Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Problemer windows 10, lyd og bilde

NYTT TEMA
cochisedied
cochisediedInnlegg: 9764
23.04.16 15:36

Jeg bruker PC til å se TV og film.  Nå først mistet jeg HDMI-kontakten med selve TV'en.
Så gjorde jeg muligens noe svært dumt, jeg forsøkte "systemgjenoppretting", noe som alltid fungerte i XP og Windows 7.  Her, Windows10, var det en mer omstendelig prosess, tok vel en 40 minutter.  Jeg fikk ikke tilbake HDMI-kontakten, og som en ekstra "bonus" mistet jeg lyden - bruker normalt headset koblet til PC.

Noen forslag/ideer?

Cochise-

(Innlegget ble redigert 23.04.16 15:43)

Fernandovonarb
FernandovonarbInnlegg: 2623
24.04.16 12:01

Hvilken PC er det snakk om? Vet du hvilket skjermkort som sitter i den? start-søk-enhetsbehandling, der finner du det.

Last ned nye drivere til kortet ditt ved å besøke hjemmesiden til aktuelle kort.

pusur44017
pusur44017Innlegg: 571
24.04.16 19:56

Det som sannsyneligvis skjer er at lyden går ut med HDMI kontakten. finn lyd ikonet i nedre høyre hjørne, høyreklikk på det, gå til avspillingsenheter finn høytalere eller lignende, høyreklikk på denne igjen, trykk angi som standard enhet og standard kommunikasjonsenhet. Antall enheter du ser her vil muligens variere om du har brukt bluetooth enheter og så videre vil disse også komme opp her, men de skal være bleket ut. Prøv også å restarte etter at du har gjort det. (Jeg så først når jeg var ferdig med å skrive dette at du fremdeles har problemer med HDMI kontakten, så vet ikke om dette gjelder. Har du problemer med all lyd via hodetelefoner når variablene er slik som du har dem når du får lydproblemer?)

Er du sikker på at TVen er satt på riktig kilde?

-pusur

(Innlegget ble redigert 24.04.16 19:57)

Fernandovonarb
FernandovonarbInnlegg: 2623
24.04.16 21:16

Hvis jeg forstår det riktig, det var litt diffust det her, så bruker han laptop med hdmi utgang for å se tv på tven. Av en eller annen grunn virker ikke denne hdmi utgangen lenger, så jeg mener det må være noe tull med driverne. Derfor bør han laste ned de nye, for aktuelt skjermkort, og installere de. Det skjedde med noen komponenter hos meg også når windows 7 ble oppgradert til windows 10.

silas
silasInnlegg: 19132
25.04.16 10:12
cochisedied: Jeg bruker PC til å se TV og film.  Nå først mistet jeg HDMI-kontakten med selve TV'en.

Hva heter maskinen din?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester