Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Brannmur og antivirus i Windows 10?

NYTT TEMA
fwolle
fwolleInnlegg: 1
31.03.16 17:05

Jeg har "alltid" brukte freeware Zonealarm og AGV for å beskytte mine PCer opp gjennom årene - de siste på Windows 7.
Nå har jeg installert win 10 og lurer på om de innebygde appene der fungerer tilfredsstillende?
Håper noen av dere har erfaring og kan anbefale om jeg bør installere ekstra beskytelse eller ikke....

petterG
petterGInnlegg: 9527
31.03.16 19:38

Med "normal" bruk/surfing har Windows alt du trenger innebygd.

solimor
solimorInnlegg: 2809
01.04.16 15:17
fwolle: Jeg har "alltid" brukte freeware Zonealarm og AGV for å beskytte mine PCer opp gjennom årene - de siste på Windows 7.
Nå har jeg installert win 10 og lurer på om de innebygde appene der fungerer tilfredsstillende?
Håper noen av dere har erfaring og kan anbefale om jeg bør installere ekstra beskytelse eller ikke....

Win 10 Defender er ressueres krevened og sender mange pc ut i en endles loop

Panda antiviruses er en lettvekter som funker fint for normalt bruk

Yirah
YirahInnlegg: 6444
01.04.16 20:18
solimor: Win 10 Defender er ressueres krevened og sender mange pc ut i en endles loop

Er den, har ikke noe racer av pc, men klarer da veldig godt Win 10 defender, merker iallefall ikke noe. Men bruker ikke dette nå, kjører et antivirusprogram/ og Malware program i tillegg. De bruker overhodet ikke noe ressurser som er merkbart iallefall. i tillegg sikres forbindelsen med VPN.

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 16258
01.04.16 20:57
solimor: Win 10 Defender er ressueres krevened og sender mange pc ut i en endles loop

Dette er bare tullprat. Det var noen slike tilfeller under Win8, men nå snakker vi om Win10.

petterG
01.04.16 21:28

Bull****. Definer gjerne "mange".

solimor
02.04.16 10:39
nometalhorse: Dette er bare tullprat. Det var noen få slike tilfeller under Win8, men nå snakker vi om Win10.

NEi det er det ikke

FFlere bruker opplevere problemer emd 100% disk usage som kan være knyttet til Windows Defender....

Men uten det problemer så funker den greit nok for normalt brukt, men et fint gratis alt er Panda antivirus vist en ønsker.---

(Innlegget ble redigert 02.04.16 10:40)

petterG
02.04.16 10:49
solimor: Flere bruker opplevere problemer emd 100% disk usage som kan være knyttet til Windows Defender....

Av alle millioner som bruker Win 8/10: "Flere brukere" og "kan være knyttet til"...

solimor
02.04.16 11:13

Når det er flagget tråder omd et på microsoft sin sider så er det nok gankse stort probleme og et frustsjons elemnte fra win siden de ikke klare å fikse problemet 100%

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 16258
02.04.16 12:22
solimor: Når det er flagget tråder omd et på microsoft sin sider så er det nok gankse stort probleme og et frustsjons elemnte fra win siden de ikke klare å fikse problemet 100%

Et søk på google gir rundt 150.000 tilslag på "Win 10 Defender high disk usage", og når vi vet at det kjører på over 200 millioner maskiner i verden så er dette tilnærmet ingenting.

Og hvor mange av disse få som skyldes andre ting enn selve OSet så er ikke dette noe stort problem. Vi ser stadig her inne at uansett Windows eller Linux så er problemet dette: PEBKAC

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9664
02.04.16 13:20
nometalhorse: Et søk på google gir rundt 150.000 tilslag på "Win 10 Defender high disk usage", og når vi vet at det kjører på over 200 millioner maskiner i verden så er dette tilnærmet ingenting.

Og om jeg søker "problems with panda antivirus" så får jeg 387 000 treff på google.

Så da kan en vel konkludere med att det er større prosentvis sjanse for og få problemer med panda antivirus en defender.

Men fakta er att ingen programvare er perfekt, det betyr att så fort det er mer en 5000 brukere av en programvare så vil det komme opp en andel av brukere som får/har problemer.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester