Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Pc vil ikke skru seg av

NYTT TEMA
Venuxia
VenuxiaInnlegg: 1
15.08.16 13:44

Jeg har Lenovo Thinkpad L450 med Winsows 10 og har hatt den i snart et år.  Den har aldri hatt noen problemer eller virus ettersom jeg bare bruker den til skolearbeid.

Idetsiste har jeg slitt med å legge den i hvilemodus. Når jeg setter den i hvilemodus eller lukker lokket blir skjermen svart men lysene og viftene fortsetter å gå. Det samme problemet oppstår når jeg prøver å avslutte pcen. Skjermen blir bare svart med pcen skrur seg aldri "helt" av. Når jeg prøver å starte på nytt, blir den bare stående på "starter på nytt" ikonet i flere timer. Dette resulterer til at jeg må bruke av- og på knappen hver gang jeg skal slå den av og det er selvfølgelig ikke sunt for pcen. Dette blir ekstra ille ettersom jeg skal bruke den hver eneste dag, fler ganger om dagen til skolearbeid. 

Vet noen hva som kan være problemet? ingen forumsider på internett ser ut til å ha fikset det. 

Mr.Daddycool
Mr.DaddycoolInnlegg: 4423
15.08.16 18:38
Venuxia: Jeg har Lenovo Thinkpad L450 med Winsows 10 og har hatt den i snart et år.  Den har aldri hatt noen problemer eller virus ettersom jeg bare bruker den til skolearbeid. Idetsiste har jeg slitt med å legge den i hvilemodus. Når jeg setter den i hvilemodus eller lukker lokket blir skjermen svart men lysene og viftene fortsetter å gå. Det samme problemet oppstår når jeg prøver å avslutte pcen. Skjermen blir bare svart med pcen skrur seg aldri "helt" av. Når jeg prøver å starte på nytt, blir den bare stående på "starter på nytt" ikonet i flere timer. Dette resulterer til at jeg må bruke av- og på knappen hver gang jeg skal slå den av og det er selvfølgelig ikke sunt for pcen. Dette blir ekstra ille ettersom jeg skal bruke den hver eneste dag, fler ganger om dagen til skolearbeid.  Vet noen hva som kan være problemet? ingen forumsider på internett ser ut til å ha fikset det.

Hei!

Jeg ville tatt backup av alt på pc som du er redd for å miste så raskt som mulig, så tatt  en komplett reinstallasjon av operativsystemet. Da finner du ut om det er et software problem eller et hardware problem. Er det et hardware problem har du garanti på pcn om den bare er et år gammel.

(Innlegget ble redigert 15.08.16 18:39)

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 17921
15.08.16 19:35
Venuxia: Vet noen hva som kan være problemet? ingen forumsider på internett ser ut til å ha fikset det.

Har du oppdatert BIOS og drivere i etterkant av oppgraderingen til Win10? Hvis ikke så gjør det.

Ser flere som har denne typen problemer løste problemet med oppdatering av MEI(Intel Management Engine Interface) driver.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg