Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny(ish) PC - takler ikke normalt bruk

NYTT TEMA
ModernMan
ModernManInnlegg: 10805
15.04.16 22:43

Hei.

Sitter med en halvt år gammel variant her. Toshiba Satellite S50D-B-102. Win 10, ikke noe annet spesielt.

Den slår seg av. Hver gang jeg forsøker å bruke den til noe mer enn normal browsing. Hvis jeg kjører FM, hvis jeg kjører litt tung streaming, etc. Blir veldig varm. Har til og med stablet den opp så det er fri ferdsel under den, men det hjelper ikke.

CCleaner kjøres jevnlig, McAfee har blitt nedgradert til Avast og videre til ESET NOD32. Droppet Chrome for lettere nettlesere. Gått gjennom bloatware og fjernet ubrukeligheter (kanskje for mye?).

Hvorfor slår den seg av hver gang den blir litt andpusten? :/

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 8428
15.04.16 23:40

Anbefalar reklamasjon.

ModernMan
15.04.16 23:53

Kan også legges til at den kom med Win 8 og lagde trøbbel umiddelbart siden jeg var nysgjerrig på Win 10. Måtte på jakt etter TouchPad-driver blant annet, når jeg ble lei av ekstern mus.

Reklamasjon er så ork. :/

Torotto
TorottoInnlegg: 14988
16.04.16 13:29
ModernMan: Hvorfor slår den seg av hver gang den blir litt andpusten? :/

Det skal den jo, hvis den blir for varm. Syntes du skal sende den til garantirep, må være noe med vifte /kjøling.  Maskinen skal jo tåle den bruken du beskriver. 

Win 10 og touchpad.  

Gå inn i kontrollpanel (Windowsknapp + I) og enhetsbehandling og fjern driver for touchpad og start maskinen på nytt, da skal win 10 legge inn ny driver automatisk.  

fargerik
fargerikInnlegg: 55305
17.04.16 07:46
ModernMan: Hvorfor slår den seg av hver gang den blir litt andpusten? :/
hillebillys
hillebillysInnlegg: 9668
17.04.16 10:27

Det er vel ett typisk resultat av og ha den i fanget eller senga.
Sjekk om vifta er tett av støv.

Er ikke vifta tett, så er det en feil med vifta eller annen feil med kjølingen. Da er det bare og sende inn til rep som Torotto sier.

Vel er det mye støv i vifta så er det best og sende inn da og, men det er ikke sikkert du får på garanti.

silas
silasInnlegg: 19132
19.04.16 20:18
ModernMan: Hei. Sitter med en halvt år gammel variant her. Toshiba Satellite S50D-B-102. Win 10, ikke noe annet spesielt. Den slår seg av. Hver gang jeg forsøker å bruke den til noe mer enn normal browsing. Hvis jeg kjører FM, hvis jeg kjører litt tung streaming, etc. Blir veldig varm. Har til og med stablet den opp så det er fri ferdsel under den, men det hjelper ikke. CCleaner kjøres jevnlig, McAfee har blitt nedgradert til Avast og videre til ESET NOD32. Droppet Chrome for lettere nettlesere. Gått gjennom bloatware og fjernet ubrukeligheter (kanskje for mye?). Hvorfor slår den seg av hver gang den blir litt andpusten? :/

Kjøpt en boks med trykkluft hos Clas Ohlson og fjern støvet som har lagt seg på kjøleribber etc. Det er bare å presse luften gjennom fra inntaket og uttaket hvor varmluften kommer ut. NB: Husk å gjøre dette utendørs. 

(Innlegget ble redigert 19.04.16 20:19)

petterG
petterGInnlegg: 9528
20.04.16 00:41
silas: NB: Husk å gjøre dette utendørs.

Enda viktigere: Finn åpningen til viften og lås den av når du blåser, slik at den ikke snurrer. 

ModernMan
20.04.16 10:56
petterG: Enda viktigere: Finn åpningen til viften og lås den av når du blåser, slik at den ikke snurrer.

Lurt!

Takker for tips, går til innkjøp av en luftblåsersak som sikkert har mer trøkk enn lungene mine.

Det å bygge opp laptopen i hjørnene for å plassere en kopp med isbiter under er liksom ikke en varig løsning.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester