Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva er det med disse Appene?

NYTT TEMA
madigan
madiganInnlegg: 9317
18.03.16 18:05

Jeg har en desktop som jeg bruker mye til å spille inn vinylplater på,så jeg har kjøpt en extern hardisk fra Western Digital,og nå kommer poenget,her skal det tydlighvis innstalleres en ''app''-jeg hater apper,de ligger der og surver i bakgrunnen og bruker unødvendige ressursser,som jeg jevnlig deaktiverer.

Jeg har flere mindre hardisker fra Western Digital som fungerer utmerket,men akkurat denne er en på 5 terra,så spørsmålet er hvorfor er det forskjell på denne i forhold til de andre hardiskene,disse trenger ikke noen apper,men det gjør vist denne.

Jeg har forsøkt og sende filer over till dette utysket,men det blir bare tomme mapper,det irriter meg grenseløst,er det noen som vet hvordan jeg ommgår disse appene,jeg har en desktop H/P pavillion,det er en datamaskin,ikke en jæ... telefon,den skulle godt klare uten disse appene,operativsystemet er en win 10 oppgradert fra win 8,1.

Hardisken er en ''Elements fra WD''  med usb 3,og det tar jo evigheter før liksom filene lastes over til ''tomme mapper'' det kan vel umulig stemme at man ''må'' ha en app for at denne skal virke,de andre virker jo helt perfekt uten lissm.

Det er en mappe med autorun på denne hardisken,når man klikker på den får jeg opp rød skrift om at ''denne appen ikke kan kjøre på min datamaskin'' neivel,nærsagt heldighvis,jeg hater apper uansett:))

Noen som vet om man kan omformatere dritten til å virke på den gammledakse måten?

(Innlegget ble redigert 18.03.16 18:11)

madigan
19.03.16 11:42

Litt mere ang apper,jeg får beskjed av operativsystemet at eksempehvis ''Skype'' er deaktivert,og trenger hjelp til å logge på,jeg bruker aldrig skype,så det er ikke så farlig at den er deaktivert,men kansje den ligger å skriker etter pålogging og bruker ressursser til det,ikke vet jeg,den er uansett bare noe som windows selv har lagt inn.

Operativsystemet ber meg stadig om og senke nivået til apper for å bedre ytelse,nå er det bare deffender og Malwarebytes som er aktivert og de står på lav,resten er deaktivert,er det feil? Er det slik at når man deaktiverer en app,så fortsetter den å hyle etter å bli aktivert igen,må man slette de helt for at de skal bli stille?

Eller hvordan funker dette,når jeg er på nettet så bruker jeg kun nettleser,så hvorfor skal en desktop i det heletatt bruke apper?

Noen som vet?

JudasT
JudasTInnlegg: 5605
19.03.16 17:42

Jeg ville formatere disken (NTFS), sjekke Egenskaper: brukt plass, kopiere inn litt og sjekke igjen. Er brukt plass samme tall, er disken eller kabelen defekt. (Utgangen på PCen kan du teste ved å koble på en annen disk i den aktuelle USB-porten).

Filene som ligger på disken fra før, trenger du egentlig ikke, men for ordens skyld kan du kopiere dem over i en annen mappe på en annen disk før du formaterer.

madigan
19.03.16 19:27

OK,jeg har hvert på Ekljøp med disken  der jeg kjøpte den,de sier det  er en ''Banefeil' aner ikke hva de snakker om,men de må ha tårnet til pc'n min for å få lagt inn disken i riktig bane,nå finner ikke win 10 disken i det heletatt??:))

(Innlegget ble redigert 19.03.16 19:30)

Torotto
TorottoInnlegg: 14968
19.03.16 20:08
madigan: OK,jeg har hvert på Ekljøp med disken  der jeg kjøpte den,de sier det  er en ''Banefeil' aner ikke hva de snakker om,men de må ha tårnet til pc'n min for å få lagt inn disken i riktig bane,nå finner ikke win 10 disken i det heletatt??:))

Handler det om 2TB limit under MBR ?   

Du kan jo prøve å laste ned dette programmet fra WD. 

Hvis du finner diske der

(Innlegget ble redigert 19.03.16 20:09)

madigan
19.03.16 20:28
Torotto: Handler det om 2TB limit under MBR ?

Den er på 5 terra denne,jeg ble enig med elkjøp å ta med den og tårnet på mandag,da skal de legge den i riktig bane (for de som skjønner hva det betyr) det gjør ikke jeg:))

Torotto
TorottoInnlegg: 14968
19.03.16 20:40
madigan: Den er på 5 terra denne,jeg ble enig med elkjøp å ta med den og tårnet på mandag,da skal de legge den i riktig bane (for de som skjønner hva det betyr) det gjør ikke jeg:)

Da er jo saken løst på beste måte! God Påske!

madigan
19.03.16 22:35
Torotto: Da er jo saken løst på beste måte! God Påske!

tja-får håpe det-god påske til deg også:))

Speciale
SpecialeInnlegg: 5607
20.03.16 15:08
madigan: Hardisken er en ''Elements fra WD''  med usb 3,og det tar jo evigheter før liksom filene lastes over til ''tomme mapper'' det kan vel umulig stemme at man ''må'' ha en app for at denne skal virke,de andre virker jo helt perfekt uten lissm.

Den disken der er velkjent for å kødde. Altså, ikke disken i seg selv, men kontrollerkortet som er inne i den eksterne boksen. Jeg ville ALDRI, og da mener jeg ABSOLUTT ALDRI brukt den disken til noe som jeg ikke hadde hatt lyst til å miste. For hvis kontrollerkortet går fyken, og det skjer titt og ofte, så er man nødt til å få tak i ett kontrollerkort som er av eksakt lik produksjonsbatch, ettersom de endrer på krypteringen for hver batch som blir produsert. 

Og med mindre du har en stormaskin fra NASA eller Google på bakrommet, så er krypteringen umulig å knekke. Så selv om selve disken er i god form, så gjør krypteringen disken umulig å koble til med annet verktøy.

Etter at jeg selv har opplevd ovenstående med 4 ulike Elementsdisker, så kjøper jeg nå en god disk løst, et usb 3 harddiskkabinett eller NAS uten monterte disker, og skrur dette sammen. Da blir det ingen kryptering, og jeg har en løsning som fungerer uten noen hiccups. Hvorfor WD må gjøre livet surt for mange av sine kunder, er helt uforståelig for meg.

madigan
21.03.16 15:08
Speciale: Den disken der er velkjent for å kødde.

OK,jeg har en ekstern HD fra WD til som jeg backer opp på også,men den er bare på 1 terra,filene ligger også på pc'n også.

Så jeg har de tre steder.

Jeg vet ikke om det holder,men får håpe det:))

(Innlegget ble redigert 21.03.16 15:09)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester