merterjeInnlegg: 1173
Jeg har hatt PC over 10 år, og har foretatt mye forskjellig på den. Men når jeg ser på alle funksjoner og innstilling som i Kontrollpanel m.m., så har jeg kommet for kort. Jeg tror det bare er 10% av dette jeg behersker. Igrunn finner jeg flere plasser forklaring angående saker og ting som kanskje kan være en fordel å kunne og kanskje endre/fullføre. Men i de fleste tilfelle tørr jeg ikke gjøre det for å unngå at det oppstår ubehagelige feil på PCen. Jeg har også søkt en del på nettet i håp om å finne en perfekt "leksikon/ordbok", men jeg har ikke funnet det. I de fleste tilfeller trenger jeg mer grunnleggende forklaringer. Noen som har noen tips om dette ?? Jeg har Levovo G510 PC, og bruker Windows 10, har oppgradert fra Windows 8.1.
(Innlegget ble redigert 14.03.17 18:57)
tinnymeInnlegg: 10928
merterje: Jeg har også søkt en del på nettet i håp om å finne en perfekt "leksikon/ordbok",
Du trenger ikke annet leksikon enn Wikimedia, her får du svar på nesten alt. Registrer deg og send de en 50 eller 100 lapp i året som påskjønning for den fenomenale nesten gratis-jobben de gjør.
Men du "må" ikke registrere deg altså, det er frivillig.
Ordbok finner du her, både bokmål og nynorsk
Millionvis av bilder: Wikimedia Commons - Du kan og søke på de spesifikke land, Norge, Danmark, osv.
Wikimedia - Norge
Glemte visst selveste leksikonet - Wikipedia
(Innlegget ble redigert 15.03.17 00:10)
FjellvaakenInnlegg: 3966
(Innlegget ble redigert 15.03.17 06:14)
dyratoriumInnlegg: 955
pusur44017: Det er jo fint at du innser dine egne begrensninger, og når jeg snakker for meg selv, lærte (lærer) jeg data på måten foreslått av hillebillys. Om du har problemer med den engelske terminologien, bruk google oversetter for enkeltord og så vil du etterhvert huske ting.
Ja heldigvis er jeg god i engelsk etter å ha lest uhorvelig mange engelske bøker og tidligere bodd i utlandet i over 10 år.
Det er utrolig mye datakunnskaper som finnes på nettet om en tar seg tid til å lete. I diverse forum er det data-guruer som besvarer de utroligste spørsmål.
Men har opplevd harddisk-krasj et par ganger, og da er det bra en har tatt back-up som en oppbevarer eksternt :)
(Innlegget ble redigert 16.03.17 22:21)
fazzInnlegg: 19585
Herinacius: Hvis du kan kun 10% DA har du en gylden anledning til å skrote Windows og begynne med Linux først som sist!!!! :D :D så kan du lære det heller .. :)
>>> Det som han bare kan 10% av windows så tyder det på at han er mer interessert i at ting funker greit til hans bruk og ikke sitte dag ut og dag inn for å få ett lydkort eller nettverkskort til å fungere i en av de ørten dullioner nye distroene som har kommet.
(Innlegget ble redigert 16.03.17 22:55)