Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjeeeeelp!!!!!!! Samsung Galaxy S 2

NYTT TEMA
susilu
susiluInnlegg: 37056
04.02.16 20:27

Jeg var så glad i denne.  Fikk den av søsteren min fordi hun ville ha den neste.  Etter at jeg gikk over fra tele 2 til Telenor, begynte det å skje rare ting  Jeg ble om att og om att ønsket velkommen på 1881 uten at jeg hadde bestilt denne tjenesten.  En dag begynte en vekkerklokke å ringe.  Det var umulig å slå den av uten å slå av maskinen.  I det siste har den varslet om lavt batterinivå like etter at den var nyladet, for så å vise 90% oppladet når jeg har satt i laderen.  Den har skrudd seg av midt i en chat, men nå de siste dagene gikk den av og på av seg selv, med forskjellige opplysninger om gjenstående batteritid. For så å blafre lett og bli svart.

Jeg har en gammel Nokia.  Den er ikke "smart", den er fra 2005, og jeg har skiftet batteri i den minst en gang.  Dette varer i dagevis og det er den telefonen jeg oppgir som kontakt, den er alltid på.  Jeg har hatt flere Nokiaer, jeg husker ikke hvilke, men en gang det var noe kødd, fikk jeg et tips om bare å ta ut batteriet og sette det inn igjen og det funket fint.

Man kan ikke bytte batteri på Samsung Galaxy S2.  For man kan ikke ta ut batteriet uten å slette alle bilder. Jeg tok ut batteriet og satte det tilbke for å se om det ble noen endring og det ble det....ALLE BILDENE MINE ER BORTE!!!

Finnes det noen slags backup på sånne smarte telefoner?  Bildene var nesten som en dagbok for de siste to årene..

Jeg trodde man kunne skifte batteri i sånne også, men...

Hva kan jeg gjøre nå?  Jeg ar vært innstilt på å kjøpe en smartteleforn til, siden jeg oftere og oftere har brukt telefonen i stedet for pc'en.  Jeg har googlet på den, vært på Facebook, sett på posten min, gått i banken.

Nå er jeg skikkelig lei meg.  Det er på grunn av bildene, først og fremst.

Finnes det noe godt råd?

(Innlegget ble redigert 04.02.16 20:30)

Klemmiee
KlemmieeInnlegg: 332
04.02.16 22:39

Spøker det hos deg Sussebass.. Så jækla ergerlig med bildene, men vil tro det er mulig å finne igjen filene på simkortet..Hadde bare trøbbel med min Samsung, levde sitt eget liv den møkkafonen. Jeg bruker den kun som vekkerklokke, duger ikke til noe annet, derimot elsker jeg min nye Iphone6s

(Innlegget ble redigert 04.02.16 22:43)

susilu
04.02.16 22:57
Klemmiee: men vil tro det er mulig å finne igjen filene på simkortet..Hadde bare trøbbel med min

Håper inderlig du har rett!  Det skulle ikke være lov å lage noe som sletter bilder sånn uten varsel.  Ble litt beroliget nå :-)

pusur44017
pusur44017Innlegg: 571
04.02.16 23:01
Klemmiee: Så jækla ergerlig med bildene, men vil tro det er mulig å finne igjen filene på simkortet.

Om ikke du har peiling, ikke svar...

Det er ingenting som tilsier at noe skal slettes når du tar inn og ut batteriet, så jeg kan ikke tenke meg at bildene er borte. Jeg har selv hatt en S2, har aldri vært noe problem. Filene lagres på telefonens internminne, eller på SD kortet som kanskje er installert i telefonen. Dette finner du ved å ta av batteridekselet og se på høyre side av telefonen rett ved siden av den midterste skruen til høyre. Den er ca 1 cm bred. Det kan være vanskelig å se fordi den er svart og går i ett med mobilen.

Om den finnes, ta ut batteriet og trykk kortet inn. Om kortet kommer ut igjen, trykk det inn igjen, om kortet ikke kommer ut igjen, la det være. Prøv så å finne bildene dine.

Hvis ingen kort, se etter en app som heter "filer" eller lignende og rett og slett let rundt der og se om du finner det du leter etter. Om denne appen finnes kan du også bruke den til å skjekke etter bilder du har på kortet. 

Om du har SD kort og skjekker at det er satt inn skikkelig, men ikke kan finne bildene dine, STOP!. Slå av mobilen og ta ut minnekortet, så skal jeg heller forklare nærmere om det kommer til det ettersom dette innlegget allerede er ganske langt, men denne problemstillingen er veldig usannsynelig.

-pusur

Klemmiee
KlemmieeInnlegg: 332
04.02.16 23:02

Skylagring er jo en fordel, har du overført bildene til PC? Når min PC gikk dukken fikk jeh en datakyndig til å redde bildene, håper det løser seg! Detta var kjedelig

Oi du får ha meg unnskyldt da, minnekort

(Innlegget ble redigert 04.02.16 23:13)

pusur44017
04.02.16 23:18
Klemmiee: Oi du får ha meg unnskyldt da, minnekort

Det er ikke bare bare. Sim kort har også en lagringsfunksjon men bare for kontakter. Derfor må du holde de adskilt slik at det blir mulig for andre å forklare best og mest presist.

-pusur

(Innlegget ble redigert 04.02.16 23:23)

Yirah
YirahInnlegg: 6444
05.02.16 13:15
pusur44017: Det er ingenting som tilsier at noe skal slettes når du tar inn og ut batteriet, så jeg kan ikke tenke meg at bildene er borte. Jeg har selv hatt en S2, har aldri vært noe problem.

Bildene forsvinner ikke fra internminnet i telefonen om du da ikke har re startet telefonen til "fabrikkinnstillinger". Så der har du helt rett.

Det jeg ville gjort var å ta å koble til telefonen til en pc med micro USB kabel. Da kommer telefonen opp som "ekstern harddisk" gå inn i mappen DICM der skal bildene ligge.

Torotto
TorottoInnlegg: 14969
05.02.16 22:01
susilu: Man kan ikke bytte batteri på Samsung Galaxy S2.  For man kan ikke ta ut batteriet uten å slette alle bilder. Jeg tok ut batteriet og satte det tilbke for å se om det ble noen endring og det ble det....ALLE BILDENE MINE ER BORTE!!!

Bildene blir ikke bort på grunn av at du tar ut batteriet og det kan skiftes!

Bildene ligger eventuelt 2 steder  sdcard0 eller på sdcard extern, hvis du har ett slik innmontert.

SD card er minnekort og det er ikke avhengig av strøm. 

Men du kan gå inn i programmer - Mine filer - storage sdcard0- Camera eller Photo.

Så er det nyttig å lese brukerhåndboken. 

(Innlegget ble redigert 05.02.16 22:05)

susilu
05.02.16 23:06

Takk for innspill. Jeg kommer ikke inn på mobilen, men blir veldig beroliget over at bildene mine er der inne et sted :)

susilu
08.02.16 14:39

Fy flate!  Nå har jeg vært i kontakt med Samsung Norge der jeg har snakket med to svensker.  Først fikk jeg høre at et minnekort bak batteriet antagelig har kommet litt ut av stilling.  Sjekker.  Det er ikke noe kort der og heller ikke rom for et.

Så ringte jeg tilbake og fikk snakke med en annen som sa a det tyvärr inte er noe som kan gjøres da dette må være en sjelden softwarefeil OG harddiskfeil...

pusur44017
08.02.16 14:54

Det er plass for minnekort. Det er det bare. Se her. Jeg tror svensken har rett med minnekortet. Siden du ikke fant plassen kortet skal inn i, kan det jo tenkes at det faktisk er et kort der?

Alt er fremdeles ikke nødvendigvis tapt, men se på dette først.

-pusur

susilu
08.02.16 15:17
pusur44017: tapt, men se på dette først.

JA, det ser ut sånn på min også.  Er det det grønne eller det blanke som er minnekort?

madigan
madiganInnlegg: 9317
08.02.16 15:27

Susilu,byttet fra S3 til S6 på fredag,det var stor forskjeld,S3'n min begynte å oppføre seg rart den også,så jeg gikk inn på telenor og bestilte en flunkende ny S6 (ikke edge) men vanlig,fikk den for 499 på telenor (gjelder de som er kunder der) + 1 år med 699 inklusive abonennement-deretter skal jeg bare betale 299 mnd-(det samme jeg betalte på S3)  en liten catch på et år,men er verdt pengene-du får seff 4G og et rått kamera,og en hurtiglader som lader opp 100% på ca en time-samt at det medfølger Gear VR briller til spill å sånt (jeg bryr meg ikke noe om disse brillene da) med det følger vertfall med. Bare et tips:))

Når det gjelder S2 kan du laste ned ''Kies'' på dataen som er Samsung sin behandler av foto/video/musikk helt gratis,koble så S2 til data med en mini usb i telefonen og vanlig usb i dataen-Kies finner automatisk bilder-video og musikken som er på telefonen-link:

http://www.samsung.com/no/support/usefulsoftware/KIES/

Du skal laste ned den eldste versjonen for S2:))

(Innlegget ble redigert 08.02.16 15:33)

susilu
08.02.16 15:56

Det grønne, regner jeg med jeg ser at det blanke bare er et magebelte som  holder det på plass, men hvordan får jeg dette ut?

pusur44017
08.02.16 19:04
susilu: Det grønne, regner jeg med jeg ser at det blanke bare er et magebelte som  holder det på plass, men hvordan får jeg dette ut?

Vel, som sagt tenkte jeg at det selvfølgelig var mulig du hadde et minnekort, men om du kan se det grønne så er ikke det tilfelle, desverre.

Jeg ville følgt rådene til madigan om Kies.

-pusur

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9665
08.02.16 20:03
susilu: Det grønne, regner jeg med jeg ser at det blanke bare er et magebelte som  holder det på plass, men hvordan får jeg dette ut?

Det grønne er tlf print.  Minnekort (Sort) skal føres inn der mellom det grønne og den blanke holderen.

TomPadang
TomPadangInnlegg: 15564
25.05.16 16:46

Man SKAL ta ut batteriet på telefoner av og til.  Det er en full restart av telefonen.  Det å slå av telefonen med funksjonen i den, er bare en delvis avslåing, nærmest standby.

Alle dataprodukter har bugs som skaper krøll.  Derfor må de gjøres strømløse av og til.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester