalp heller ikke. Jeg vet hvor personen bodde når vi hadde kontakt, men heller ikke det har ført meg noen vei. Noen som har tips til andre metoder å finne personer på?

petterG
petterGInnlegg: 9528
06.12.15 23:45

...

(Innlegget ble redigert 06.12.15 23:46)

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 42826
07.12.15 00:33
trøndergutten: For 8-9 år siden snakket jeg med flere personer over nettet. Det er en av disse jeg leter etter. Jeg ryddet en gammel pc her om dagen, og fant flere bilder, og samtaler vi hadde, og jeg ble derfor nysgjerrig på hvordan det går med denne personen. Jeg har bare fornavn og trolig fødselsdatoen. Jeg har prøvd både på facebook og google, men finner ikke ut noe mer. Bildene hjalp ingenting, det gjorde heller ikke den gamle e-post adressen. Har prøvd birthday.no, men det hjalp heller ikke. Jeg vet hvor personen bodde når vi hadde kontakt, men heller ikke det har ført meg noen vei. Noen som har tips til andre metoder å finne personer på?

Hoi! Dette er sannelig ikke et enkelt tema. Husker du ikke mer enn bare fornavn?
Er det venner eller familie?

trøndergutten
07.12.15 00:51
Kristwic7: Er det venner eller familie?

Husker bare fornavn, har fødselsdato (som jeg fant på en gammel profil på en side), har ca 10 år gamle bilder av denne personen, og vet hvor denne personen bodde en gang i tiden. Det var igjennom CS (Counter Strike), men vi møttes aldri. Hadde bare vært artig å finne igjen han. 

Speciale
SpecialeInnlegg: 5607
07.12.15 07:18
trøndergutten: Jeg har bare fornavn og trolig fødselsdatoen.

Det er litt tynt, men det går i mange tilfeller alikevel greit. Men det stiller store krav til dine kunnskaper om Google. Selv er jeg (av andre) regnet som ekspert når det gjelder å finne ting via Google. En bekjent sa for endel år tilbake at internettet hans var temmelig lite, men mitt derimot var enormt. Og slik er det nok enda. Bruk av "operators" i stor grad, og med søkeord som denne karen kunne være engasjert i, er svært essensielt.

pusur44017
pusur44017Innlegg: 571
07.12.15 10:09

Google bildesøk? Noen få skriver også navnet sitt på profilen sin på steam, kan jo prøve det? søk gjerne på personen i sammenheng med CS.

-pusur

fargerik
fargerikInnlegg: 55274
07.12.15 12:49
trøndergutten: Noen som har tips til andre metoder å finne personer på?

Tore på sporet? ;-)

trøndergutten
08.12.15 00:18
pusur44017: Google bildesøk? Noen få skriver også navnet sitt på profilen sin på steam, kan jo prøve det? søk gjerne på personen i sammenheng med CS.

Som sagt, bildene førte ingen veier. Har prøvd det. Har også prøvd steam, men fant ingenting.

trøndergutten
08.12.15 00:19
fargerik: Tore på sporet? ;-)

Haha! Mann leter etter sin gamle CS-kompis. Hadde vært god lørdagsunderholdning. 

trøndergutten
08.12.15 00:21
Speciale: Det er litt tynt, men det går i mange tilfeller alikevel greit. Men det stiller store krav til dine kunnskaper om Google. Selv er jeg (av andre) regnet som ekspert når det gjelder å finne ting via Google. En bekjent sa for endel år tilbake at internettet hans var temmelig lite, men mitt derimot var enormt. Og slik er det nok enda. Bruk av "operators" i stor grad, og med søkeord som denne karen kunne være engasjert i, er svært essensielt.

Takker. Skal se nærmere på det i morgen. Har prøvd å søke litt på det jeg husket at han gikk på vgs (yrkesfag), men det hjalp ikke så mye. 

Bitterman
BittermanInnlegg: 1176
08.12.15 17:50

Vet du hvilken by han kom fra/bodde i? I så fall kan du sjekke elevlister på yrkesfagskolen i byen og årene han gikk der.

mohammedfarman67
mohammedfarman67Innlegg: 1
19.04.16 12:12

You can find anything online by using the proper commands in Google search.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester