Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Facebook - venneforslag?

NYTT TEMA
MagneSt
MagneStInnlegg: 2690
01.05.16 15:44

Hvordan i all verden kommer en eiedomsmegler opp som venneforslag? Eneste kontakten jeg har hatt er pr mobiltelefon. Ser det som nærmest utenkelig at han har surfet etter meg på nettstedet, men jeg håper det er eneste kilden FB har.

Noen vise?

(Innlegget ble redigert 01.05.16 15:46)

joaruls_1
joaruls_1Innlegg: 4759
01.05.16 16:07

Jeg jobber som IT-konsulent i en kommune, og grunnet diverse oppgraderinger har jeg den siste måneden hatt mye kontakt med ansatte på våre helselokasjoner. Jeg har stusset over at unormalt mange av disse dukker opp som venneforslag på Facebook. Kontakten har vært på mobil og sms. Ingen av disse er innlagt i mine kontakter på mobilen.
Jeg bruker Facebook på mobilen, så man kan vel bare forsøke å forestille seg hvilke koblinger Facebook-appen driver med uten at vi vet om det.

MagneSt
MagneStInnlegg: 2690
01.05.16 18:12

Takk for svar.

Tja, jeg har Messenger installert på mobilen, men ikke FB-appen.

Jeg har fått budvarsel på bolig som sms fra vedkommende, men det burde ikke være noen link fra det. Jeg ønsker heller at megler har prøvd (av en eller annen grunn) å sjekke min FB-profil.

Jeg vet at hvis noen - eller jeg - sjekker profiler kan de dukke opp som venneforslag, andre grunner ville være svært betenkelig.

(Innlegget ble redigert 01.05.16 18:19)

petterG
petterGInnlegg: 9527
01.05.16 21:05
joaruls_1: Jeg bruker Facebook på mobilen, så man kan vel bare forsøke å forestille seg hvilke koblinger Facebook-appen driver med uten at vi vet om det.

Messenger-appen på mobil får vel om tilgang til det aller meste når du installerer den. Kanskje det som er grunnen?

tinnyme
tinnymeInnlegg: 11777
04.05.16 23:26